Gå til innhold

En MONGO Jordmor !:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en helt på tryne jordmor, hu var helt ubrukelig. Å gjett hvor jeg fikk ny jordmor. I NORDNORGE !!!!! Hva i svarte skal det bety !?!?!?! Er det ingen annen mulighet?

Beklager, men jeg måtte bare få ut litt fustrasjon. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og hvor i norges land befinner du deg til vanlig da?

Skrevet

Det må jo være en glipp.. Ring kommunen og spør.

Jeg bor i Vestfold og bruker meg og magen i Tønsberg. Privat, men med supre jordmødre som er verdt hver 50 øring:) Bare et tips:)

Skrevet

vestfold faktisk

ikke såååååååååååå langt til nord-norge derfra da

hehehe

nei sjekk ut litt nærmere du, for her må d bare være en feil

Skrevet

Jeg har bestilt svangerskapspakke, men alt av legetime, gynekolog, jordmor og alle ultralyder og prøver inkludert, tror jeg betaler mellom 5000 og 6000. Dyrt, men veldig greit å ha et sted å forholde seg til, får time på dagen, kan velge timetidspunkt (jeg jobber mye og ukurante tider, så det passer meg bra), og har åpen linje og mail til jordmor dersom det skulle være noe. Føler meg veldig godt ivaretatt!

Men du kan jo bestille enkelttimer/ultralyd der, sjekk nettsiden deres- www.megogmagen.no

Du kan jo også velge oppfølging av legen din, det er jo gratis. Lettere å bytte lege dersom man ikke er fornøyd:)

Skrevet

du har blitt lurt grundig om du betaler 6000 for dette.. lege+jordmor+prøver+gynekolog i svangerskapet er gratis!! og du kan selvfølgelig velge tidspunkt selv! er ingen som tvinger deg til å komme om du ikke kan! Og jeg har 2 steder å forholde meg til: lege+jordmor. Det er fordi jeg velger selv å gå annenhver gang til de.. fatter ikke hvorfor du betaler 6000 for dette?!

Skrevet

Hei

En er ikke grundig lurt, en er bare opptatt av å få det tilbudet som passer seg selv best og er villig til å betale for det. Jeg bruker også privat jordmor, og det koster 400 kr per time. Jeg kunne brukt den kommunale, hun er supergrei. Men jeg vet at listene hennes er fylt til randen, så lite valgfrihet i forhold til tid samt at jeg vet det hele tiden er tidspress. Så for min egen del, går jeg til en privat. En som kan lytte så lenge jeg vil. Jeg går ikke til lege denne gangen, da jeg føler meg så godt ivaretatt hos jordmor. Hun tar alle prøver, sender henvisning til fødested og UL etc. Foreløpig behøver jeg ikke legetimer.

Det at du kaller jordmor mongo (med store bokstaver) uten å fortelle grunnen er også litt spesielt. En sak har alltid to sider.

Skrevet

Oi, unnskyld Ser at det ikke var du som skrev hovedinnlegget Gravidus, beklager.

Skrevet

Er klar over at tilbudet er gratis. Jeg valgte privat, fordi jeg forrige gang ikke kom så godt overens med jordmor i kommunen. Så da betaler jeg heller:) Vet jo at jeg kan velge tidspunkt selv også hos kommunale jordmor, men ikke på samme måte som hos privat. Velger privat da jeg føler jeg får mye igjen for det ift forrige gang.

Jeg synes ikke prisen er avskrekkende, men det er en annen sak.

Skrevet

Jordmoren jeg har er ikke sammarbeidsvillig, tar ikke prøvene jeg burde ha tatt, sjekker ikke hjertelyd feks osv osv. Hun prater for det meste bare tull som ikke har noe med graviditeten å gjøre. Å når jeg da ringte ned til henne sa hun at hun skulle fikse ny jordmor, som da var i Nordnorge, i min gammle hjemkommune. Flyttet fra nordnorge for mange mange år siden. Men hun sendte meg dit. Har heller ikke fått noe info om fødselen, eller hvordan ting kommer til å fåregå, eller noe som helst. INGEN info.

Skrevet

Hei

Må være frustrende om jordmor bare forer deg med unødvendig informasjon, er det ingen flere jordmødre i kommunen du bor i nå, evt en nabokommune? Forslaget om Nord Norge må jo være en glipp fra kommunens side.

Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei, men i forrige graviditet, hørte ikke lege etter hjertelyd før i uke 23, uvisst hvorfor. Så da jordmor lyttet etter lyd i uke 11 denne gangen, ble jeg veldig overrasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...