Gå til innhold

termin juli, førstegangsmor, flere?

Anbefalte innlegg

tenkte jeg kunne presentere meg. Har såvidt slengt inn et innlegg om en blødning (med magesmerter) som ser ut til å ha gått bra. Foreløpig.I dag er jeg 7¨+ 2. Tar en dag av gangen, puster lettet ut når det ikke er noe blod å se.

Jeg jobber på legekontor, men føler meg temmelig uvitende om dette her! Tror at det meste jeg har lært om graviditet har jeg lært av dere damene her inne. Også forteller jeg det videre til pasientene og later som om jeg "tilfeldigvis" vet masse om Hcg og aborter osv ;-). Jeg sykmelder i hytt og pine alle gravide som ønsker det, mens jeg selv sitter og lurer på om jeg kanskje skulle ha tatt meg en dag på sofaen selv. Ikke kvalm, men supertrøtt, også var det de blødningene da.... Jobber kvelder, netter, helger. Men det er vel mange gravide som gjør det?

Har fått utrolig fett hår! Er det flere som har det problemet?

Når det gjelder Hcg, hadde en stigning fra 15 000 til 30 000 på tre dager forrige uke, er det ok? Det er dere som er ekspertene. Hadde tenkt til å måle igjen, men har liksom ikke kommet så langt, er kanskje litt nervøs..

Det er hyggelig å lese om alle de forskjellige små og store gravidsproblemer. Veldig leit med alle de som mister! Men det er vel slik at når det endelig går bra, da var det verdt det å gå gjennom denne usikre tiden. Har mistet selv en gang, en SA for 7 år siden. Hadde ikke planlagt å bli gravid, men ble utrolig trist da jeg mistet likevel. Så jeg vet hvordan det føles. Først nå har jeg prøvd på ny, med en annen partner.

Vi får holde sammen og gjøre det beste ut av denne tida!

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har også termin i juli men er ikke førstegangsfødende. Har to barn på 7 og 9 frafør. Men føler meg mer usikker, uvitende og redd enn i noen av de to tidligere svangerskapene.Merkellig, men sant :-)

Er 6+4. Utrolig kvalm, ømme bryst og rimelig sur og amper :-) Stakkars samboeren min....

Super bekymra nå da. I går forsvant liksom de "nye" litt større puppene mine og i dag våknet jeg uten å være kvalm. Livredd for at noe skal være galt. Har jo hørt mange skrekk historier om de som kommer på lege time i uke 12 og får høret at livet i magen sluttet i uke 7 osv.

Du er heldig som jobber på et legekontor å kan sjekke Hcg med jevne mellomrom da :-) Skulle ønske jeg kunne hatt den tryggheten, nå er bare hver dag et slit, fylt med bekymring...

Og forreten, har vanvittig fett hår jeg også!!! Ekkelt, merkelige greier :-) Ellers er jeg veldig tørst og har tørr hud og tørre lepper. Har faktisk begynt nyse en del også...Kan ikke huske noe av dette fra tidligere svangerskap og føler meg på mange måter som førstegangsfødende jeg også :-)

Ja, vi usikre og håpende gravide damer, vi får bare satse på at kroppen vet hva den skal og må, og at alt går bra. Jeg har bestemt meg for å være så mye som mulig i jobb, merker at jeg da fokuserer mindre på graviditeten og symptomer, og slik går også tiden raskere.

Vi kommer nok godt gjennom dette, så blir det babyboom i juli ;-)

Annonse

hei jeg skal okså ha mitt første barn i juli.. trodde jeg skulle ha 6 juli men var på tidli ul denne uken å ble satt frem 2 dager så har termin 4 juli =) gu jeg gleder meg..

har vert gravid en gang før men hadde sa i uke 6 men det løgne er at jeg hadde smme termin da som nå. så er gått et år i mellom. så nå er jeg ferdig med min 9 uke i morgen :D :D og jeg føler på meg at denne gangen går det bra.. prøver å tenke minst mulig på at jeg eg gravid for ikke å stresse etter om tegna forsvinner eller ei :)

Jeg er 7+4 og gravid for første gang. Har ikke så veldig mye kunnskap, så har hengt mye her i det siste. Blir skremt av at så mange har og har hatt SA, og håper på at det ikke skal skje meg...

Har blitt mer og mer kvalm de siste dagene, og jeg som trodde jeg skulle slippe :P Merker at jeg ikke får gjort så mye, orker ikke en gang tanken på å gå i dusjen. Har også tørr hud og fett hår, og det sier vel seg selv at jeg får kviser da. Utrolig kjipt! Hadde en del av det tidligere, og var liksom ferdig med det. Har hatt veldig mye luft i magen og det har plaget meg om natta, så sover ikke så veldig godt. Håper ting roer seg etter hvert! :)

Lykke til alle sammen!

Hallo :)

Jeg er gravid for andre gang, har en datter på 2.5 år.

Testet positivt i går faktisk. Ganske i sjokk!

Har termin 22 Juli.

Er ganske slapp, trøtt og føler meg uvel. Heldigvis ikke vært noe særlig kvalm enda, håper jeg slipper det siden jeg spydde veldig mye de 3 første mnd i forrige svangerskap.

Jeg er også førstegangs. Har i følge internett termin 4 juli :) Har vært heldig til nå, og stort sett vært i god form. Vært trøtt, ømme bryster og nyser noe voldsomt....Men ikke noe kvalm. Skal til legen på tirsdag, og ser fram til det. Forhåpentligvis kan hun bekrefte en gang for alle at jeg virkelig er gravid.

Jeg er også førstegangs! :) Er 7+1 og har termin 16. Juli! Av symptomer kan jeg liste opp trøtt, ømme bryster, kvalme hele dagen og oppkast! Ellers er det meget lite! :)

Har vært på tidlig ul da jeg var 6+0, og skal igjen på mandag når jeg er 7+4! :)

Hei, jeg har foreløpig termin 20, juli. Morsomt å høre at også du nyser! Jeg går liksom å er litt redd for å bli syk, men nå har det pågått i flere uker uten at jeg er forkjølet. Ellers kjenner jeg meg også igjen i tørr hud og konstant tørste. Ut over det er det vond i magen og generelt "uggen". Ikke kvalm, bare uvel heldigvis.

Ellers skal det lite til før jeg blir så rørt at jeg tar til tårene. Noen som kjenner seg igjen? :)

Jeg er også førstegangs, 7+1 og har termin 16. juli... ;)

Har tenkt å bestille tidlig ultralyd privat i uke 9-10, for å få bekrefta at alt er i orden der inne.

Jeg har ømme pupper, er sliten og småkvalm (men kaster ikke opp).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...