gulterkult Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Tenkte å prøve med brødbiter snart. Tips til pålegg? Leverpostei, er det ok? Avocado? eller bare smør? Er så redd det skal sette seg i halsen jeg....
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Vi skal teste ut leverpostei,prim,smøreost og kaviar:) Leverpostei er testet og populært:) prøv med bittesmå biter og ha drikke klart så går det nok så bra så Lykke til!
2010 Mammaen Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Ja, bittesmå biter går nok kjempefint :-) Det er greit å ikke bruke det aller groveste brødet til de små, men loff er heller ikke å foretrekke... Her går det i kaviar, leverpostei og sardiner eller makrell i tomat. Tenkte å kjøpe inn prim og smøreost etterhvert. Han er kjempeglad i brød, men det tar jo litt tid å få i han en hel skive med så små biter ;-)
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Jenta mi er 6,5 mnd, og hun har spist brød i et par uker alt. Vi bruker leverpostei og makrell i tomat. Skal etterhvert også få smøreost. Prim dropper vi, trenger ikke å tilføre kosten til de små "usunn" mat, mener vi. Men det velger man jo helt selv. Hun syns det var veldig rart med brødbiter i begynnelsen, men det ble hun fort vant til. Hun brakk seg noen ganger, slik at alt kom opp igjen, men nå går det på høykant. Prøv med små,små biter først, og tilby litt vann for å få bort rester innimellom Lykke til!
gulterkult Skrevet 25. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2010 Prøvde med microbiter og ungen brakk seg ja. Jeg fikk litt noia, men det er vel en tilvenningssak som alt annet ja. Ikke så glad i vann ennå, men skal øve på det også! Makrell i tomat er småfrekt så tidlig!!!!!! hihi
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Jeg og fikk litt noia, men det var nok fordi tulla syntes det var rart å svelge noe som var så klumpete. De blir vant til det også. Husk å ta på nok pålegg, slik at det sklir litt lettere. Makrell i tomat var kanskje litt småfrekt, men når tulla sier mmmmmmm under hele måltidet, tenker jeg at det ikke kan være så ille
Vandrende Melkemaskin Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Leverpostei Kyllingpostei Prim Smør med lite salt Bananmos Fruktmos Vær litt forsiktig med fisk, man skal vel helst vente til de er ca 8-9 mnd før man introduserer fisk.
Gjest Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Jeg begynte tidlig med å gi jenta mi brød.. Hun var bare 5 mnd, men hadde stor interesse for alt jeg spiste, etter å ha prøvd en bit nå og da fant jeg ut at det var bare å prøve.. (De på helsestajon sa også det var greit så lenge hun klarte det) Jeg gir foreløpig kapteinsabeltann brød med leverpostei. Det brødet er så mykt og godt.. passer på å ta på litt ekstra leverpostei for å gjøre det lettere å svelge. Første gangen brakk hun seg noen ganger, men andre gangen skjedde det kun 2-3 ganger. Øvelse gjør mester. Hun sitter omtrent og hopper i stolen når hun ser brødskiva..
Sola111 Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Sønnen min på snart 8 mnd får brødskive til lunch hver dag, og enten med leverpostei eller skinkeost på. (Leverpostei er favoritten). Jeg var også livredd for at han skulle sette noe i halsen til å begynne med, men bare start med små-små biter. Jeg leste en plass at det er helt normalt at de små brekker seg når de får mat med mer "fyldig konsistens". Dette fordi de bare er vant til flytende mat, og at de derfor naturligvis vil prøve å kvitte seg med denne nye maten. Bare gi det litt tid, så skal du nok se at h*n blir vant til den nye maten:)
Gjest Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Hvis ungen ikke klarer å få opp maten som setter seg i halsen, så snu ungen opp ned og dunk i ryggen.. Hold henne i beina, bøy henne over armen din eller over ryggen på en stol.. det viktigste er at overkroppen og hodet henger nedover.. Ikke dunk i ryggen når barnet sitter vanlig for da kan maten sette seg mer fast.. (Har lært førstehjelp på jobb i bhg)
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 Dersom det ikke er allergier i familien, fikk jeg beskjed om at vi kunne gi fisk fra 6 mnd alder. Så tulla får hjemmelaget torskemiddag, og makrell i tomat. Jeg hater fisk selv, fordi jeg aldri fikk det som liten, så den trenden vil jeg ikke fortsette med.
gulterkult Skrevet 25. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2010 Jeg har heller aldri digga fisk, så jeg vil gjerne at min liker det! skal pøse på med fisk!!!! Takk for opplysningen om førstehjelp, har lurt litt på det faktisk!
EgG Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Vi startet med smakebiter da snuppa var 5,5mnd. Gikk kjempe fint. Hun spiser leverpostei, bringebærsyltetøy, kaviar, litago prim, skinkeost og andre "lim"pålegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå