Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Vet de er jakthunder, men vi jakter ikke Fått tilbud om å kjøpe en, men vet lite om rasen... Er det noe å anbefale for en liten familie? Har 2 barn på 5-7 år.. Takknemlig for svar!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Jeg kjenner egentlig ikke rasen så godt,men føler jeg har hørt at de er vrange,vanskelige å trene og kan være humørsyk?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Jeg ville aldri ha valgt en jakthund dersom jeg ikke skulle bruke den på jakt... Er jo forskjell på beagler, men den vi hadde da ungene var små, den var ikke spesielt glad i ungene. Ikke i meg heller, det var kun eksen, det var han som jakta med ham.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Ok, det var det jeg fikk høre fra venninna mi også.. at de passer til jakt og thats it... Og siden vi ikke jakter, så er det jo ikke vits! HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Nei det er ikke en typisk småbarnsfamiliehund, og når dere ikke skal bruke den til det den er skapt for, så bør dere takke nei. Det finnes så mange andre raser som vil være et bedre valg for dere enn Beagle.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Når man skal skaffe hund, bør man i første omgang tenke på hva man som eier kan tilføre HUNDEN, ikke omvendt. Og hvis man ikke har tenkt å "bruke" hunden til noe, bør man ikke anskaffe jakthund eller andre utpregede brukshundraser. Både for ens egen, men ikke minst hundens del.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 På bakgrunn av erfaring kan jeg si at beagle er en fin fsmiliehund. I og med at den opprinnelig var en jakthund så trenger den mye mosjon og trim. Ellers så et de faktisk rolige og balanserte hunder. Trofaste. Men alt avhenger selvfølgelig av oppdragelse og eiere!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Drever er IKKE en familiehund, i utgangspunktet. Det finnes jo så klart forskjeller hos denne rasen også. Er vokst opp med Drevere (pappa er jeger) vi har hatt 3 forskjellige. Alle har vært helt nydelige hunder, og stort sett et bra lynne. Vanskelige å dressere, bare pappa som har hatt full respekt hos dem. Har vist tendenser til aggresjon når de har vært slitne etter jakt. Men dette vil jo vel ikke bli tilfellet hos en familie som ikke jakter. Bare husk uansett jakthunder har instinkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå