Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Hei. Vi har 3 sett med besteforeldre. Sett 1 bor i gangavstand, møter barnebarna sine 5-6 ganger hver uke! Er pensjonister. Sett 2 bor 15 minutters kjøretur unna. De jobber 100 % begge to, og møter barnebarna sine 1-2 ganger hver uke, men snakker også sammen i telefonen. Sett 3 bor 45 min kjøretur unna. De møter barnebarna sine 1-2 ganger i måneden, og begge jobber deltid. Sett 3 har vi aldri hatt like ofte kontakt med, men kontakten er likevel god. Samboer mener sett 2 ikke bryr seg like mye om barnebarna da de ikke stiller like mye opp som sett 1. Jeg prøver å fortelle at når de jobber 100 % + har flere barnebarn en sett 1, og da er det naturlig at de treffes mindre. Jeg mener også at sett 1 ser sine barnebarn oftere enn gjennomsnittet. Og at sett 2, spesielt bestemor, også er flinke til å følge opp sine barnebarn. Tror nok det er mange som ser sine barnebarn sjeldnere, selv om de bor i nærheten. Og mange kan nok bli leie av sine foreldre/svigerforeldre som stadig kommer på besøk. Alle besteforeldrene, spesielt bestemødrene, er flinke til å leke med sine barnebarn. Men spesielt sett 1. Hvordan er deres forhold til besteforeldre?
Nagilimia Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Synes dere har en "luxus-situasjon" som kanskje hadde blitt litt for intenst for min smak. Vi har 3 sett. 1 bor 5 timer unna, ser han en HEL helg annen hver mnd. 2 bor 2 timer unna ser han ca. en helg annenhver mnd. 3 bor 15 min unna ser han par timer 1-2 ganger i mnd. Vi har blitt litt overraska kan man si da vi trodde de som bor nærmest kom til å se han oftest, men siden mine foreldre (skilt) er her en helg av gangen, så får de være med på legging, opp om morran, og dermed mye mer knyttet til pjokken. Vi har type veldig lett for barnevakt en helg, men ikke i hverdagen (henting i barnehagen osv). Tror faktisk ikke jeg hadde orket så mye kontakt som dere beskriver. Nå er pjokken vår stor favoritt av sin bestefar og jeg har noen ganger tenkt at vi må gjøre mer for at han slike de andre bedre, men fra min barndom hadde jeg jo ekstra "kjemi" med min bestemor + at det kan jo forandre seg. Vi lar det flyte og snart får vi en til, og må innrømme at han er planlagt med frykt i at vi plutselig ikke har noen, og da får vi nyte den hjelpen/kontakten vi har enn så lenge. (2 av settene har ekstremt dårlig helse).
Gjest Kira06 Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Vi har to sett med besteforeldre, og begge bor ca 30 min kjøring fra oss (de bor bare noen minutter fra hverandre faktisk). Dessverre er det kun det ene settet med besteforeldre som er interessert her. Min mann har lenge hatt et anstrengt forhold til sin familie (da far fikk ny kone rett etter at hans mor døde), og vi blir liksom ikke helt regnet med i deres nye familie. Så de ser dessverre kun datteren vår noen få ganger i året, og da er det alltid i anledning bursdager, konfiramsjon til min manns halvbrødre osv. Vi prøver ofte å spørre om de vil ha besøk, men de har en tett timeplan med 100% jobbing og to tenåringer i huset. Foreldrene mine ser datteren vår sånn omkring 1 gang i uken, noen ganger oftere og andre ganger kan det gå nesten to uker. De henter henne fast i bhg en gang annenhver uke, og da sover hun over der. Min mor er hjemmeværende, så da blir det til at de også leverer i bhg den dagen. I tillegg drar vi på hytta sammen med dem, og har også vært to ganger i utlandet med dem siste året. Jeg synes det er flott med besteforeldre som har god kontakt med barnebarna sine, da jeg selv savnet dette fryktelig når jeg var ung. Alle mine besteforeldre døde tidlig, noe jeg husker var sårt og jeg misunnet alle rundt meg som kunne dra på besøk til sine.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Ble nesten litt sliten av innlegget ditt jeg...phu... Er riktignok sosial av meg, men det der var way over the top av møtes ofte! Vi har to sett besteforeldre. Ene bor ca 25 min unna (100% jobb) og ser barnebarna 2-4 ganger i måneden. Andre bor 10-15 min (100 % jobb) og ser barnebarna sine ca 1 gang i uken. Akkurat passe synes jeg siden også vi har en hektisk hverdag med mange barn som skal følges opp på mye ulikt og også har annen familie og venner vi vil være sosial med.
Eeniemeenie Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Besteforeldrene som bor her har vi kontakt med i helgene ( Oftest søndager) Sett 2 bor veldig langt unna, har ikke sett de siden i sommer. Men bestemoren til jenta min kommer på besøk i neste mnd like før jul. Gleder oss, hun er god som gull
det er berre mordi Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 3 sett besteforeldre, og 1 sett treffes daglig:) Det andre har truffet snuppa 1 gang og det tredje har aldri møtt henne
eple3 Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Svigerforeldrene mine ser vår datter en gang i uken - vi drar dit i helgen (30 min kjøretur) - de er flinke med henne og hun liker seg godt der, men de stiller ikke opp ift henting i bhg eller barnepass. på min side har jeg kun 1 igjen, som bor nærmere, men som ikke bryr seg, og vi har ikke særlig kontakt. Vi ses noen ganger i året, som bursdager, jul osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå