Gå til innhold

Er det flere enn meg som bruker sinnsykt med penger nå i permisjonen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo finne på noe. Da blir det som regel en tur på butikken. Handler inn endel unødvendig.. "Oi det gryteunderlaget var fint" osv. Så blir det tur på café der man kjøper seg en lunsj eller lignende. Da går det fort 150 til 200 kr. Så var det bytur. Fristelsene er mange når man bor i Oslo.. "Oi Baby Shop, han kunne jo trengt seg noen nye bodyer.. Naaw for noen fine tøfler!".. Så går det 400 kr. "Oi H&M.. Skal bare titte litt på hva de har fått inn." Så går det 500 kr eller mer. "Ikea ja, kanskje det?". Så går det plutselig 1000 kr. Måtte jo nesten ha nye gardiner. Og det er jo lurt å kjøpe sikkerhetsutstyr for når babyen blir større! Dessuten har vel alle ordentlige hjem et syskrin??

Ja dere skjønner poenget.. Samboer ser bare oppgitt på meg når jeg kommer hjem med enda mer. Og enda mer. Og enda litt til. Tusenlappene flyr og leiligheten vår blir mindre og mindre mellom alle tingene. Hehe. Tror jeg har redebyggingsinstinkt enda jeg. Og alle vil jo være en yummy mummy med fine klær og støveletter.. :D Blir godt når permisjonen er over, da får jeg ikke tid til å shoppe så mye.. :P Flere shoppegale der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke noe dyrere enn å være hjemme i permisjon!! Hjelpe og trøste hvor mange behov man kan skape seg der man går og triller :-D tok meg senest i dag i å nesten glede meg til permisjonene er over, så utgiftsnivået går ned ... får ønske meg en porsjon selvkontroll til jul :-)

Skrevet

Jeg har spart masse penger jeg :)

Bor i en by hvor butikkene er lite barnevognvennlige. Til og med babyutstyrbutikken har en smal, bratt trapp opp fra gata! Og med en stor Simovogn er det ikke bare-bare.. De som jobber i butikkene er veldig behjelpelige med å bære vogn, men det blir liksom så mye ekstra styr hvis jeg ikke ser etter noe spesielt.

Går jeg på kjøpesenteret er det en annen sak, men det er ikke så mange bra butikker der, så dit går jeg sjelden.

Men, merker det har gått litt utover lommeboka de siste dagene som det har vært så kaldt og vi har vært mest inne.

Internettshopping er skummelt det også!

:)

Skrevet

Jepp, kjenner til det! :) Både internett-shopping og vanleg shopping tappar kontoen. :P Eg var akkurat lik då eg var i permisjon forrige gong, og utgiftsnivået gjekk kraftig ned då eg kom meg tilbake på jobb. Sikkert noko hormonelt...

Skrevet

JA!

I dag klarte jeg utrolig nok å svi av 1200,- på europris! EUROPRIS!!! Ikke kjøpte jeg en dyr ting heller. Må jo ha et stearinlys-lager. Må jo ha disse knaggene i gangen. Må jo ha denne fine engelen på juletreet. Sitter her og prøver å huske hva mer jeg kjøpte, men jeg husker ikke engang hva mer jeg jo bare måtte ha. Jo, og jeg må jo ha disse masarinene :P

Prøvde meg på julegaveshopping i går. Jeg MÅ jo ha disse fine krukkene. Jeg MÅ jo ha denne fine pynte-flaska. Jeg MÅ jo ha dette kjedet (for jeg kan jo ikke kjøpe og gi bort noe jeg har SÅ lyst på selv!). Amme-innleggene og hudkremen måtte jeg ha, men det hjelper lite når jeg ikke fikk kjøpt ei eneste julegave. Haff!

Du er ikke alene :)

Skrevet

Åh.. Godt å høre at det er flere der ute :-p

Flyttet tilven enebolig i januar (fra leilighet) og nå har jeg fått noia over at det ikke er noe koselig her.. Og, da må jeg jo ha litt dill-dall (ikke juggel og nips altså). Og, lillesnupp trenger klær..

