Gå til innhold

Har to barn på 7 og 9 fra før, men er reddere enn noen gang for at noe galt skal skje. Noen som lever med samme redsel?

Anbefalte innlegg

Hei folkens :-)

Er 6+3 på vei. Er veldig kvalm, har ømme bryst og føler med som tygd og spyttet ut igjen. Men noen timer, eller en dag uten symptomer tar livet av meg. Leser om de som er i uke 10 og som plutselig får vite at livet i magen sluttet i uke 5 osv. Super stressa for at dette skal skje meg. Noen som deler angsten om at noe er galt? Og noen som vet om hvordan man merker at livet i magen bare slutter uten at man blør??

Hilsen super stressa...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet AKKURAT hvordan du har det. Selv er jeg helt nygravert (4+5 i dag), og har bare visst om graviditeten en liten uke. Men bekymringene har allerede tatt helt overhånd. Klarer ikke glede meg over å vente nr. 3 enda. Det er utrolig dumt å gå rundt med katastrofetanker, og det er jo ikke noe gunstig for spiren i magen heller, men kan ikke hjelpe for det. Tror jeg egentlig burde tvinge meg selv til å ta pause fra BIM til 1. tri er over, men klarer ikke la være å være innpå her heller :-) Vi får bare prøve å tenke positivt. Sjansen for at det går bra er jo mye større enn at det ikke gjør det! Og det er jo et kjempegodt tegn at du er kvalm allerede. Det tyder jo på fin hcg-stigning. Er du veldig redd, kan du jo også prøve å si dette til legen og be om en henvisning til tidlig UL. Evt. kan du bestille en privat. Tror det koster ca. 1000 kr.

Lykke til!!

hei. uff. føler med deg. bærer på nr tre jeg og, trodde liksom jeg skulle glede og kose meg. fulstendig panikk for at noe skal hende. bestilte ul når jeg var 11+1 og da roa jeg meg litt ned men føler alt er usikkert enda selv om jeg har sett en veldig aktiv krabat.

Råder deg til å ta en tidlig ul, så er det litt enklere å se framover :)

Masse lykke til.

Takk for det dere, hjelper jo litt å vite at det er flere som sikkert bekymrer seg unødvendig :-) Har bestemt meg for tidlig ultralyd, men skal vente litt da jeg har inntrykk av at man lettere ser det jo lenger på vei man er, eller?

Forresten noen som vet hvordan innvendig ul fungerer, og er det å foretrekke foran utvendig ul så tidlig?

hei

Vnter også nr 3 og jeg tenker det samme som deg. sikkert fordi vi har erfart mer og vet mer, og tenker mer.....

Jeg har 2 MA bak meg i februar og i mai 2010, du spør om man merker noe vet evt en MA, den første MA jeg hadde, var svvangerskapet uten symptomer (kunn ekstremt ømme bryster) jeg var i uke 7 og fikk en ekkel magefølelse som sa at noe ikke stemte, og fikk UL og det var ikke liv .. den andre MA`en var jeg super kvalm og hadde alle symptomer, og var på Tidlig UL 6+2 da så jeg hjerte som slo, det gjorde at jeg ikke bekymret meg så mye mer, men så i uke 12 (fortsatt like kvalm) fikk en litt brun utflod ( kunn ett tørk på WC) og den samme magefølelsen var der igjen. tok UL og det viste seg at fosteret hadde vært dødt siden uke 7+1..

Jeg skriver ikke dette for å skremme noen, men jeg tror vi alle bare må tenke på å ta en dag av gangen, vi kan ikke gjøre noe fra eller til, skjer det noe så skjer det ofte av naturlige årsaker!!

Nå er jeg 5+6 og tenker på graviditet store deler av dagen , men allikevel har jeg slått meg til ro med at alt jeg kan gjøre er å tenke postivt og at DENNE GANGEN SKAL DET GÅ BRA!! HVORFOR SKAL DET IKKE DET??

Å neeeei, så trasig da. Det der er vel min største frykt !!! Uff, uff.

Har ikke opplevd ma eller sa før og tenker at nå er det sikkert min tur. Hvorfor skal jeg være spart liksom, to greie svangerskap og da er det vel for godt til å være sant at tredje også går så bra....

Får vel bare krysse alt man har og leve fra dag til dag :-(

Annonse

Jeg prøver å holde meg unna tråder der det står at det har gått galt og om blødninger, det er min måte å prøve å stenge ute frykten for at noe galt skal skje og jeg ser egentlig at jo mer opphengt man blir i å være inne på Bim (meg inkludert) jo mer stresser man seg opp. Man må i grunnen tenke at går det så går det, går det ikke var det ikke meningen heller....lettere sagt enn gjort, men tror kroppen har det bedre sånn hormon messig hvis man greier og tenke positive tanker enn pessimistiske!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...