Februargutten <3 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Hjelp hjelp hjelp. Har veldig økende plager siste uken, er i uke 30. Forrige natt måtte jeg bygge opp ryggen i sengen så jeg nesten satt helt oppreist for ikke at ikke magesaften skulle komme helt opp og ut. Ser ut som det blir samme stillingen i natt Har prøvd både kjerringråd og å unngå enkelte ting, men nå er det riktig ille. Kan nesten ikke bøye hodet nedover når jeg sitter engang.. Gode kjerringråd eller andre råd, anyone? Er ikke spesielt fan av medikamenter... God natt til dere flotte gravide!
Denishil Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Har hatt same problemet gjennom hele svangerskapet og det eneste som har lindret for meg er flytende novaluzid.
2tettebabyer Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 halsbrann e så jævlig det.......... sliter med det selv og må enkelte ganger også sitte å sove... men loveharts hjelper en liten stund om jeg klarer å sovne fort, og dette gaviscon eller hva nå det het hjelper pittelitt, men jeg synes faktisk loveharts har bedre effekt...... lykke te :-)
KEJ78 Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg har brukt både Novaluzid og Gaviscon som er reseptfritt og ufarlige piller med god, men kortvarig effekt. Viktigste er å forebygge. For meg er kaffe, kullsyreholdig drikke og sterk mat veldig uheldig. I tillegg må jeg spise siste måltid 2-3 timer før jeg legger meg, ikke senere... Melk hjelper også litt God bedring !!
hippmamma Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 ...LINK!!! for all del prøv LINK Den har hjulpet meg masse i det siste! Heeelt fantastisk på halsbrann/sure oppstøt Har endelig begynt å sove hele natten!!! Fåes kjøpt på apoteket. Er også billig og veeeldig bra )) Håper du får like god erfaring av denne "lykke-sove-mye-bedre-pillen" som meg..!
Trultemor40 Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Jeg er også plaget med mye halsbrann og bruker gaviscon. ikke så begeistret for den, men da jeg skulle kjøpe LINK på apoteket fikke jeg beskjed av de ansatte om at den ikke skulle brukes av gravide, de skulle ta gaviscon. sjekket dette opp på et annet apotek samme dag og fikk samme svar der...
2tettebabyer Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 riktig det, man skal visst ikke brukle Link under graviditeten... har vært veldig fristet av og til men... klart meg så langt med gaviscon og loveharts
tina 79:) Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 I forrige sv.skap brukte jeg bare link, det var det eneste som fungerte. Det står i pakningsvedlegget at den trygt kan brukes av gravide, ingen effekt på fosteret er bevist. Hva var grunnen til at apoteket plutselig gikk imot pakningsvedlegget?
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 er selv i siste dag av uke 28, og "lever" på Samarin, har prøvd alt på apoteket, men til ingen nytte, så håper Samarin vil gjøre nytten frem til fødsel.. Er de som bruker: melk, grønne epler, vaniljesaus, 1 glass vann med utrørt vaniljesukker osv.
Gulljentene Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Jeg kjøpte Gaviscon i 1. tri, for da hadde jeg endel oppstøt. De siste ukene har oppstøtene kommet tilbake igjen med fornyet styrke, men sist jeg prøvde å tygge i meg en Gaviscon trodde jeg seriøst jeg skulle spy Så her har jeg "sitteligget" sidelengs i senga hver natt nå i sikkert 3-4 uker, med 3 store puter under hodet, yay, det er dritgøy ;P( er 39 uker på vei i morra da, så har heldigvis ikke sååå lenge igjen i denne tilstanden). Håper noen av de andres råd her kan hjelpe deg!!
mod-73 Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 hei jeg bruker også samarin. og melk....har prøvd det meste..og det er det som funker best for meg... jeg er 25 uker på vei med nr. 4....har hatt halsbrann, noe så fryktelig med alle sammen (....og spis ikke før du skal sove...helst ikke på 2 - 3 timer ....
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Hei hei. Jeg har brukt Link og ble anbefalt dette på apoteket...og som tidligere nevnt står det i pakningsvedlegget at det kan brukes av gravide: det er svært lit tilsetningsstoffer i det-så jeg ser ikke helt problemet (er sykepleier selv og har aldri hørt at det ikke kan tas). I tillegg kan man bruke Titralac og Gaviscon, de funker også . Hvis ikke kan banan og melk hjelpe på Og sove sittende er vanlig mot slutten, da alle slimhinner er påvirket av graviditeten (de er slappere) og livmoren presser på lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk og gir en form for reflux Lykke til videre:) Her bir det sittende soving i bare en uke til får jeg håpe Så har vi baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå