Gå til innhold

Hunden min har kreft,hun dør innen 1 mnd..Noen som kan hjelpe meg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg fortalt dem det.Min eldste ( 11 år straks,hun har alltid hatt et nært forhold til henne) tok det veldig hardt. Hun gråt å jeg gråt med henne.Klarte ikke å holde meg.Hun satte pris på at jeg vær ærlig mot henne. Vi tok masse bilder av dem sammen.(hun hadde bare 100 fra før,hehe) Uff,dette var vansklig,men jeg måtte jo.Hunden min har det bedre idag,gått tur osv,hun ble kjempe gira da hun så halsbåndet idag (hver gang hun ser den,blir hun spinn vill.Igår reagerte hun ikke engang på den).Hun har spist bra idag. Krysser fingerne for Triss.. Hun er jo bare verdens snillest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de allerede vet at hunden er syk, er jo mye gjort ... Si at du har vært hos dyrlegen med hunden, at hunden er veldig syk og at du og dyrlegen har bestemt at hunden skal få slippe å ha vondt. Hvorvidt du trenger å si hvor lang tid det er igjen spørs litt på hva barna dine spør om; er barna små er det slett ikke sikkert de skjønner hvor kort/lang tid en måned er ...

Kanskje det er greit at hunden ikke er i rommet når du forteller barna dine det? For min del blir sorg bare hundre ganger verre når jeg kan "se på" grunnen til at jeg er lei meg. Tror ikke du skal være redd for å gråte. De tåler å se at mamma er lei seg, selv om man gjerne skulle vært den trygge klippen som er sterk og kan trøste dem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et kjempe fint dikt. Jeg tar å kopierer det å har det på hjemmesiden hennes. Den var trist,men en trøst på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da er min beste venn død, måtte avlive henne igår.Da kreften hadde spedd seg enda mer.Det var helt forferdelig. Men jeg måtte hjelpe henne så hun slapp å lide.Reist til dyrlegen,pga et stort sår som bare spredde seg og ikke ville gro.Han mente det var kreften som hadde spredd seg, jeg ringte til dattra mi (11 år) slik at hun fikk kom å ta farvel med henne.Jeg mente hun fortjente å ta farvel. (noe hun satte veldig stor pris på) Stor sorg her,Hjerter mitt brister ;( Er en stjerne over vinduet til min datter,den skinner ekstra sterk ,sa til henne at det var hunden vår som kikka ned på oss.at hun ikke ville vi skulle vær så lei oss,men huske at hun har det bra der hun er i himmelen ilag med engelene) Det roa henne ned ...

Rip Triss , ¨

Vi vil alltid elske deg

Aldri glemme deg,

alle de fine stundene du gav oss, vil vi vi i våre hjerter bære

Du var en stjerne på jorda, som alltid skinte

Vakker skinte du omkring deg,med lykke

Alle som traff deg kunne ikke unngå å bli glad i deg.

Du er vår stjerne ,

Nå er du i himmelen ,

Ilag med englene, du har jo tross alt alltid vært en engel for oss.

Farvel min dyrbare skatt , du vil alltid i våre hjerter finnes..

Hvil i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist... Føler med dere!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre den dagen vi må ta det valget. Kjempe flott at dere gjorde det som var best for hunden. Uansett hvor vondt det er!!!

Tårene triller visst de nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord.. Hun vil aldri bli glemt. Glemmer meg hele tiden,når jeg sku ut å røyke ville hun alltid bli med ut.Kom springenede imot meg hver gang jeg kom hjem,logernde med halen osv.Hun var en fin hund. Jeg kunne ikke la henne pines mer. Hun kunne sikkert levd noen dager,kanskje en uke.Men hun fortjente å ha et verdig liv,og ikke bare et liv. Dette er det vanskligste jeg har måtte gjørt, i hele mitt liv. Elsker deg deg jenta mi..Vi møtes igjen.. Farvel min kjære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.10

Du har tydligvis ikke hatt en hund,eller må du ha et hjerte av stein siden du kommer med en slik kommentar. Hun var tross alt min beste venn,som alltid var der for meg/oss.- Syntes du bør holde dine meninger for deg selv, hvis du kun ska være spydig.. Vis litt respekt da menneske..

Til dere andre flotte mennesker her inne. Tusen takk for all støtte og hjelp.Jeg er evig takknemlig at jeg kan skrive her,få det ut liksom..

Klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trist å høre om hunden din... Det er dessverre en altfor vanlig diagnose, også for hunder.

Men jeg vil på det sterkeste fraråde deg å satse på healing eller annen alternativ medisin. Det er bortkastede penger, og kan føre til ekstra lidelse for hunden din. Jeg er dyrlege, og har selv sett resultatene av eiere som elsker dyret sitt, og satser på ymse alternativ medisin mot jurkreft og smerter forbundet med spredningene som etterhvert kommer... Det ender ofte med katastrofe, i form av store lidelser for dyret.

Jeg vet det er kjempetøft, men du må ha fokus på dyrets livskvalitet, enten det blir en uke, en måned eller lenger. Ikke vent for lenge. Det er altfor mange som, en tid etter avlivingen av sin kjære venn, sier at de angrer så fryktelig på at de ventet for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste ikke hele tråden før nå, og at hunden din er død nå... *klem* Dyr lever kortere enn oss, det er dessverre en del av det å ha dyr. Minnene har du alltid med deg!

NN 21:20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken. Ja,jeg veit at man ikke må la dem lide,selvom det er vansklig å sku avslutte livet dems.Men såpass skylder vi dem. Jenta mi vil alltid leve videre i hjertet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter noen tårer for deg, datteren din og hunden deres nå:( Tiden leger alle sår, heter det. En dag vil det føles godt å tenke på henne, ikke bare vondt.. Men denne tiden er tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...