Gå til innhold

Endelig :-) Men...?

Lille hormon

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Sniker meg forsiktig inn til dere. Trenger noen råd og helst oppløftende ord. Endelig, etter 2 år med prøving, ser det ut for at jeg også får positive graviditetstester. Det er så utrolig deilig å se de etterlengtede to strekene og plussene at jeg kan nesten ikke tro at det er sant. Klapp klapp :-)

Men så, med gleden kommer jo også bekymringen... 9 dager etter EL fikk jeg en pitteliten blødning, bare et par dråper. Festeblødning tenker jeg. 10 dager etter EL kom det mer blod, men fortsatt ikke mens-blod liksom. Testet positivt 11 og 12 dager etter EL. Har nå 12 dager etter EL fortsatt blod, litt rosa litt brunt (sorry detaljene...). Det kommer ikke mye og ser ut til å stoppe opp. Kan det fortsatt være festeblødning? Hvor lenge kan den vare? Noen som har erfaring?

Ellers har jeg følt meg gravid fra eggløsningsdagen, og følt på meg at det klaffet denne gangen. Har forresten hatt mye mindre symptomer enn alle de andre gangene med negative tester. Luft i magen og kvalm allerede nå (hvordan lover det for fortsettelsen...?) og ekstremt tørst.

Er jo da bekymra for disse blødningene og skal bestille time til GU/UL, men er som mange andre født uten tålmodighet og håper noen her inne kan bidra med noen erfaringer:-)

Vil bare si gratulerer til alle dere som har slitt for å bli gravide og endelig er det:-) Fantastisk!! Håper jeg er en av dere og at den lille plussen min ikke renner ut med resten....

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde endel blødninger de tre første mnd, men det gikk helt fint!

Er gravid med IVF, og fikk ul en gang pr uke fra uke 7 til 13 på sykehuset.

Dette kan gå helt fint! Har lest en eller annen vei at opp mot 30% har blødninger de første mnd! (Veldig mange i forbindelse med sex)

Lykke til!

• 4 uker senere...

Gratulerer så mye med positiv test! Det er en stund siden innlegget ditt, men jeg håper alt fortsatt går bra med deg og spiren.

Å bli gravid etter lang tid med prøving/forsøk er bare en helt fantastisk følelse. Men, jeg kjenner meg godt igjen i det lille "men"-et ditt. Jeg for min del slet med å ta inn over meg at jeg var gravid i første halvdel av svangerskapet, og å forstå at det faktisk var mye større sannsynlighet for at det skulle gå bra enn det motsatte. Da jeg begynte å blø i 7. uke, var jeg helt overbevist om at alt var over, og var fullstendig knust. Men UL på Haukeland viste at spiren satt, og jeg fikk beskjed om at det ikke var uvanlig med blødninger i svangerskapet. Så, noen uker seinere, fikk jeg en skikkelig styrtblødning. Da var jeg ihvertfall sikker i min sak - jeg kunne da umulig være gravid med en så kraftig blødning! Men jeg tok feil igjen, og ny UL viste at jeg faktisk var gravid med tvillinger :) Denne blødningen varte i over en måned, og var kraftigere enn en vanlig menstruasjonsblødning. Til tross for dette skal jeg i år fere jul med to små, nydelige jenter. Jeg klarer knapt holde tårene tilbake når jeg tenker på det, det er intet mindre enn et mirakel.

Så som du skjønner kan alt gå helt fint, selv om du har disse småblødningene. Jeg forstår bekymringen din veldig godt, men i etterpåklokskapens navn kan jeg bare anbefale deg å forsøke å slappe av så godt du kan, og tenke at dette skal gå bra. For husk, det vil helst gå godt, og du har statistikken på din side :-) Ønsker deg en god jul og lykke til videre i svangerskapet.

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...