Gå til innhold

Jeg er 170 cm og veier 56 kilo. Synes du jeg er normal eller for tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så veldig smal over skuldrene eller veldig sped.

Jeg møter svært forskjellige kommentarer. At jeg er alvorlig tynn og at jeg ser veldig sunn ut.

Spiser hva jeg vil, når jeg vil og vekten går verken opp eller ned.

Skrevet

Jeg var kiloet mer og fikk høre jeg var "styggtynn". Men syntes ikke det selv. Ribbein og brystbein var visende da, men ikke anorektisk!

Skrevet

Spørs hvordan du er bygd?... Men ærlig talt. Veier mer enn deg og er lavere enn deg, og jeg er ikke direkte feit akkurat. Så, du høres ganske tynn ut. Men sålenge du spiser hva du vil og har et normalt forhold til trening er det vel ikke stort du kan gjøre noe med.

Skrevet

Jeg er like høy som deg og veide 55kg fra 8.klasse til jeg fikk barn som nesten 19åring. Fikk høre gjennom hele ungdomsskolen at jeg var sykt tynn. Vi hadde blandt annet en "vikar" på håndballtreninga som etter å ha vært i samme rom som oss i 5minutter tok meg ut av treninga for å snakke med meg om hvor viktig det var å spise og ikke kaste opp maten man spiser med vilje... Hurra for den!! Ble nesten masse styr ut av han ene fyren, men heldigvis kom hovedtreneren vår å hørte hva han sa og hun ble mildt sagt flyforbanna. Hele slekta mi er tynn så er ikke så rart at jeg var en spiker!

Nå er jeg 62-63kg og trives mye bedre egentlig. Er sånn som deg at jeg ikke legger på meg uansett hvor mye jeg spiser om jeg lever normalt. Men nå har jeg vært arbeidsledig en lang stund så det har blitt mye stillesitting foran pc`en, hopper vel ned igjen til 56-57kg når jeg begynner å jobb igjen.

Skrevet

Høres litt ut som meg. Jeg er 167 cm og ca 52 kg. Jeg har tynnebein, men jeg har fett på magen. Jeg har alltid "spist som en hest" og ikke trent, men tykkere blir jeg bare ikke. Nå føler jeg at jeg har for stor mage. siden jeg ikke legger på meg andre steder enn mgen ser jeg lett grvid ut.

Skrevet

Du er sikkert veldig slank og fin, sånn som jeg liker å være. Er selv 174 og liker å veie 58 kg.

Skrevet

Jeg var 57-58kg (like høy som deg) når jeg trente som mest (20timer i uka). Da så jeg nok for tynn ut. Men muskler veier mer enn fett, og det kommer også ann på hvordan man er bygd...

Men når du spiser det du vil, og om du trener litt iallefall er det vel så mye du "skal" veie, så vær fornøyd med kroppen din!

Ellers er BMI et idiotisk tall, det sier jo ingenting om forhold mellom fett/muskler.

Skrevet

Tja ... Man skal være ganske høy for å se anorektisk ut når man veier over 55 kg. Selv er jeg 164, har ganske kraftige bein, litt spinkel overkropp og veier alt fra 54 til 60 kg avhengig av trivsel, trening og appetitt ... Da jeg var veltrent veide jeg over 60 kg og hadde likevel synlige ribbein, hoftebein og utstikkende skuldre, så vekta sier ikke alltid alt. Har også lett for å rase ned i vekt hvis jeg har perioder jeg spiser lite (stress, dårlig trivsel, dårlig matlyst etc), og bruker laaang tid på å legge på meg de kiloene igjen, selv om jeg spiser to frokoster, stor lunsj, to middager, kraftig kveldsmat og mønsjer mellom måltidene :P

Tror ikke du har så voldsomt mye å gå på nedover vektmessig (husk at hjernen, indre organer etc. er avhengige av fett for å fungere - hjernen ER nesten bare fett), og du kan nok fint legge på deg en kg eller to uten at det gjør så mye, men så lenge vekta holder seg stabil tror jeg ikke du skal henge deg opp i vekt eller hva andre sier. Samfunnet er generelt litt merkelig sånn sett ... "Alle" vet at det er sårende å bli kalt feit, men å fortelle folk at de er for tynne er liksom greit. Og det er håååpløst å finne artikler med tips for de som vil OPP en kg eller to!

