Gå til innhold

Lakrisrot-te, sette i gang fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da søsteren min venta sin første, kjøpte hun lakrisrot-te. Da var hun ved sin termin, 10 dager før ul termin. Hun tok et par kopper på kvelden, og dagen etterpå kom gutten. Kan være sammentreff, men tenkte jeg skulle prøve det samme.

Men så har jeg liksom litt problemer med å bestemme hvilken dag jeg skulle gjort det på. Altså, om det har samme effekt på meg, så kan jeg jo på en måte planlegge hvilken dag babyen skal komme på. Skikkelig vanskelig å skulle finne en bra dag!

Noen andre som har erfaringer med denne type te?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg har ikke prøvd selv, for jeg kan ikke fordra lakris =P

Men jeg leste en tråd på babyverden, og der sto det om flere som fikk sammentrekninger av den :) I en tråd fikk en jente rier samme kveld, men det stoppet opp igjen.. Men hun var visst ikke helt moden! Best virkning hvis man er moden, såvisst jeg forstår.. Men som sagt, ikke prøvd selv :)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Lakrisrot er jo mildt lakserende, så det kan vel ha samme effekt som avføringsmidler på livmora, altså at det kan starte sammentrekninger.

Vet ikke hvordan dette er å bruke for å sette i gang fødsel selv, men ville nok i alle fall sørget for at jeg var moden og rundt termin, om ikke over :)

Lykke til :)

Skrevet

En aldri så liten oppdatering:

Testa et par kopper te i går, uten å helt oppnå den effekten jeg var ute etter. Men funka på magen i alle fall! Hadde en del kynnere på kvelden, uten at det skjedde noe mer nevneverdig. Kanskje rett tidspunkt å drikke sånn te er når man har allerede har kynnere på gang.

Skrevet

Jeg drakk masse kanelte, bringebærbladte + kapsler og lakrisrot te på slutten av forrige svangerskap. Det satte ikke i gang noe fødsel , gikk 2 uker overtid, men vonde sammentrekninger fikk jeg i hauger og lass ;)

Jeg var forresten moden og 2-3 cm åpning men hjalp ikke likevel. Men, allikevel kommer jeg nok til å forsøke det denne gangen også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...