Gå til innhold

Ser ut som det blir en jente til. Noen som vil komme med navneforslag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vilja er kjempefint, så jeg synes absolutt du kan gå for det:-)

Andre forslag som jeg tror er i samme sjanger:

Lilja

Adelia

Adele

Filippa

Frida

Milene

Mirabell

Alvine

Corneila

Konstanse

Ovidia

Wilma

Alma

Selma

Pauline

Amelia

Nicoline

Josefina

Arja

Mira

Kira

Kiara

Leana

Emilia

Serine

Rine

Alva

Regina

Betina

Sofia

Emmeline

Lina

Mina

Ada

Vida

Ariana

Ariane

Kristiane

Karna

Live

Tuva

Nora

Petrine

Petrikke

Trine

Sienna

Noranda

Ava

Marikken

Lea

Isobel

Oi, her var det mange forslag ;) Takk. Jeg må ikke ha en erstatter for Vilja, er godt fornøyd med det, men vil gjerne ha litt flere utfordrere i ventetiden :)

Liker mange, men disse er ikke opptatt og fine:

Lea

Vida

Nicoline

skal videreformidle til mannen :)

.

Er ikke videre begeistret for verken Eline eller Vilja, men flere som er i nærheten av begge ;o)

Silja

Milja

Elea

Enea

Evine

Emine

Andre:

Minnah

Alde

Timea

Elvira

Minea

Alvine

Alvira

Elma

Eloise

Celia

Evelina

Annonse

Takk for forslag. Mange av de navnene som er nevt her er på nære familiemedlemmer ;) Liker de godt, men det blir litt dumt.

Alva er jeg kjempeglad i, men min storesøster er prøver, og har alltid ville hatt dette navnet om hun får en datter, så jeg "sparer" det til hun, selv om det kanskje virker litt teit.

Liker Lea og Linnea veldig godt, men det er så synd at de er så innmari vanlig for tiden.

Helene og Amalie liker jeg og.

Vilja er veldig pent. Og jeg er litt flau for å si dette, siden jeg i bunn og grunn mener at hundenavn og menneskenavn bør være adskilt, men hunden min heter Vilja. Hun fikk navnet for noen år siden da jeg enda ikke hadde hørt det brukt på mennesker i Norge, men nå er det jo kommet for fullt, og jeg har faktisk opplevd å høre en mamma rope VILJA og lurt på hvorfor hun roper på hunden min, før jeg ser at det stavrer en liten to-åring forbi..hihihihi...jaja..jeg har møtt hunder som heter Berit og Knut også, så prøver å trøste meg med det.. beklager at jeg har rappet dette navnet og satt det på hunden. Jeg forsikret meg med min andre hund, den har navn fra en tresort...så da er jeg liksom sikret mot å fornærme småbarnsforeldre :) (møtte forresten en shetlandsponny ved navn Emma....kan vel trygt si at hun har mange navnesøstre på to ben ;) )

Haha ingen fare..

Jeg vet om noen hunder med "menneskenavn": Lisa, frida, tom osv...

Uansett så har jeg ikke noe problem med at en og annen har brukt et navn jeg liker på en hund, så lenge det ikke er et åpenlyst dyrenavn, eller et navn jeg selv assosierer med et dyr. Som f.eks tinka ol.

Jeg hadde heller ikke blitt fornærmet om noen ropte det samme etter hunden sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...