Problemet mitt er at jeg bruker så mye penger på hus og barn, at mitt eget klesskap skriker mot meg hver dag... Buksene er gir store, eller med hull, har ingen vinterkåpe, ingen støvletter... ;-( stakkars meg!! Hehe..

Det er GØY å handle da ;-)

Skrevet

Internettshopping er vel så skummelt...bleieboden.no sier jeg bare :P Det verste er jo at jeg ikke har så mye å rutte med i permisjonen fra før av(er student), så det hele blir jo helt teit... Nyttårsforsettet mitt kanskje? Låse inne VISAen i en safe til februar :D

Men føler liksom hele tiden at det er noe vi MÅ ha..og går inn for oppgaven med liv og pengebok! Godt å se at jeg ikke er alene :S

Skrevet

hahah jeg kjenner meg GODT igjen for å si det sånn!

Jeg liker interiør, og lysten har plutslelig kommet tilbake. Nå skal jeg liksom ha ny dyr seng nå!

Maling kjøpes inn, og ja, penga flyyyr :/

Jeg syns det er så "koselig" å shoppe... MÅ bare titte litt, også MÅ jeg bare ha den ...

Skrevet

Nå ble jeg letta! Det er altså ikke bare meg:-D

Blir nødt til å sette opp budskjett og posjonere ut pengene så de ikke varer så kort:)

Skrevet

hehehe, kjenner meg igjen der ja! Bodde i Oslo under min forrige permisjon, og "cafe-syndromet" høres kjent ut ja, også alle de fiiine butikkene da, med alt det fristende som er å få kjøpt (både nyttig og mindre nyttig hehe). Nå har vi imidlertid kjøpt oss hus og flyttet ut av byen, og det merkes på lommeboka gitt- for her finnes det ingen cafeer rett og slett, og butikkene er en liten togtur unna, så blir litt mer tiltak. SÅ flytt på landet- det er mitt beste sparetips hehe!

(men nå skal det sies at jeg fortsatt fint klarer å svi av noen kronasjer her og der, og synes salg er fiiine greier- Nøstebarn.no og Janus-ull på salg gjør at lommeboka slankes en smule ja:p

Skrevet

Her går det mest i nettshopping! Det er helt genialt enkelt. Problemet er jo at når vi først betaler porto så må jeg helst ha det og det og det.. og det! Må innrømme at det har blitt en del bom-kjøp (utlandet) som jeg ikke har giddet å returnere, så egentlig burde jeg bare sluttet med nett shopping!

Men gode tilbud på merkevarer, nøstebarn, janus, reima..! Har allerede handlet vårdress etc. så slipper å bruke penger på det fremover da!

Skrevet

Heh.. Godt vi er mange :P Men seriøst, samboer tror jeg er helt ute av kontroll. Holdte på å kjøpe juletrepynt enda vi ikke skal ha juletre (skal reise bort i jula).. De var jo så fiiiine.. Og en gang har vi vel juletre vel.. Hehe.

Etter at jeg fødte i juni var jeg så klar for ny garderobe. DA ble det mye klesshopping. Kjøpte 5 par (!!!) støveletter på noen få uker i høst...! Men er så kraftig i leggen at jeg var overlykkelig når jeg fant noen som passa. Måtte jo ha høye, lave, sorte, brune og grå.. Ja okei, innrømmer at det faktisk har klikka litt for meg. Merker at jeg går inn i en spesiell modus når jeg er på butikker. Kunne sikkert gått rett inn i en stolpe så konsentrert som jeg er på alt på stativene.. Og vil jo ha et fint hjem. Et praktisk et. Og innbiller meg kanskje at jeg må ha alle "de store hvite" bøkene på en gang. Tenk om jeg plutselig får lyst til å lese rim og regler? Da MÅ jeg jo ha rim og regle-boka klar.. Nei huff, bra jeg skal begynne å jobbe igjen i februar.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...