ღhælgelainnღ Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Jeg er så forkjøla og har en lei hoste. Noen ganger så tar jeg så hardt i når jeg skal hoste, så det gjør vondt i magen. Mot kvelden og natten går det ofte over til mer tørr hoste. Kan man som gravid få noen slags hostesaft, eller er alt forbud i svangerskapet?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Les pakningsvedlegget og spør på apoteket! Må legge til at de fleste reseptfrie hostesaftene ikke virker noe særlig... Cosylan er det eneste som hjelper meg, men den kan du neppe bruke i svangerskapet da den inneholder både sprit og morfin... Gooood bedring!!
LindaM_ Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Jeg fikk faktisk bruke cosylan i et av mine svangerskap. Den fikk jeg selvfølgelig på resept. Det er ihvertfall sånn at på de fleste hostesafter så står det at du skal rådføre deg med lege. Ta kontakt med legen din uansett. Det er ihvertfall ikke lurt å gå rundt med en forkjølelse som ikke gir seg. God bedring
Frisør-mamma♥ Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg var til legen i går og fikk resept på Cosylan. Jeg får ikke sove om natten, har ekstrem hoste, hoster slik at jeg kaster opp. Jeg har bekkenløsning og jeg blir verre i ryggen og nederst i magen pga hosten. Legen sa at jeg kunne ta en luten dose ved ytterst nødvendighet. jeg tok det før jeg skulle legge meg i går og fikk sove hele natten, MAGISK!!!! Faren med kosylan er ikke nødvendigvis morfinen, for det er veldig lite av den som påvirker fosteret, men både jeg og fosteret kan bli avhengig, derfor kan man ikke vruke det over lange perioder.
Malinemor Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Cosylan kan man ta ja, men jeg har hørt at enkelte leger er restriktive mot å skrive den ut. Det man er redd for med Cosylan er at babyen i magen skal bli avhengig av morfin, men brukes den med måte, en liten dose til natten, så er ikke Cosylan farlig for babyen på noen måte Jeg måtte ha Cosylan for et par uker siden, holdt på å hoste på meg ribbensbrudd. Cosylan gjorde underverker på nattestid, og jeg fikk faktisk sove. Man skal unngå å ta hostesaft på dagtid, rett og slett fordi vi trenger hostemekanismen for å få mobilisert bort slim.
♡ Jersey ♡ Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Solvispect kan brukes av alle, gravide som spedbarn. Er mot slimhoste, men jeg synes den lindrer litt allikevel. Også er de sukkertøyene Fribol host hals, som du får kjøpt på apoteket, nesten like effektive som hostesaft! Cosylan er selvfølgelig best, men jeg hadde ikke tatt det uten at legen hadde vurdert det til det "beste av to onder"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå