Gå til innhold

Vedvarende tett nese om natten - hva gjør han så tett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 10 uker gammel gutt som blir så utrolig tett i nesen hver eneste natt. Jeg må skylle med saltvann hver natt for at han skal få puste, og han ville nok sovet lengre på morningen om nesen ikke var så tett. Slik har vi holdt på i flere uker nå, og jeg begynner å bli bekymret.

Hva i alle dager er det som gjør han så tett?

Har prøvd med ulike typer dyne (dun/ikke dun), vasker ned rommet og holder og støvfritt, varmt om natten, kaldt om natten - men ingenting virker å hjelpe!

Han er ikke forkjølet, og på dagtid er han helt fin. Har brukt neseblåser, men den bruker vi ikke hver dag, har lest at det kan øke produksjonen.

Noen som har tips til oss?

Vil så gjerne at han skal få sove godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Men kan fortelle at slik var min frøken også, lenge........ Men det gikk over av seg selv etter en stund.

Kanskje han er allergisk mot noe? (Kan de forresten være allergisk når de er så små?) Eller kanskje han har trange kanaler som tetter seg fortere enn vanlig?

Hvis det vedvarer går det jo an å ta han en tur til legen for å sjekke om det er noe fysiologisk som man kan gjøre noe med.

Lykke til:)

Skrevet

Har du prøvd å heve hodedelen av sengen hans? Det hjalp hos oss, la tykke bøker under. I tillegg sprayer vi med saltvann hver kveld som forebyggende. Det er nok det forhold at de ligger flatt så lenge som gjør at de små nesegangen tettes. Min våkner oså ofte med gjenklistret øye, er nok del av en forkjølelse.

Skrevet

Har ikke så mange tips å komme med annet enn å feks heve senga litt. Legg et par bøker under hver av sengebena ved hodet så kan det lette på trykket i nesa :)

Ikke noe moro med tett nese om natta nei :( Håper det går seg til snart!!

Skrevet

Har forsøkt med hevet seng ja, uten noen forskjell. Det er bedre når vi skyller med saltvann om kvelden, men kan vi fortsette med det i månedsvis?

Jeg har nevnt det for fastlegen min ved 6-ukerskontrollen, men han sa bare at saltvann var naturlig i kroppen og ufarlig å bruke.

Jeg lurer også på om han kan være allergisk når han er så liten?

Jeg er selv veldig allergisk mot støv og får da selv tett og rennende nese..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...