Skrevet

Tror du er fin jeg, men hvis jeg måtte si noe: Grenseland mellom tynn og normalvektig. Jeg var slik på mitt tynneste, og det var ikke pent på meg - jeg er bredskuldret og alle ribbeina vistes. Men vi er jo forskjellige.

Jeg liker meg best på 58 kg. Er nå 60 og synes det er greit også (170 høy) :-)

Skrevet

Du er sikkert helt fin! Selv veier jeg ca. 50 kg og er 170 cm. Jeg faller sikkert i kategorien for tynn, men jeg spiser akkurat det som passer meg (det inkluderer mye fett og sjokolade hver dag) og trener aldri (noe jeg selvfølgelig burde gjort). Har hatt samme vekta i sikkert 20 år. Jeg slipper kommentarer fra folk. Familie og venner vet at jeg ER sånn og at jeg spiser nok, andre folk kan si hva de vil bak ryggen min, bare jeg slipper kommentarer.

Fikk kommentarer i tenårene husker jeg, det verste var at folk fulgte med på hva jeg spiste og gjerne ville ha meg til å spise mer.

Skrevet

Tja, jeg er 173 og veier 65 kg. Jeg er ikke akkurat tjukk, men har noen buler her og der, så kunne sikkert gått ned noen kg. Men skulle jeg gått ned 9 kg tror jeg hvertfall jeg hadde blitt veldig tynn.

Viktig å ikke bare tenke på vekt når det gjelder hva man spiser... Dersom fettet ikke setter seg synlig på magen eller hoftene, hvor setter det seg da? Synlig fett er sunnere enn usynlig fett.

Skrevet

Lykke om jeg hadde klart å komme opp i 56kg. Er selv 170, i min "ungdom" klarte jeg aldri å komme over 53 kg og da slet jeg maks for å nå dit. Vekta mi er nå 47 og jeg ser ut som en anorektiker. Sliter med komplekser kan man trygt si :(

Skrevet

Vel, jeg er 177 og veier det samme som deg, og jeg er ikke for tynn. Så du er nok helt fin, tenker jeg .-)

Skrevet

Er du utrent er du antagelig vanlig "tynn", men ikke så pent å være så dvask..

Er du trent vil jeg anta at du er for tynn.

Selv er jeg 165, 63 kg og veltrent - er ikke sylfide, men vanlig slank.

Skrevet

I og med at du spiser normalt, så tviler jeg på at du ser mager ut. Selv er jeg 169 cm og veide 46 kg (!) helt frem til jeg begynte å trene da jeg var 19, og klarte å øke vekten til 53 kg. Higet etter høyere vekt hele ungdomstiden, og spiste meg alltid overmett fordi alle rundt meg fortalte meg hvor anorektisk jeg så ut. Satte meg som mål å spise mest av de rundt bordet, men vekten økte ikke av den grunn. Hatet sommeren når jeg måtte vise pipestilkene, og gledet meg til vinteren, da jeg kunne tre på meg 3 strømpebukser under olabuksa, så jeg så tykkere ut. Skulle ønske folk kunne være litt mindre opptatt av vekt, og kg, og la andre folk se ut som de gjør. Mye stress knyttet til vekt. Viktigste er å være frisk.

Skrevet

Høres helt normal ut spør du meg! Jeg er også 170 cm, og matchvekta ligger på 54-55 kg, men nå er det litt mer pga svangerskapsfett som ikke vil bort :P

Skrevet

Jeg er også 170 og veier ett kilo mer enn deg og jeg er naturlig tynn, har alltid vært det. Ikke noe sykelig over det i det hele tatt. Jeg tror du er helt perfekt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...