Træægtrønder`n :) Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Med 2 dager til termin leter jeg stadig etter tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel, men ingen tegn som jeg kan merke. Hva er egentlig "maserier"? Jeg har en god del kynnere, men ingen som er annerledes nå enn for 5 uker siden.. Og for de av dere som har opplevd fødsel som starter med rier: startet dette med kynnere som ble vonde og regelmessig og tok seg opp, eller sa det bare pang og så var det ingen tvil om at det var rier? Lurer litt på hva jeg kan vente meg..
3gutter_og_1jente Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Forrige gang hadde jeg masse kynnere de siste ukene før fødsel, og satt å kjente etter hele tiden om det tok seg opp, men neida, det gjorde det ikke. Selv om dette var min tredje fødsel så var de to andre satt igang så jeg hadde bare bøkene og forholde meg til om hvordan dette skulle kjennes ut. Husker den natten det startet, satt oppe noen timer, hadde ikke en eneste kynner, var kjempe irritert på at det ikke kunne starte snart. Gikk og la meg, og pang så var det igang. Det var rier som var kjempe kraftige fra første stund, dette var jeg ikke forbredt på, ingen murringer, ingen rier som tok seg opp, det var kraftige rier med lite mellomrom mellom med en gang, og jenta var ut 1 time og 50 min senere Håper på en roligere start denne gangen,hehe
magica fra tryll Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Som ikke veldig vonde rier som går over etter noen timer.....Hjelper til med modning.
minnimus83 Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 eg er førstegangsfødere og veit ikkje hvordan eg skal merke forkjell på kynnere og maserier?
magica fra tryll Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Nei, det er ikke lett. Jeg har født 5 barn, så begynner få litt erfaring etterhvert;) Men,-det er jo ikke så nøye hva det er heller,da? Sålenge du vet det når fødselen er igang liksom. Maserier er vel mer når du tror du skal føde og så gir det seg. Kynnere er stramminger i livmora og kjennes ikke ut som rier. For meg er rier mer smerter(kanskje som kraftige menssmerter??). Kynnere er bare ubehagelige...
minnimus83 Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 eg har 9 dager til termin og begynner å tenke men eg bør vel ikkje det sd\for då går jo tiden så seint
magica fra tryll Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Ja, de siste ukene er seige;) Men når du virkelig er igang, tror jeg nok du vet det. Men vi er jo alle forskjellige, så det jo så vanskelig å sammenligne....Selv er jeg typen som ihvertfall går til termin, og som gjerne bruker noen dager på å modne. Så for meg er liksom utfordringa å vite når det er no vits i å dra inn på føden... Er liksom ingen vits i å gå der å tråkke i mange timer, når du kan slappe av hjemme... Men jeg tror nok at det for mange er slik at det er ganske ubehagelig i noen dager på slutten, selvom man ikke er i fødsel liksom... Beste er vel å ha litt andre ting å gjøre som får deg til å tenke på noe annet liksom,-innimellom ihvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå