mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg er i fullsving med å hamstre både glass å bleier. Føler meg som et aldri så lite pakkesel til tider idag var jeg på kiwi å handla 25 middagsglass og dessertglass. handla 20pakker bleier i sammeslengen. svingte innom coop prix (de er de eneste her med hipp kylling å ris glass) fikk med meg en 20 glass av dem også. Hehe jeg så ut som en sånn tysker på vei til ferie i norge. tror ikke du hadde fått inn så mye som en pakke spagetti bak i bagasjerommet Nå mangler jeg ca en 20 pakker til så har jeg for hele bleieperioden tror jeg. Å så så billig! ,Middagsglass må det handles en god del til av. Når jeg tenker tilbake til da de eldste mine var små betalte jeg 59,90 pr pakke med bleie å vi fikk hver 5pakke gratis. HELT VILT å da syns vi at det var billig!
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Hei. Jeg tenker også at det er lurt å kjøpe et lager med bleier nå når det er så billig, men jeg har ingen peiling på hvor mye jeg skal kjøpe i de ulike størrelsene, Hvor mye regner du med å ha til sammen når du nå sier at du bare trenger 20 pakker til? Hvor gammel er tulla som skal bruke bleiene?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2010 hun blir 1 år i jan. så jeg har kjøpt inn mellom 80-90 pakker så med 20 pakker til så runder vi 100 pakker. jeg har kjøpt størrelse 6-7 det er di som vi kommer til å bruke resten av bleieperioden. går ca 1 pakke i uka her . Hun er rund å god så størrelse 4-5 har vi brukt siden hun var 3-4mnd. og frem til nå 10mnd. er ikke så vanskelig å beregne finn ut hvor mange bleier du bruker i løpet av 1 uke å reng ut. ta vekten hennes litt i betraktning og om du får kjøpt en pakke eller 2 for lite så er jo ikke det noe problem Men jeg hadde irritert meg grønn om jeg ikke hadde kjøpt inn nå hvis prisen stiger veldig etter nyttår.
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Ja, det er det jeg også kjenner på, at jeg må hvertfall kjøpe et lite lager av bleier nå når det er så billig. Blir for dumt å betale 3 ganger så mye og kanskje mer om en liten stund. Sitter her og regner litt, og satser på å ha et lite lager i hver størrelse til nyttår Jenta her er bare knappe 7 uker, så det vil bli brukt endel bleier fremover
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Jeg har også kjøpt inn en del bleier og barnematglass. Men, størsta her får utslett av first price bleiene, så jeg tar med de gangene de har landlordbleier på rema, men de er ofte tomme.. Ellers har jeg stoppet å kjøpe glass til gutten på 10 mnd som plutselig vil ha vår mat istedenfor.
Gjest Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Rema har billige bleier -Landlord, men Coop har endå billigere!Der får man 50 bleier til 4.50 kr!hvis man bruker medlemskortet!Dvs Junior 12-22 kg.
Løvinna30 Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 ja, vi må hamstre nå som det er billig, bare en mnd igjen å hamstre på! og tenkt den den dagen du bruker siste bleiepakke, så kommer du til å angre på at du ikke kjøpte mer når det var så billig... jeg skal hamstre litt i kveld... Nesten hver gang jeg er på butikken kjøper jeg med bleier og middagsglass... Her går det i Pampers Men hvor oppevarer dere bleier/mat hen?
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Hmm, det var ikke så stor forskjell, betaler 4.90 for 50 landlord bleier, junior 12-22 kg.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2010 Jeg oppbevarer dem ute i boden har en fin isolert bod som går i et med huset, den er på 10 kvadratmeter så god plass til både bleier å mat. Pampers er vist nok billigest på rimi
LittLykkelig Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Oi.. 100 pakker.. Jeg som var så tilfreds med de 5 pakkene jeg hadde stappa inn i skaptet igår.. Jaja sånn er det vel med 47 kvm. Tror v i må legge bleiepakker i søppelsekker på verandaen!
lovise78 Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Gjelder de bleieavtalene og de nedsatte prisene på barnemat bare ut året?????? På alle typer dagligvarebutikker??
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2010 ja, er iallefall det de har gått ut med, så derfor hamstre jeg
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 oij 100 pakker. vi har vel kjøpt rundt 30 å jeg trodde det var masse. hehe. får vel kjøpe inn ett par til da, lillegull er jo bare 3mnd så
monika 3+1 i magen:) Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 det hadde jeg glemt! ..at prisene går opp etter nyttår. på tide å hamstre!!!! har 2 bleiebarn nå, og vi prøver på 4 mann. skal jeg kjøpe bleier til "neste mann" også månn tro? hva hadde dere gjort? Høres liksom litt teit ut også, å handle på bleier og babymiddager til en baby som ikke engang er i magen enda engang..
Virreli Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Hvor mange pakker med bleier ca kjøper dere av hver? Vesla er 8 uker og jeg har plukka opp at det er 4, 5 og 6 man bruker mye av? Eller?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Jeg har forelsket meg helt i Coop-bleiene jeg, i disse gale bleiekrig-tider! De koster bare 4.50 kr per pakke hvis man er medlem (og 15 kr for ikke-medlemmer tror jeg), og ble best i test forleden; http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece Det er ca 60 bleier i hver pakke, så da blir det jo sykt billige bleier når hele pakka koster bare 4,50 Jeg synes også at bleiene er veldig gode, en slags mellomting mellom Pampers og Libero vil jeg si. Var ute på et "bleieraid" her om dagen, og da handlet vi 26 store pakker, dvs ca 1500 bleier- og for alt det betalte vi bare latterlige 120 kr!! HELT vilt, og utrolig moro også da må jeg si:p Ang. størrelser så brukte vi både str 3 og 4 lenge på størstejenta, og kommer nok til å bruke str 5 i lang tid fremover nå også (hun er 2 år, men ganske slank av seg). Coop-bleiene har vi kjøpt mest av i Maxi og Junior- størrelser, dvs hhv 7-16 kg og 12-22 kg, siden lillesøster er en del større i kroppen enn det storesøster var=)
2010 Mammaen Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Ja, begynt å hamstre litt jeg også.. Bleier merker jeg at andre hamstrer også, for det er ofte bare få pakker av active fit i str 4 igjen.. Tenker at jeg kjøper inn så og si bare str 4 og satser på det holder. De skal holde til 18 kilo, og da vil det holde til godt over 2 år hvis gutten vår følger kurven sin. Kommer til å kjøpe noen pakker 5 også. Jeg har god plass i en utebod, men jeg tør ikke lagre bleiene der? Er det andre som gjør det? Synes det er så dumt hvis det skulle være hull i pakken og de blir fuktige og ødelagt.
Gjest Skrevet 24. november 2010 #18 Skrevet 24. november 2010 Nå har jeg meldt meg inn i coop og venter medlemskort i posten og så skal vi teste ut coop sine. Har rema og kiwi i nærheten av, men neida, kiwi har vært utsolgt for firstprice sine lenge så de har jeg ikke testet ut enda, men er veldig fornøyd med landlord til minste. Landlord er ikke bra til storebror da, helt feil i fasongen. Har kun hamstret noen pakker libero nr. 5 til minste og libero nr. 6 til storebror, disse vet jeg blir brukt. På rema er det maks. 2 pr. kunde og er også utsolgt innomellom så kan liksom ikke bare reise med bilen og fylle opp! Hamstret allerede da disse jubileumspakkene på kiwi kom, så har faktisk ikke fått fullt utslag av bleiekrigen siden jeg da virkelig hamstret disse pakkene hver dag rett før krigen.. hehe! Erfaringsmessig så endrer behovet seg, og selv om det er billig så tør jeg ikke hamstre altfor mye. F. eks så brukte storebror nesten bare pampers, iallefall kun bleielekk med libero up'n'go. Og følte at pampers satt mye bedre enn libero, så jeg vil ikke risikere å sitte igjen med masse bleier jeg "må" bruke opp. Dere som hamstrer, hvor mye hamstrer dere? Jeg har vel ca. 20 pakker med libero i boden, ca. 10 til hver. Kjøpte 15 glass i dag, men lager hjemmelaget middag så kun fruktpure, 2 i hver type de hadde. Storebror spiste middagsglass, men var flere typer han likte og ikke likte så hadde uansett ikke villet hamstre altfor mye av det heller..! Jeg snakket forøvrig med en som driver kiwi butikk og han sa at kiwi er kjent for å fortsette med de tilbud de har begynt med, f. eks fjernet moms etc. er jo for godt, men var også bare et tilbud. Men tror prisene stiger jeg da, de må jo tape enormt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå