Gå til innhold

Jobbe når man har hyperemesis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som sliter med hyperemesis? Jeg har vært innlagt på sykehuset i en uke for oppvæsking..... Heldigvis hjemme nå, sykemeldt i en uke til. Neste uke har jeg bare en nattevakt som jeg tenkte å ta. Men er bekymret for resten av desember.

I dag har jeg kastet opp i ett siden 05:( Det hjelper litt med Afipran(kvalmestillende) men det stopper ikke oppkast....

Noen andre her inne som jobber? Vil gjerne tilbake i jobb..... Men trenger råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig å være så dårlig. I mitt forrige svangerskap hadde jeg også hyperemesis. Da var jeg sykemeldt 100% i 3.mnd. Etter dette fungerte jeg bare bedre og bedre i jobb. Nå skal det sies at jeg ikke akkurat har den perfekte jobben å gå kvalm i, Får du lov å ta Afipran i svangerskapet? Det fikk ikke jeg lov til. På sykehuset fikk jeg reisesyketabeletter, Postafen, men jeg tok nesten ingen av dem heller. Raspet eple og avsilt havresuppe med litt saft var det eneste jeg etterhvert klarte å spise. Mitt råd er at du tar vare på deg selv. Det er det som betyr noe. Jobbe kan du gjøre når du føler deg bedre! Lykke til.

Skrevet

jeg hadde slappet av, men på grunn av arbeidsgiver som maser om at de trenger folk på jobb( er sykepleier) så har jeg dårlig samvittighet hele tiden.....

Det er et enormt på sykefravær nå, og det irriterer meg grenseløst at det skal gå utover ansatte som aldri er borte ellers, men som faktisk trenger litt ro i starten av et svangerskap....

Beklager utbruddet, men syntes det er tungt når man hele tiden går på nåler.

På sykehuset fikk jeg Afipran og Nozinan(antipsykotikum som kan brukes mot kvalme)

Har også Afipran hjemme.

Skrevet

skulle stå enormt fokus på sykefravær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...