Gå til innhold

Huff, kontroll i dag, "dumme" jordmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, nå ble jeg lettere deppa etter kontrollen i dag 37+ 5..

Jordmor sa at hodet så og si var festet, den ville ikke snu seg igjen iallefall...

MEN, tross masse kynnere, mensmurringer, stikkinger ol, mente hun at jeg uansett ville gå til termin, antagelig over!

Dette begrunnet hun med lang erfaring, jeg er førstegangs, hodet ikke festet helt, og at hun mente babyen måtte vokse mer. At babyen måtte vokse mer, skjønner jeg lite av, hun kjente ikke på babyen, og symfyse målet er over streken....

Æsj øsj, og jeg som er motivert og HELT sikker på å få lille jenta en uke før:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hør på henne du :) Jeg fikk motsatt beskjed. Kom til å føde før termin, endte opp med å føde i uke 42... Blæ... Vet om mange førstegangs som har født før termindagen:)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Trøst deg med at jordmor vet ikke alt :) Hun gjetter bare ut ifra det hun selv har lest og sett tidligere, og det er ingen som vet om det samme gjelder deg.

Jeg er som deg, fullstendig motivert til å få en uke før termin ;) Men har blitt advart av mange om at det kan bli en smell mentalt dersom jeg går over. Men jeg VIL fortsatt tro det! :P

Lykke til videre, håper du snart kjenner tegn på at det nærmer seg! :)

Skrevet

Hehe, jordmor vet ikke alt, og det sa hun også... Husker første gang jeg var hos henne uke 12, så sa hun at jeg garantert kom til å gå 3- 4 dager over, for det var så få førstegangs som fikk før at det var sjeldenhetene. Det er nå ikke min erfaring iallefall!

Jeg har tro på at det mantale spiller inn jeg da, hvis man innstiller seg på at sånn er det (helt og holdent vell ogmerke), så kan det bli sånn. Ikke alltid, men ofte! Så jeg blir så irritert når alle skal legge seg oppi det, hun er ikke den første som sier jeg bare kan belage meg på å gå over akkurat...

Tror jeg skal fikse å gå over også altså, men dårlig gjort å ta fra noen håpet;)

Skrevet

Synes jordmødre og leger må slutte å uttale seg om når babyen kommer =P Det blir jo bare til frustrasjon uansett! To av mine venninner fikk beskjed om at barnet garantert kom før termin... og begge måtte settes igang i uke 42! Du kan jo tenke deg at de var frustrert..

Men det med at hodet ikke er helt festet har jo ingenting å si.. Man kan fint føde et barn uten at hodet er festet! Så det kan hun jo ikke bruke som argument ;)

Skrevet

PS: Til Margarita: Jeg har aldri gått så lenge over tiden som den gangen jeg var helt og holdent overbevist om at jeg kom til å føde før! Ventet i spenning fra 2 uker før og gikk 17 dager over! De andre gangene har jeg overbevist meg selv om at jeg kom til å gå over, og slappet heeelt av på det. Har da født til termin ene gangen og 5 dager over andre gangen...

Jordmora mente nok ikke å ta fra deg håpet,-men heller ikke at du skulle bli skuffet om du gikk over...-og så kan det jo hende du blir gledelig overrasket..hehe

Skrevet

Er ikke sikkert det stemmer. Husker ei venninne av meg, hun var hos legen den dagen hun hadde termin, og fikk besskjed om at hode ikke var festet og at hun ville gå lenge over. Etter at hun var på kontroll vandra vi rundt i byn noen timer og når vi gikk hjem husker jeg at jeg titta på henne og magen hadde synket, husker jeg sa at du føder til natta du, se som magen din har synket i løpet av dagen. Og vet du hva, det stemte, klkken tolv samme kveld startet fødselen.

Og så har man jo dem der jordmor sier dem kommer til og føde før termin og går lenge på overtid. Så jormødre/leger vet ikke alltid dette, samme hvor mye erfaring dem har. Så ikke depp, det kan skje når som helst. Lykke til :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger:)

Alt kan skje, det har jeg skjønt!! Og det er som du sier ,det kan bli LANGE dager om man innstiller seg på før, MEN, jeg har fortsatt tro på tankens kraft;)))) Godt å ha dere jentene her til å oppmuntre, vet ikke hva jeg skulle gjort uten!:)

Skrevet

Jeg er også en av de som går å venter på at noe skal skje, og er nesten irritert over at babyen ikke har kommet enda selv med en uke igjen til termin. Men hater at ALLE skal fortelle meg at "nånå, ta det med ro - de fleste førstegangsfødende går jo over termin!" Ja, for pokker jeg vet jo det, men la meg leve i håpet da for svarte.

Skrevet

Jeg er en av di som fikk beskjed av min jordmord på termin datoen min at jeg IKKE kom til å komme tilbake om 1 uke for første omgang på overtidskontroll... Hun strippet meg denne timen også...Fælt og vente denne uka... laaaange dager.... og det nærmet seg stadig dagen til første overtidskontroll.... Og etter den uka kom jeg tilbake, og da hadde jeg den andre jordmora (det var to som byttet på) Og hun var skikkelig overrasket for at jeg kom, for hun andre jordmora hadde sagt at jeg ganske sikkert ikke kom til å komme...

Denne timen ble jeg også strippet... hun sa hun tok å røsket GODT...

Deretter sa hun at det var jobben hennes å ringe føden og bestille time for overtidkontroll på sykehuset den 14 dagen etter termin. Men hun sa jeg IKKE kom til å trenge den, HELT garantert... Denne ganske tenkte jeg: vettu hva, det sa hun andre forrige uke, så det blir nok til time på sykehuset..... OG GANSKE RIKTIG..... den 14 dagen over var jeg på sykehuset, hadde sjekk, 4 cm åpning men asbolutt ingen fødsel i gjærde.... så da ble jeg satt igang.... og den 15 dagen over termin kom han....

Jeg syntes faktisk ikke jordmødre skal uttale seg om når babyen kommer... (men selvfølgelig, maser man seg til at dem SKAL si noe, syns jeg ikke man trenger å bli kjeften på jordmødrene) men når dem sier noe til det uforberedt, ble hvertfall jeg ganske irritert, for man er temmelig lei.....

Men det var rett og slett den første uka for meg som var værst, for da TRODDE jeg på at jeg ikke kom til å trenge første overtidskontroll... Uka etter, var kroppen og psyken mer innstilt på at jeg kom ikke til å føde likevel...

Vi hadde i tillegg sex HVER dag, hehe, og jeg har tatt modningsakupunktur og rietrigg... JADDA... :):)

Men jeg håper og forstår at du går med ønske om å føde tidligere, og det må du FOR ALL del gjøre:):) men vær forberedt på at det kan hende det ikke blir slik, men HÅP er FULLT lovlig:):)

Masse lykke til:)

Håper selv på en noe tidligere fødsel denne ganga:);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...