Lykkeliten *På overtid* Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 12 dager over termin valgte lille Torkil og komme til verden. Mandag den 22 november hadde jeg time til den andre overtidskontrollen kl 09.00. I bilen på vei ned til sykehuset fikk jeg noe som jeg synes kunne være en rie. Da jeg kom på sykehuset lå jeg med CTG som viste at ja jeg hadde noen rier ja. Fikk en vaginal undersøkelse som viste 3 cm åpning men livmortappen var fortsatt litt tjukk. Vi reiste hjem igjen og nå kunne jeg kjenne at riene hadde tatt seg opp i styrke. Men jeg var overbevist om at dette også bare var tull siden jeg hadde blitt lurt så mange ganger før. Jeg gikk i dusjen, og det var utrolig deilig å ha en varm stråle på korsryggen da riene kom. Der stod jeg til det var tomt for varmtvann. Da jeg gikk ut av dusjen var riene såpass sterke at jeg ville inn på sykehuset igjen. Jeg ville dusje mer! Fikk beskjed om å ta med bagen og komme. Jeg var fortsatt sikker på at dette bare var tull og at det kom til å gå over. Da vi kom inn på sykehuset kl 13.00 var det blitt 4 cm åpning og livmortappen var helt avflatet. Jeg var nå i fødsel! Ble skrevet inn og nå fikk jeg dusje igjen Stod i dusjen ca 1 time. Ble så flytte inn på fødestuen og her fikk jeg lstgass. Jeg hadde utrolig god virkning av denne, og det var helt herlig! Følte meg egentlig skikkelig full, og pratet og sa mye rart. Sambo lo en del av meg. Riene var fortsatt overkommelige og jeg kunne fint konsentrere meg om å komme meg igjennom dem. Kl 14.45 gikk vannet under en rie, og det var så deilig! Følte at det ikke ble så mye press på magen under riene lenger. Ble undersøkt kl 15.00 og da var det 8 cm åpning! NÅ gikk det opp for meg at det ikke var tull og at jeg snart skulle få se den lille gutten min! Var litt treg i oppfatningen ja. Jeg fikk akupunktur som hjalp meg veldig på å slappe av. Da det var blitt tid for å presse var det fortsatt en liten kant igjen, slik at babyen stod å stanget og kom ikke frem. Jordmor måtte da holde denne kanten til siden under en rie mens jeg presset baben over den kanten. DETTE var vondt! Men så plutselig kunne jeg kjenne han skle nedover, og nå kom pressriene for fullt! Jeg presset i ca 15 minutter. Da hodet var på vei ut, kunne jeg kjenne at det sprengte og jeg tenkte at nå må jeg ikke presse for hardt, og det sa jordmor også. Så jeg fikk beskjed om å slutte og presse og heller vente på neste rie. FY! Det var skikkelig vondt å ikke kunne presse han ut når hodet stod i åpningen og sprengtre. Neste rie kom og ute var han!! Deilig! Kl 16.27 kom lille Torkil til verden! Han veide 4050 g og var 53 cm lang og 37 cm i hodeomkrets. En ganske stor gutt! Jeg var så heldig at jeg slapp å sy! Åååh så glad jeg ble da. Formen er kjempe fin og vi er allerede hjemme og koser oss. Så fra 4 cm pning til han var ute gikk det bare 3 1/2 time, og det var helt overkommelig En skikkelig drømmefødsel! Lykke til alle dere fødeklare og spesielt til dere som går over termin.. Sender masse fødestøv!
Gulljentene Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer! Hørtes ut som drømmefødsel ja. Vel fortjent etter å ha gått så langt over termin
*Darkspotted* Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 For en fantastisk fødsel du har hatt=) Gratulerer så mye med ny baby i hus! En stor og fin gutt=) Og så fint navn han har fått og!
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer så masse med både lillegutten og drømmefødselen Høres veldig bra ut, tror jeg vil bestille en sånn jeg og Kos dere masse i barseltiden og lykke til videre
mamma til lillingen Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer, endelig kom han ut )
Traveltobarnsmor! Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer! Så heldig du har vært En dag over termin her....så snart er det min tur Synd de ikke har lystgass i Bergen, høres ut som det er et godt alternativ!
Gjest Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Drømmefødsel virkelig!!! <3<3<3 Gartulerer så mye!! Måtte le av den dusjingen din hihihhi.
Gjest Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer så masse med en flott gutt !! Kos dere masse !! )
bambi - stolt mamma Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Gratulerer så masse! ) Høres ut som en skikkelig fin fødsel
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Åh, gratulerer igjen, Lykkeliten!!! Og FOR en herlig fødsel da ;D Den var det jo (nesten hehe) verdt å vente så lenge på Jeg er SÅ glad på deres vegne, for at du endeliiiiig fikk trøkka ut han lille Kos dere videre og nyt lillebabytiden, den er jo bare SÅÅÅ herlig Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå