Gå til innhold

Prøvere fra januar 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart er endelig ventetiden over. Fom januar 2011 blir vi prøvere, gleder meg enormt for dette er noe jeg har ventet på lenge. Kan presentere meg selv litt: jente på 24 år og gift med verdens herligste mann på 24 år. Vi giftet oss nå i sommer og hadde egentlig planer om å begynne å prøve i juli. Hadde gått på folat en stund og var egentlig klar for å slutte på p-piller. Men to uker før p-pille slutt fikk jeg påvist blodpropp og måtte da begynne på blodfortynnende tabletter og måtte dermed legge babyplaner på hyllen i 6mnd. P-pillene var en årsak til at jeg fikk blodpropp, noe jeg finner litt ironisk når jeg tross alt skulle slutte med dem.

Men nå er vi kjempe klar begge to og gleder oss til å begynne. Er det noen andre som også skal begynne fra januar av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Vi skal også prøve fra januar. Jeg er 28år og samboeren er 36år. Jeg gleder meg veldig til å sette i gang. Det har tatt litt tid å bli helt klar, men etter nyttår setter vi i gang! Tenkte å starte på folat i begynnelsen av desember.

Skrevet

Jeg tenkte også å begynne med folat nå når desember kommer. Men skal til legen 1 desember så da skal jeg spør ham om når vi kan sette igang å prøve. Blir spennende å høre :)

Skrevet

Lykke til hos legen :) Jeg gleder meg sånn til å sette i gang! Lurer på hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Jeg har uregelmessig mens, og er usikker på om jeg har eggløsning i hver syklus. Hvor er du ifra da? Jeg er fra Oslo.

Skrevet

jeg gleder meg og enormt til å sette i gang :) jeg lurer også på hvor lang tid det kommer til å ta å bli gravid. mannen påstår at vi selvfølgelig så klarer vi dette på første forsøk ;), men tror nok at det kommer til å ta litt lengre tid enn det. Men jeg har alltid hatt en regelmessis mens, har en 26 dagers syklus og jeg har aldri vært forsinket med den. Jeg er fra Stavanger, hadde vært gøy å følge hverandre?

Skrevet

Ja, det hadde vært veldig morsomt å følge hverandre :) Selv om syklusene ikke er stabile, har iallfall gynekologen sagt at det er mange egg der, og at det ikke burde bli noe problem. Lurer bare litt på hvor lenge jeg skal prøve uten hormonbehandling før jeg evt spør om det. Jeg kunne visst bare si ifra, fikk jeg inntrykk av. Uansett, jeg orker ikke begynne å bekymre meg for evt problemer før de dukker opp. Vi får håpe det blir klaff i første prøveperiode for oss begge.

Skrevet

I morgen skal jeg til legen, tror det er den siste gangen jeg skal der på kontroll pga medisinene. Blir spennende å få vite når det er ok å begynne. Ja, det hadde vært deiligt å få det til i første prøveperiode og jeg og håper at det kommer til å skje for oss begge :) Det blir uansett en spennende tid.

Skrevet

Ja da har jeg altså vært hos legen idag og jippi det var siste gang på kontroll:) Skal bare ta disse pillene ut desember og så skal vi prøve med en gang når januar kommer. Siden jeg skal slutte med pillene før nyttår så får jeg faktisk lov ti å drikke på nyttår :) Blir kjekt siden det er 6mnd siden sist + at jeg forhåpentlighvis ikke kan drikke de neste 9mnd etter ;) Skal da begynne med folat i dag, fikk klarsignal på dette fra legen :) Kjenner at jeg gelder meg, om 1mnd fra idag av så er vi prøvere:)

Skrevet

Så bra!! Jeg begynte også med folat i dag. Da er vi i gang :) Veldig rart å tenke på at det bare er en måned til vi skal prøve. Det har liksom hele tiden vært så lenge til. Skummelt, men samtidig vet jeg jo at vi er klare nå, og jeg gleder meg kjempemasse :)

• 2 uker senere...
Gjest Pocahontas1
Skrevet

Hei hei!

Kanskje jeg kan joine dere? Jeg slutter på prevensjon om ei uke, så da blir samboeren og jeg prøvere. Vi er begge 29 år, og veldig klare for å starte prøvinga etter nyttår:) Men vi har bestemt oss for å ikke stresse med eggløsningstester, graviditetstester før IKM osv. Det skjer når det skjer. Kanskje lettere sagt enn gjort, men det er hvertfall planen. :) I tillegg kan det jo hende at det tar litt tid før syklusen min er stabil igjen, så vi får se hva som skjer. Men vi gleder oss masse til den fine tida vi nå skal gå i møte!

Lykke til til dere to også:)

Gjest Pocahontas1
Skrevet

Hei hei!

Kanskje jeg kan joine dere? Jeg slutter på prevensjon om ei uke, så da blir samboeren og jeg prøvere. Vi er begge 29 år, og veldig klare for å starte prøvinga etter nyttår:) Men vi har bestemt oss for å ikke stresse med eggløsningstester, graviditetstester før IKM osv. Det skjer når det skjer. Kanskje lettere sagt enn gjort, men det er hvertfall planen. :) I tillegg kan det jo hende at det tar litt tid før syklusen min er stabil igjen, så vi får se hva som skjer. Men vi gleder oss masse til den fine tida vi nå skal gå i møte!

Lykke til til dere to også:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er det snart januar og derfor hopper jeg inn på Bli gravid forumet :) Håper jeg ser dere og der :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...