Gå til innhold

dumme lege...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til kontroll i dag og siden jordmor var på ferie hadde jeg blitt satt opp hos en lege.. jaja greit nok det! Men når jeg kommer inn til legen setter han seg bare i stolen og spør hvorfor jeg er der og hva jeg lurer på....

Neeeei.. det er vel den vanlige svangerskapskontrollen sier jeg... han bare ser rart på meg. Måtte til slutt finne frem papirene jeg hadde med som jordmor noterer mål osv på og vise han.. Da utførte han noen av punkta men langt fra alle....SF mål ble ikke målt, hørte ikke på hjertet til ungen osv... Men derimot målte han blodprosenten som jordmor sist sa at ikke var nødvendig å måle flere ganger da dette var bra...

Blir så frustrert.... skal en til lege i steden for jordmor så må en da i hvert fall få en lege som kan sakene sine.. MAKAN!!!

Er i uke 34 nå og skal til jordmor igjen om 14 dager... får gi henne beskjed tenker jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en lege... Skulle trodd han viste hva han skulle gjøre på en svangerskapskontroll. Og at han ikke sjekket disse standard punkta som man sjekker hver gang, synes jeg var helt fjernt. Hadde jeg vært der, ville jeg sagt fra at jeg ville ha målt SF mål og hørt hjertelyden også! Jeg ville sagt til han hva han måtte gjøre, slik at jeg hadde fått det ned på papiret mitt og sett alt alt var bra.

Men hadde vært greit og nevnt til jordmor ja :)

Sist jeg var hos legen gjorde han heller ikke dette, så jeg sa fra til jordmor at det ikke ble gjort.

Jeg måtte også si selv at jeg måtte sjekke blodprosenten (siden den ikke var sjekket siden uke 38, og jeg da var i uke 37) og få papirene mine på blodprøvene mine som jeg må ha med til sykehuset. De lå bare i en mappe på kontoret hans, ikke sendt til hverken meg eller sykehuset. Flaks at jeg var obs på det selv, slik at jeg fikk de.

Skrevet

huff så frustrerende... er førstegangs også så har liksom ikke peiling på hvordan alt er.. Har heldigvis en helt FANTASTISK jordmor og gleder meg hver gang jeg skal til henne!!! Siden det kun er 14 dager til jeg skal dit så sa jeg ingenting. Han tok forresten SF mål når han etter mye leting fant målebånd og lytta med stetoskop på magen (etter babyen regner jeg med :P) men skrev ingenting på papiret så det virket som han rett og slett ikke visste hva han skulle gjøre med det... Han hadde vel sagt fra hvis det var noe galt!!

Godt vi passer litt på selv her tydeligvis....bør være unødvendig å måtte BE om å få gå til en lege som vet hva en gjør på en svangerskapskontroll...

Skrevet

nå høres legen din sånn passe dust ut...

Men min lege lytter faktisk ikke på babyen. Han spør om jeg nylig har kjent liv, og om jeg har det lytter han ikke. Det strides vist om hva hjertelyden faktisk kan fortelle oss. - Og han mener at da er det lite vits i å utsette babyen for det lille det er av ultralyd (han er av den skeptiske typen som sier at vi ikke vet langtids effekten av det!).

Skrevet

haha, er det det værste jeg har hørt!!! for en lege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...