Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg litt om Cocker hunder da? Er de greie? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bjeffete og masete? ;)

Hehe... Står at det er en cocker blanding, så ikke godt å si så mye kanskje...

Skrevet

Kan være verdens beste hund,men også motsatt..:)

Har hørt et de biter,er nervøse og den slags.Men det gjelder jo ikke alle.Har også hørt at de røde biter mer,men det er gjerne bare en myte..Dette vet de bedre,de som kjenner rasen bedre:)

Skrevet

Cocker spaniel er litt enmanns-hund og passer ikke så godt sammen med barn. (sikkert unntak, men generelt er de ikke så barnevennlige) Både svigerbror og naboen har hatt cocker som ikke har fungert godt med små barn, en måtte avlives, den andre omplasseres.

Skrevet

Kan være bjeffete og masete ja, de trenger endel stimuli og mosjon. De er faktisk opprinnelig jakthunder. Noen av de jeg kjenner er litt stressede og nervøse, men de får ikke nok stimuli. Men de som eies av folk som bruker dem til noe, trener lydighet, spor osv, er greie å ha med å gjøre.

Det er også noe som heter cocker rage, som enkelte var beryktet for før. Endel av den røde typen, spesielt, som klikket uforklarlig og bet osv. De lå høyt oppe på bitestatistikken en periode.

Forøvrig kommer det også an på blandingen, for det er ikke alltid det er så gunstig med hunder der det er blanding av hunderaser med veldig ulike egenskaper, gemytt og bruksområder.

Skrevet

Naboen min driver oppdrett av cocker spaniel...og maken til bjeffete bikkjer har jeg aldri vært borti. Gruer meg til den dagen vi skal ha visning....håper hun tar med alle bikkjene og reiser bort ellers får vi aldri solgt!!!!!!!

Skrevet

styr unna!!!

De er nydelige, og kan være verdens snilleste...men de kan også bli som vår(den bor hos mamma da)

En rød cocker spaniel. engelsk. mulig det er en myte, at de røde er mer hissig, men myten stemmer på hun her..

hun er den eneste i kullet som har "overlevd". og det har vel vært et par ganger såvidt bare..

Hun er veldig masete, piper igrunn for alt, (har alltid gjort det). vært på mange utredelser, og de sier hun kan ha noe som kalles cocker syndrom.

Hun HAR bitt ja, når hun var mindre( hun er 9 nå). men, vi valgte ikke avliving for det var den perioden hun var mest redd og nervøs.

Nå har hun blitt en veldig god hund derimot. jeg har ei datter på 2, som kan gjøre ALT med hun, og hun er såpass gammel at hun bare går, når det blir nok.

Men jeg stoler nok aldri 100% på hun, men hun ser på min datter som "sjefen", så der er det bedre :)

Ble veldig rotete innlegg, men jeg anbefaler nok ikke denne rasen. evt burde du ta den på en mentaltest, OG ikke velg rød!!!!

lykke til

ps, hu her kan IKKE være hjemme alene. bare skriker og bjeffer som en gal.....veldig krevende :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...