Gå til innhold

hjelp! skrikebaby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger litt råd, min gutt på 2 uker, bare skriker, konstant. hele dagen, og natten, roer seg for en liten hvil innimellom hvis han får litt sukkervann eller varmepose på magen, men ikke alltid, men kun dersom han ligger på magen min, så jeg sover ikke om natten og får ikke gjort noe om dagen.

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette høres slitsomt ut :/

Jeg ville sjekket om det er noe en kiropraktor kan gjøre. Er det kolikk-smerter? Utrøstelig gråt, spenner beina sine, rød i ansiktet under gråt? Mange babyer har låsninger i kroppen, som kan plage babyen.

Blir det bedre når han får bæsjet? Er han flink med å rape etter mat?

Tips er å bruke bæresjal, så får du gjort noe samtidig som du bærer han. Passe på hva du spiser, hvis det er luft som plager han.

Kanskje du har noen som kan trille en tur, mens du får sovet litt?

Ikke vær redd for å be om hjelp! Man kan jo bli gal av underskudd av søvn...

Skrevet

storesøsteren hadde kolikk og det er ikke slik, hun hadde også en skiveutglidning i ryggen. hun holdt det gående fra 5 og ettermiddagen til 03 på natta med utrøstelig gråt,

er liksom ikke det samme, han spenner beina litt og både raper fiser og bæsjer, er hard i bæsjen da, men prøvde med litt(pittelitt) malt og da fikk han diare i 2 dager. jeg ammer ikke han får bare tillegg,

han er veldig urolig, men sover om natta viss han får sove på magen min, men da sover jo ikke jeg..

blir utrolig sliten av å ikke sove, ikke minst gretten og lett irritert.. var helt på bristepunktet i går :(

Skrevet

Leste en plass at gutter gråter mer enn jenter, kanskje det stemmer? Stemmer hos meg iallefall.

Spørs om man bare må ta tida litt til hjelp da :/

Han er tydeligvis avhengig av nærkontakt. Hva om du legger han til side når han har sovet litt på deg? Våkner han da?

Du har lov til å være gretten i allefall :)

Skrevet

hehe :) takk for det, ja er det som er problemet, han våkner etter 10, kanskje 20 min dersom jeg legger han fra meg. er ikke greit nok å ligge vedsiden av meg i sengen om natta heller, er tydligvis veldig avhengig av kropskontakt,..

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også en gutt som skrek veldig mye i starten!

Og jeg var så heldig at jeg fikk anbefalt osteopat Frank Kristiansen i Trondheim. Ungen ble forandret samme kveld...

Jeg har anbefalt han videre til MANGE venninner, og alle har hatt samme resultat...

Nå vet ikke jeg hvordan kompetansen til osteopater generelt er... Men hvis du bor i nærheten av Trondheim: RING!!! Nr er 994 10 000

Skrevet

Hei

Det er definitivt slitsomt med sånne barn, helt utrøstelige! Nå har du jo fått litt råd allerede og man er jo villig til å prøve ALT når det blir som verst:-) Jeg hadde definitivt sjekket

1) Kiropraktor så fort som mulig!!!

2) Du sier du ikke ammer, han kan være intollerant/allergisk for erstatningen

Det er klart at små barn kan skrike mye og gråte på ettermiddagene uten at det nødvendigvis er kolikk, men i ditt tilfelle hadde jeg sjekket med en gang for sånn skal det ikke være. Her ble brått slutt etter kiropraktorbehandling.

Hvor i landet bor du?

Skrevet

osteopat finnes ikke her... bor på en liten plass ca 3 timer fra bergen...prøvde kiropraktor med storesøster da hun var 3 uker. og 2 behanldinger og ammeslutt så var kolikken hennes over :) kanskje vi skal prøve det.. i natt våknet sambo kl 04 av at jeg gikk frem og tilbake i stua og gråt med baby på armen, hadde da ikke sovet, han kom inn og komanderte meg i seng... sto opp med jenta kl 08 å da låg begge guttene på sofaen og sov...

Skrevet

Huff og huff, min fulle sympati til deg- dette høres fryktelig slitsomt ut!

Ville nok kjøpt meg et bæresjal hvis jeg var deg, de roer seg som regel veldig godt nedi der- med dype knebøy/ dansende bevegelser. Også ville jeg ringt til nærmeste manuellterapeut med en gang; de er jo gratis og kan finne eventuelle låsninger/ skjevheter i rygg og nakke, og mange med kolikkbarn opplever store forbedringer etter behandling hos en slik en;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Min fulle sympati til deg!! Jeg har også en skrikebaby.. Har faktisk hatt 3 sånne babyer, og det er så sinnsykt slitsomt!!:((

Her hjelper absolutt ingenting. Men her sover hun iallefall om natten da, i motsetning til din..så jeg er heldig sånn sett. Men med en gang vi står opp om morgenen begynner hun å hyle, og da har vi det gående til kvelden i 23-24 tiden, da sovner hun..av utmattelse regner jeg med! :(

Det er sånn at jeg kvir meg til å stå opp hver morgen. Jeg har vært mye kvalm og hatt vondt i magen pga dette...jeg kvir meg til hver eneste dag sammen med babyen min (hun er 6 uker). Nå har hun skreket 2 timer i ett sett, og jeg har skreket.. Fatter ikke hva jeg skal gjøre..

Gikk til kiropraktor med de to andre når de var babyer, men det hjalp ikke..så har ikke troen på det lenger, så vet ikke om jeg kommer til å prøve det denne gangen. Men jeg kjenner på meg at jeg klikker snart..orker ikke mer rett og slett. Blir gal av dette :(

Så har ikke så mange råd til deg, bare at jeg forstår deg, og du skal vite at du ikke er alene om å ha en sånn baby :(

Skrevet

takk for støtten og all min sympati til deg også <3To små+En til<3..

her i huset er nettene verst for da er jeg sliten etter dagen.. men tro det eller ei nå sover han i vogna si og har sovet der i 2 1/2 time snart.. :) vi gikk en tur å det hjalp.. men kan liksom ikke gjøre det på natta.. (eller, husker med nr 1, da var jeg og sambo ute å gikk tur i 2 tida på natta for hun skrek sånn, da sovnet hun og sov til morgenen..)

er utrolig fortvilende når ikke noe hjelper.. er vell bare å håpe at det er et lys i tunellen selv om den er veldig mørk fortiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...