<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Vet at det er noe vi kaller skurv,men litt usikker på om det er det? Ser ut som sånne tørre flak liksom.. Mest litt bak midten på hodet. Hun har også litt i pannen,men der tenker jeg at det bare er litt tørr hud så skal prøve å smøre henne med a-derma kremen min. Kan vel bruke den? Heter exomega tror jeg og er veldig fin mot eksem,selv om hun ikke har det,så er den fet og fin og smøre med tror jeg. Men ble litt usikker på om jeg kan bruke den på barn,noen som vet? Ellers så tar jeg gjerne imot tips på hvordan jeg skal få bort den "tørre" hodebunnen. Ser jo ikke akkurat fint ut.. hehe
bitthen Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Skurv ja. A- derma funket i allefall på min,- det finnes en for baby. ellers har jeg hørt om babyolje og kam?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2010 takk for svar:) regnet med at jeg kunne bruke babyolje og kam på ja,så da blir det litt av det i kveld før bading:) skal stikke å kjøpe den A-dermaen for barn jeg da:)
Gjest Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg smurte på neutral babyolje om kvelden, og brukte en kam (ikke skarp) om morgenen.. Da blei det borte..
Mamma min Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Skurven/flasset kan skrubbes bort med en myk børste eller tannbørste. Min sønn koste seg da jeg gjorde det, syntes nok det var veldig behagelig. Må være myk og god børste da.
Virreli Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 På apoteket får du kjøpt salisyre til å fjerne slik skurv. Smør på, vent i 3-4 timer og bruk en kam (jeg kjøpte lusekam) til å fjerne skurven, vask håret. Det funket bra på vesla vår. Jeg prøvde babyolje først men det funket ikke så bra. Jeg prøvde også å smøre henne med a-krem et par dager men det hjalp ikke.
mammaløve Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Olje fungerer veldig bra her også! Bruker jomfru kokosolje i badevannet til småttisen, og lar håret hans fukte seg godt. Da blir han myk og fin over det hele, og skurvet blir mykt og lett å kamme/plukke løs. Tar gjerne en økt nå og da (for det kommer tilbake igjen etter en stund) og da koser småen seg veldig. Sikkert ikke behagelig for de små å ha det der, det må jo klø og stramme i hodebunnen? A-derma fungerer veldig bra på hans tørre hud sånn ellers på kroppen
<3guttemamma<3 Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Dette hadde gutten min også. Så fikk jeg tips om å smøre olje (babyoljen som de har på apoteket bruker jeg da, men babyolje er babyolje uansett merke:)) på hodebunnen en liten stund før bading. Og dagen etterpå, så børstet vi det bare bort med en kam:) Bortevekk var det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå