Gå til innhold

Når babyene rundt 2 mnd blir veldig forskjøla...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som straks er 8 uker gammel har nå blitt så forskjøla. Det surkler godt og hoster en del. Jeg tar saltvannsdråper i nesa hennes. Hun har ikke feber og spiser greit. (Litt mindre til hvert måltid enn hun pleier). Men hun er veldig urolig også på dagtid nå og vanskelig for å sove. Ikke så rart. Men bør jeg ringe lege når hun ikke har feber og kun forskjølelse??? Kan jeg bade henne for det? Eller bør jeg vente. Uff, man blir jo så usikker og bekymra når disse små ikke er i form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. Ikke noe kjekt når de små er syke.. :-(

vi har hatt mange runder med forkjølelse (og ørebetennelse) på vår lille jente. Siste var med hoste og mye snørr. Har en gutt i bhg som drar med hjem alt mulig ;-(

er ikke så mye en lege kan gjøre hvis det bare er en forkjølelse. Er hun i god allmenntilstand (sånn at du får god kontakt med henne), spiser godt og ellers virker grei, så hadde jeg nok ventet med legebesøk. Er du derimot veldig bekymret, er det veldig lav terskel for å ta et lite legebesøk. Jeg har vært til legen med min lille noen ganger fordi jeg har vært bekymret, men da har hun skreket mye pga vondt i øret.

Sørg for å la henne ligge med hodet høyt og drypp nesen jevnlig med saltvann / morsmelk og bruk nesesug. Fjern evnt. Tett snørr fra nesebor. Helst før måltider, sånn at hun får spist ordentlig. Er hun veldig tett, finnes det også en nesespray for babyer. Den har jeg tydd til på nattestid når hun har vært ille. God bedring til dere!!

Skrevet

Er midt oppe i dette selv med 5 uker gammel baby. Har vart i over en uke nå. Men legen kunne ikke gjøre noe. Allmenntilstanden ellers er bra, så må bare se det an. Men fikk bruke rhinox nesespray da nesa var tett og saltvann og morsmelk ikke hjalp nevneverdig. Noe hoste ennå, men snørra er borte, så krysser fingrene for at det snart er over. Ikke noe særlig når de er så små,nei!

PS. Badet ikke da det var på det verste, men så lenge man er rask til å pakke dem inn tror jeg ikke det har noe å si.

Skrevet

Uffda! Har ikke flere gode råd enn de du har fått, men ville bare ønske god bedring til prinsessa.

Ikke greit med flere ting som gjør babyen urolig når hun allerede har vært endel urolig på kveldene/nettene. Håper hun kommer seg fort, både med tanke på tetthet og kvelds-uro.

Lykke til!

Skrevet

Lillesnupp på 2 mnd har også vært mye forkjøla i sitt korte liv stakkars, blir jo så lett smitta av storesøster.. Er vel ikke så mye å gjøre med, men man kan jo fint spraye med isotont saltvann- snakket med legen om dette, og det var null problem. Har ikke gjort det enda, siden hun spiser og sover greit, og ikke ser ut til å plages nevneverdig med det, men blir hun verre skal jeg spraye med saltvann. Morsmelk kan visst gjøre vondt verre har jeg hørt, altså at det tetter igjen nesen fremfor å løse opp- så de har stort sett sluttet å anbefale det. Så lenge allmenntilstand er bra, og hun spiser som normalt, kontakter jeg ikke lege (pappa er lege da, så hender jeg tar en liten telefon til ham, bare sånn for sikkerhetsskyld hehe :P

Skrevet

Så kjekt at din pappa er lege da, Lykkelig & gla. Det er jo betryggende.

Jenta mi har heldigvis fortsatt ikke feber. Allmenntilstanden hennes er grei, for hun drikker MME og jeg drypper saltvanssdråper i nesa på henne.Men merker hun ikke er helt i form. Har kjøpt sånn nesesug på apoteket også. Kom litt ut ja.

MEN, hun er veldig rød rundt det ene øyet og det renner litt. Kommer det av forskjølelsen tru??? For hvis det er øyekatarr så skal det vel være sånn gult og klistrete øye???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...