Gå til innhold

KRAFTIGE smerter i rygg og mage?? Hjelp

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt råd her. Har altså hatt et par episoder med krampeaktige smerter i magen og ryggen. Litt mer mot venstre side. Kan kjennes som lysk- mens- voksesmerter med kynnere på toppen, bare mye mye vondere. Så stråler det bak i ryggen og. Jeg klarer ikke røre meg hvis jeg ligger, og hvis jeg står oppreist så klarer jeg ikke rette meg opp. Magen blir veldig hard, som under en ri eller kraftige kynnere. Dette varer ca 1 time når det står på.

Våknet i natt med disse smertene igjen, hittil den verste episoden. Det var helt jævlig, klarte ikke røre meg, og fikk så vidt kloret våken samboeren min til assistanse. Kom meg på legevakta, men da dabbet det av så klart, så den turnuslegen som undersøkte meg kunne ikke si noe særlig. Har vært hos jordmor og, hun mente det kunne være fordøyelsen som gikk tregt pga hormoner.

Gikk meg en liten tur i kveld, tenkte det kunne være godt å røre litt på seg, men etter 10 min var det "på`an" igjen. Kom meg inn før det ble helt hemmende, og det ga seg heldigvis når jeg fikk satt meg ned.

Noen andre som har opplevd dette? Hverken lege eller jordmor så ut til å ha noe peiling på hva dette kommer av, så får vel komme meg til fastlege hvis det fortsetter. Er 24+4 i dag, så er lang tid å skulle holde seg helt i ro...

Fortsetter under...

Jeg har også hatt en del udefinerbare smerter. Det kjennes nesten ut som noe revner og alle innvollene vrenger seg rundt livmoren... Jeg er ikke sikker på om det er det samme som du beskriver. Det er hvertfall veldig ekkelt, spesielt når man tenker på den lille og at den kan ikke har det bra..

Jeg har kjent bevegelse etter smertene, så regner med det "bare" er livmoren som vokser, eller at noen av orgenene rundt flytter på seg. Du får bestille deg time til lege om det vedvarer, og kansje en ekstra UL om du blir bekymret..

Hei uff og uff dette er ikkegodt dere. Men jeg har hatt det akkurat som degSteffens mamma sistedagene og i tilegg hatt NULL energi.. Det blir værre når ejg beveger meg, men er samtidigvondt å sitte JO mer strekt ut mage jo bedre. Jeg var hos legen dag og han sa dette IKKE er farlig og helt normalt. Jeg kjenner mye liv så den lille har ikke blitt påvirket.

Så dere kan sikkert ta det med ro det jør jeg. Legen sier at det er klart dette skjer så mye strekk, tøy og bøy kroppen er under i en graviditet.

God bedring! Jeg må bare bli bedre til Torsdag så jeg kommer meg på eksamen, siste dagene har det vært værst om morgenen så jeg ikke har klart å røre meg ut av sengen..

Hei!

Jeg hadde en lignende opplevelse. I tillegg hadde jeg problemer med å tisse. Legen endte opp med å kateterisere meg, og da det ble faktisk bedre. I etterkant har jeg lurt veldig på hva disse smerterne som er veldig like de du beskriver var. Jordmor på helsestasjonen antok at det kunne være nyresten, noe som for meg hørtes fornuftig ut.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...