Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med dere?

Jeg er 7+0 i dag og i morgen skal jeg på min første UL. Lovte CFC at jeg skulle ringe etter UL for å fortelle hvordan det står til. Jeg håper vi får se et bankende hjerte! Jeg går fortsatt på Progesteronstøtte og får vel vite i morgen om jeg kan stoppe. Jeg har ømme bryst og det er ømt ved livmor og det gjør vondt når jeg nyser eller vrir meg. Da jeg tok eggløsningssprøyten ble magen veldig oppblåst og det er den fortsatt. Det var det første tegnet hvor jeg skjønte at jeg kunne være gravid. På alle forsøkene mine har magen gått inn igjen flere dager før test, men ikke denne gangen. Magen forble stor og ømme bryst forsvant heller ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du er spent på morgendagen! Du må fortelle hvordan det går.

Jeg hadde planlagt å starte opp med nytt forsøk nå i november, men av en eller annen grunn kom mensen 5 dager senere enn forventet. Det har ikke skjedd på flere år. Det er kanskje hormonbehandlinger som lager krøll. Forsinkelsen gjorde at det ble vanskelig å få det til denne måneden så nå prøver jeg i januar. Gjett hvilket nyttårsønske jeg skal ha:)

Lykke til!

Skrevet

Hei jeg tok ut egg på lørdag og satte inn 3 egg på mandag..

Det var 4 egg som ble befruktet , ingen på frys..

Alle befruktede eggene var 4 delte..Dette blir spennede !!

Jeg går på denne Crinonen angrer jeg ikke kjøpte Progestanpå Cfc..

Ser ut til at Crinone er det eneste alternativet i Norge...

Lykke til videre Hege og lykke til på ultralyd :-)

Skrevet

Hei Hege72! det blir spennende å høre om UL i morgen - tenk at du allerede har kommet så langt :-) jeg er i gang med forberedelser til fryseforsøk. Skal prøve Medrol denne gangen - så får vi se om det gjør susen for flere Vi er tre stykker som skal sette i eskimoer hos CFC i neste uke - har egen "fryseforsøkstråd" :-)

lykke til med rugingen Lille Reke - kanskje det blir en liten adventsbolle i ovnen :-)

Skrevet

Jeg har endelig startet opp igjen. Siden jeg visstnok er en Low responder skal jeg prøve SFSET. Mindre medisiner og mindre kroner ...spent på om DET kan være mulig da ;-) Skal til scanning på mandag etter 5 dager på clomifen og 3 dager med Gonal F, så venter "litt" spent her og.

Blir hyggelig å høre hvordan første UL har vært. Lykke til :-)

Skrevet

Takk Pippi9 :)

Det håper jeg og , kjenner meg hoven og stinn i magen..

Fikk og prøve medrol denne gangen, 1 tablett i tre dager så en halv så en kvart tilslutt... Håper det hjelper :-)

Jeg har også kjøpt meg beby klister som jeg tar 3 ganger dagelig..

Skrevet

Først grattis til Hege med bankende hjerte! :-) Lykke til ønskes også damene som skal i gang med eskimoene...og seffers lykke til med testingen, Lille Reke. Håper jeg husket alle nå.

Jeg snakket med Dr. Lindenberg i dag etter å ha hatt to forsøk med langt regime. Første gang 8 egg ut, fire befruktet og to inn. Andre gang et halvt år seinere, 4 egg ut og ett befruktet egg, som ble satt inn.

Det er bestemt at jeg skal forsøke kort regime og øke dosen gonal-f til 225 iu. neste gang. Akkurat nå sitter jeg og biter negler og lurer på om jeg skal gå for forsøk straks mensen kommer i begynnelsen av desember med testedato rundt nyttårsaften eller om jeg skal vente til i januar med oppstart...*telle opp og ned på knappene*...Det sistnevnte er litt lurt siden jeg skal ha en kraftøkt på oppussingsfronten de kommende ukene og så er det jo julebord og jula, som jeg må være avholdende dersom jeg går i gang i starten av desember. Hmm...what to do?!.

Skrevet

Da nærmer det seg, og jeg kjenner nervene kommer siden jeg bare har ett egg som skal overleve opptining! Fryktelig spennende!!! Skal til gyn i morgen for å sjekke at slimhinna er klar, og det regner jeg med den er . Har ikke hatt problemer der tidligere. Har bestilt billetter og skal være i Køben fra sønd til onsd, så det blir en stor nedtur hvis det ikke blir innsett.

Lille egg: Jeg hadde ikke klart å vente til i januar!! Men nå er jeg veeeeldig utolmodig etter å komme i gang igjen. Blir det ikke innsett nå, så må jeg vente til i slutten av januar siden jula kommer i veien. Og det føles veeeldig lenge til!

Skrevet

Jeg var på UL onsdag 24.11 og var da 7+1. Dessverre så ikke legen hjerteaktivitet og fosteret var kun 6 mm og det tilsvarer uke 6. Legen mente dette går mot abort. Jeg måtte ta hcg på onsdag og fredag. Dessverre sank verdien med 4000. På tirsdag skal jeg på sykehuset igjen og få abortpille.... Det er vel dette man kaller for MA?

Jeg gir meg ikke!! Skal igang igjen på neste mens! Det blir vel i januar.

Blir spennende med dere som snart blir rugere. Håper dere er mer heldig enn meg.

Skrevet

Åh nei, det var trist Hege!! Hadde virkelig håpet at det gikk veien for deg denne gangen. Godt å høre at du orker å gå på igjen og ikke gir opp!!

Klem :-)

Skrevet

Hege: det var leit å høre:( Bra du er med godt mot og satser videre!

Skrevet

Det var veldig trist å høre Hege72 ´-( Blir litt skeptisk til Medrol nå ....siden det har endt i to aborter - vet ikke det har noe med saken å gjøre da

Skrevet

Jeg skal bruke Medrol igjen. Men jeg skulle ønske jeg kunne gå på betennelsesdempende medisin litt lengre.... I USA bruker de Medrol til uke 12. CFC sier at man ikke skal gå lenger enn 3. rugedag. I dette forsøket brukte jeg også dispril og det har jeg ikke gjort før. Men neste forsøk skal jeg gå lenger med Dispril, minst til første UL. Så lenge det er kun en fjerdedel så gjør det ingen skade.

Skrevet

Huff dette var trist Hege, nå fikk jeg frysninger..

Fikk og Medrol etter innsett men jeg tror ikke det er derfor det gikk galt.. Av å til så skjer det bare ..

Trøste klem fra meg ...

Skrevet

Dette var trist, Hege! Vil bare advare deg mot de abortpillene. Jeg fikk enorme smerter av de. Ikke sikkert alle får det, men sørg for å ha sterkere smertestillende enn paracet! Hvorfor har du tatt dispril? Du kan jo høre med gynekologen din om prednisolon. Den er mildere enn medrol. Gynekologen min sa at for å få best mulig virkning av prednisolon skulle man starte 4-6 uker før uttak. Jeg gikk på de i 4 uker før det første uttaket(hvis det ikke var en inseminasjon da. Tiden går så fort at jeg husker ikke) Tok de også etterpå, men husker ikke hvor lenge. Hadde ikke så sterk dose.

Er i Køben nå, og skal ut på shopping. Håper bere jeg ikke får en telefon i morgen tidlig!

Lykke til i morgen! Tenker på deg:-)

Skrevet

Ja, da fikk jeg selvfølgelig den tlf jeg hadde håpet å slippe! Min lille eskio hadde ikke utviklet seg etter den ble tatt opp, og det ble derfor ikke innsett! Kjipt!!! Er ganske tom og utladet nå. Tårene renner litt innimellom.

Fikk ikke snakket med Lindenberg selv, men med en av de andre legene der. Han snakket noe utydelig så jeg skjønte ikke alt han sa, men fikk med meg essensen. Han mente at hvis alle de negative forsøkene skyltes muskelknuten, så hadde jeg ikke blitt gravid i det hele tatt. Den kunne føre til noen ufarlige blødninger i svangerskapet og for tidlig fødsel. Gikk på 15 gonal-f i de 2 første forsøkene, og 225 i siste. Da fikk jeg bare ut ett egg mer, og med dårlig kvalitet på eggene siden bare ett overlevde. Vi ble enige om at jeg skulle prøve 187.5 denne gang.

Fikk også en avtale med han om at jeg skulle få betale for ett forsøk først, og hvis jeg skulle trenge ett til skulle jeg få gjøre det om til en 3-pk. "Jeg skal spørre sjefen, og sjefen det er meg, derfor sier jeg ja". Så det var jo bra! Han sa jeg hadde store sjanser for å bli gravid, så vi får håpe det skjer neste gang som er 13. gang jeg skal til København! Får håpe det er et lykketall for meg!

Skrevet

Ja, da fikk jeg selvfølgelig den tlf jeg hadde håpet å slippe! Min lille eskio hadde ikke utviklet seg etter den ble tatt opp, og det ble derfor ikke innsett! Kjipt!!! Er ganske tom og utladet nå. Tårene renner litt innimellom.

Fikk ikke snakket med Lindenberg selv, men med en av de andre legene der. Han snakket noe utydelig så jeg skjønte ikke alt han sa, men fikk med meg essensen. Han mente at hvis alle de negative forsøkene skyltes muskelknuten, så hadde jeg ikke blitt gravid i det hele tatt. Den kunne føre til noen ufarlige blødninger i svangerskapet og for tidlig fødsel. Gikk på 15 gonal-f i de 2 første forsøkene, og 225 i siste. Da fikk jeg bare ut ett egg mer, og med dårlig kvalitet på eggene siden bare ett overlevde. Vi ble enige om at jeg skulle prøve 187.5 denne gang.

Fikk også en avtale med han om at jeg skulle få betale for ett forsøk først, og hvis jeg skulle trenge ett til skulle jeg få gjøre det om til en 3-pk. "Jeg skal spørre sjefen, og sjefen det er meg, derfor sier jeg ja". Så det var jo bra! Han sa jeg hadde store sjanser for å bli gravid, så vi får håpe det skjer neste gang som er 13. gang jeg skal til København! Får håpe det er et lykketall for meg!

Skrevet

Uff det var veldig leit å høre Håpefull38! :-( Håper du tross alt har kost deg i Køben ( i det minste de første dagene)

Jeg fikk også lovnad om muligheten til å konvertere til pakke ved andre fulle IVF forsøk - de er veldig greie med oss :-) Krysser fingrene for at alle gode ting er tretten og at 2011 blir et lykkeår! Imens ta deg en deilig og velfortjent julepause.

Stor trøsteklem

Skrevet

Hei Håpefull38!

Det var dumt at det ikke ble innsett. Det blir ferskførsøk neste gang da? Du har ikke flere igjen på frys? Du lurte på hvorfor jeg brukte Dispril. Jeg hadde hørt så mye positivt om det og hadde lyst til å prøve. Jeg tok en halv hver dag fra sprøytestart til dagen før uttak og fortsatte dagen etter uttak med kun en fjerdedel til positiv test. Den er litt blodtynnende og betennelsesdempende og i så små doser kan det ikke skade. Jeg vet ikke om jeg trenger blodtynnende, men ville prøve dette. Jeg angrer meg for at jeg sluttet, skulle ha fortsatt med det.

Jeg var på sykehuset og fikk en pille jeg skulle ta. Jeg kjenner ingen ting, har ikke begynt å blø eller fått smerter. Skal på sykehuset igjen på torsdag og da er det to tabletter jeg skal ta og det får det døde fosteret til å bli utstøtt. Jeg fikk beskjed om å være på sykehuset i minst 4 timer. De ville ikke at jeg skulle gjøre det hjemme, men være under observasjon på sykehuset.

Når blir ditt neste forsøk? Jeg vil gjerne igang i januar. Har hørt at mange blir gravid rett etter en abort, så jeg håper jeg er like heldig!

Det var trist du må reise fra København uten å være ruger og du som har ventet så lenge på å komme igang igjen.

Skrevet

Nei og nei, Håpefull!!! Dette er var utrolig kjedelig for deg. Det er helt utrolig at du klarer å tenke fremover og vil gå i gang med nye ferskforsøk. Selv skal jeg vel i gang med 9 forsøk? Er visst helt kommet ut av tellingen her. Sånn sett er du jo til inspirasjon for meg siden jeg begynte å tenke at jeg ikke orker nok en tre-pack dersom siste forsøk også går i dass. Men klart jeg ikke skal gi meg med et siste forsøk.

Siden jeg har vært forferdelig stresset i høst i perioder og må få leiligheta beboelig - det inkluderer en heftig rørlegger og elektrikerregning, så ser jeg ikke annen løsning enn å vente til starten av januar med neste forsøk. Skal ha kort regime denne gangen med høyere dose gonal-f (225 iu.) og er spent på hvordan det skal arte seg.

Lykke til med å gå på neste forsøk..kanskje vi følges av hverandre i januar? :-)

Skrevet

Får vel melde meg her inn jeg også.

Har hatt 3inseminasjoner og en lavstimulert IVF hos CFC. Første inseminasjon endte i en graviditet utenfor livmoren.

Har hatt egguttak idag, etter å gått på 150IE gonal-f i tre dager og tamoxifen. 3 gode follikler, men desverre var den ene tom da, men i følge Svend var det to meget flotte egg som ble tatt ut.

Har også fått Medrol denne gang, så det blir spennende.

Skal på klinikken på fredag for innsett.

Skrevet

Håpefull 38,; enig med resten av gjengen, du er virkelig tøff som står slik på! Veldig synd at din lille eskimo ikke overlevde :(

Håper du får nytt dagene i Køben.

VitaVitale: lykke til med innsett!

Skrevet

Hei.

Satt inn 2 egg den 1. november. Testet positivt på rd 13 og Hcg var 569 på rd 15. Fikk kraftig blødning for 2 dager siden men ingen smerter. Har UL time om 6 dager. Så, får se hvordan det går. Tok HCG i går men har ikke fått svar ennå. En ny HCG i morgen. Er sykemeldt foreløpig med diagnose "abort truende".

Ærlig talt er ikke så positiv lenger som jeg var før blødningen...

Lykke til, jenter!

Skrevet

Da har jeg vært til uttak....faktiskt ;-)... men den ENE gode folikkelen som de fikk ut utviklet seg ikke så det blir ikke noe innsett morgen. (prøvde SFSET hvis noen lurer ) Godt forberedt på dette, men tøft for det!!! Følte jeg måtte ta sjansen å reise nedover denne gangen siden jeg får få folikler uansett stimulering... så langt. Hadde dessuten en cyste på 5cm på den ene eggstokken. Regner med at den kommer etter at jeg tok clomifen denne gangen. CFC var ikke noe bekymret for den...men jeg er litt mer skeptisk. Glad det bare ikke var endometriose!! Håper den forsvinner like fort som den kom.. he he.

Blir ikke noen julegave på meg i år iallefall. Håper det er andre her som får ønsket sitt oppfylt!!!!!!

Venter bare på 2011 jeg nå ;-)

Skrevet

Tusen takk for omtanken:-) Datt litt ned i kjelleren selv om jeg var veldig forberedt på at det kanskje ikke ble innsett. Men alle de andre negative forsøkene og tingene jeg har vært gjennom de siste tre årene kom frem igjen, og jeg følte jeg gikk i en slags koma på tirsdag. Hadde noen fine dager i Køben de andre dagene, og det går litt bedre nå. Ser bare frem til nytt forsøk i januar. Som Claus sa til meg på tirsdag- hvis man ikke prøver blir det i hvertfall ikke noe barn! Gir meg ikke enda siden han sa jeg hadde gode sjanser for å bli gravid igjen. Må bare finne ut hvordan jeg skal få skrapt sammen 45.000 til i januar... Har ikke så lyst å be om mere lån nå. Men må jeg, så må jeg.

Så synd det ikke ble innsett på deg heller Diddi! Hva er SFSET? Goltcha- skjønner bekymringen din. Blod er det værste ma ser når men er blitt gravid! Synes det var lenge å vente 6 dager til du skal på ultralyd. Fikk du ikke komme inn tidligere? Legen min ringte sykehuset og sa de bare måtte finne en time til meg dagen etterpå. Han sa at dette er et svært etterlengtet svangerskap, så hun SKAL inn i morgen!

Hvordan går det med deg Hege? Rart at du fikk en tablett først, og så to til to dager etter. Hva var hensikten med det? Jeg fikk 3 som skulle legges under tunga, skulle få litt mensensmerter og det skulle være over i løpet av et par-tre timer. Det var det overhodet ikke. Fikk voldsomme smerter som varte i flere timer. Fikk beskjed av pleierne at jeg bare skulle slå meg til ro på sykehuset og bli over den natta også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...