Gå til innhold

meeeegekvalm!!! Er dere kvalme/tips??

Anbefalte innlegg

Morgenkvalm heter det...men jeg er kvalm nesten hele dagen :(

Var nesten ikke kvalm i det hele tatt m nummer en,( kanskje det er jente denne gangen siden jeg kjenner helt annerledes?)

Føler det hjelper litt å spise brødskive og drikke vann, men så blir jeg fort kvalm igjen. Noen som har noen tips/fins det noen anti-kvalme-tabletter eller no?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142601192-meeeegekvalm-er-dere-kvalmetips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker innom jeg :)

Jeg hadde ekstremt mye kvalme de første tre mnd.. hele dagen og hele natten! Var forferdelig..

Det som fungerte for meg var å drikke bittebittesmå slurker med grapefruktjuice.. Smaker veldig bittert! Men hver eneste gang jeg drakk en liten slurk, så var jeg ikke kvalm lenger :)

Annonse

Ja da kom kvalmen med et smell her og. Har vært litt småkvalm noen uker, men i går kveld ble jeg bare så innmari elendig og i dag er jeg altså hjemme fra jobb. Håper at det er en omgangssyke, men viser ikke noen tegn på å slippe taket så er stygt redd for at det er graviditeten som gjør meg så dårlig. Blæh.

Var småkvalm de tre første mnd sist, men overhodet ikke så kvalm som jeg nå er.. Men jeg husker ihvertfall godt rådet fra legen, og det funket kjempebra..: Eplemost og farris blandet ca 50/50. Så det vil jeg anbefale deg å forsøke om du ikke har testet det allerede :)

skriver under på dette. vert småkvalm, men på mandag ble eg inmari dårlig. Kvalm konstant, kaster opp så og sei alt eg spiser. Håper i det lengste at dette er omgangsjuka, men tviler. Hvordan skal eg holde ut til uke 12-13 sånn?;(Er i uke 7. Prøver alle råd. Men sliter me å få i meg mat. Ikkje akkuratt digg og ete når man er superkvalm. Og så må en tenke på kva man spiser(det kjem jo sikkert opp igjen) Tran=nei, fisk og kaffe=neineinei, appelsinjuice=nei. tørre kjeks og vann er jo namnam....

noen med erfaring fra å ta kvalmestillende?

LØP til legen, eller prøv deg med Postafen reisesyketabletter. Dette har blitt brukt i alle år mot svangerskapskvalme, og det er helt ufarlig. Jeg sjekket med 4 ulike leger (har noen i familien...), og de gikk alle god for at det var trygt, så lenge man ikke overdrev doseringen. Du får et nytt liv etterpå! For meg fjernet det ikke kvalmen helt, men jeg klarte stort sett å beholde maten når jeg tok tabletter. Kommer til å tygge Postafen denne gangen også. Orker ikke lide så mye når jeg ikke MÅ... :-)

Annonse

Heisann..

Jeg og har fåttt den berømta kvalmen, den holder meg våken langt på natt, og sliter meg på ny ut på formiddagen. For meg så hjelper mandarin, knalllgrønne epler, og toast stiller noe av sulten, er konstant sulten.. så om det er bare toast som skal hjelpe på det så kommer jeg til å trille etterhvert.

Ganske ubehagelig å være så sulten hele tiden, men samtidig så kvalm..

melder meg inn i kvalme klubben.. er mer uggen. Fra morgen til kveld..

Det som hjelper meg er små måltider,ofte. Tenk at noe så fint, skal være så ille i starten. Ikke den værste dagenderpå slår dette. Håper det ikke vedvarer for lenge.. blir jo små gal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...