Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jernlageret mitt lå på 6 i begynnelsen av svangerskapet, og jeg har vært dårlig med å ta jerntilskudd på grunn av veldig svangerskapskvalme og magetrøbbel. I begynnelsen av måneden gikk jeg til jordmor som foreslo at jeg skulle ta tabeletter istedet for mikskuren jeg hadde prøvd å tvunget i meg (uten mye hell..) så jeg tok en av disse i kombinasjon av omegatretabeletter med vitaminer en dag etter timen. Det resulterte i mageknip i en uke.. fryktelig vonde greier!

Nå har jeg følt meg litt bedre så jeg tok en jerntabelett for litt siden. Da jeg gikk på apoteket sa jeg at jeg trengte noe som var mildt, så jeg fikk noe med merket GEVITA. Det står "mild mot magen på pakken".

Men nå begynner det å gjøre vondt i magen igjen altså! Kan jeg virkelig reagere så kraftig på jerntilskudd? Hva bruker dere andre som har lavt jernlager, og gir det noen bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar bare flytende jern. Tabletter "låser" magen min helt. Måtte ta jern etter forrige fødsel, fikk tabletter på sykehuset, men tok bare noen få. Kjøpte heller flytende på vei hjem, hadde ikke noe problemer med den. Husker selvsagt ikke hva slags type da. Det er jo ikke noe godt nei, men jeg skyller ned med juice, da går det bra.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde også laaaavt jernlager etter forrige fødsel. Gikk på helsekost og kjøpte AMINOJERN. Anbefales av alle jordmødrene på abc på Ullevål. Jeg fikk ikke vondt i magen av disse, og hadde normale verdier etter tre uker. Anbefaler disse på det sterkeste.

http://www.aminojern.no/hvaeraminojern

Skrevet

jeg snakket med legen min og jeg fikk beskjed om å ta duroferon...

det er jerntabletter som du får kjøpt på apoteket.

jeg har ikke lagt merke til noen bivirkninger, men så er det jo veldig forskjellig da... jernlageret mitt lå på 10..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...