ellen-propellen Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jada,jeg ble litt inspirert av den laaaange relgiontråden:-) Her er min morsomste prestehistorie: Når min yngste datter skulle døpes var det totalt 5 barn som ble døpt den dagen. Det skulle derimot ikke være en famililegudstjeneste,men en vanlig gudstjeneste med dåp.Jeg ble på forhånd "advart" på dåpsamtalen at presten som hadde gudstjeneste den dagen var av den "gamle skolen". Så der sitter vi,5 familier med tenåringer,småskolebarn og babyer. Vi foreldre er samboere,gifte og en enslig.Våre foreldre igjen er nyskilte,"gammelskilte",samboere med nye partnere osv osv .Helt normale mennesker. Så drar presten igang på sin preken. Den handler om en kvinne som skal steines for å ha bedrevet hor. Hun blir jaget av fariseerene inn på en markedsplass når Jesus stopper det. For til og med en kvinne som har bedrevet hor mot sin mann fortjener en ny sjanse.... Og jeg lo og lo og lo og lo.Min mamma var så sinna at det nærmest skummet rundt munnen hennes. Hehehe.Min venninne som ble gravid med elskeren sin når hun var gift holdt på å svime av hahaha. Og min eldste håpefulle dro meg litt i skjørtet og spurte: hva er en farriser mamma? hohoho En mer malplassert preken har jeg aldri hørt:-D Noen andre artige historier?
Gulosten™ Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Ikke så morsomt egentlig, presten sa feil navn på min mormor da hun ble bisatt i fjor sommer. Helt grusomt tragisk å sitte der å høre han gjenta det gale navnet, til tross for at han ble minnet på at han sa feil navn... :S I kirken der jeg gikk i Ten Sing gikk det gjetord om presten som hadde glemt å stille klokka og kom en time for seint i et bryllup.. Haha.
Gjest Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Husker fra en skolegudstjeneste at presten hadde tatt oss opp på bånd året før og ønsket at vi sang bedre dette året, hehe! Og så var det presten og bussjåføren som byttet koner. Den er litt fiffig;) Men det verste var vel presten så sa at jeg kom til å ende opp i helvete da jeg var 15 og ikke skulle konfirmeres
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Vel, søstra mi og jeg synes det var morsomt, ingen andre som reagerte på det. Selvfølgelig, det var i begravelsen til bestefar. Vi var full av sorg over å ha mistet bestefaren vår, men plutselig sier presten at "han er ikke kommet frem, han er bare på hyttetur" og henviser til kisten... Glemmer aldri den kommentaren.. Heldigvis var det ingen som fikk dette med seg, at vi lo.. det så/hørtes ut som vi gråt...
BlåBlå Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Da den ene niesen min ble døpt var det heller ingen dåpsgudstjeneste, til tross for at de var 9 dåpsbarn og en skokk med småssøsken og slektninger. Og ikke noe barnetilbud, som de gjerne har noen steder. Det var en eldgammel prest, osm hadde preken i 1,5 time. Og det var skikkelig helvete og dommedag. Tragikomisk.
Trønderbærta Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Var i ett brylup der hvor presten snakket en del om det å elske/være glad i hverandre, vi mennesker er det og styrer det selv, mens dyra er glad i oss av instinkt. Så sier han; "Dere mannfolk kan prøve å ta hunden deres og kona deres å stenge inn i bagasjerommet på en bil ei time, så får dere se hvordan de reagerer når de blir slipt ut..:!! For hunden kommer til å bli kjempglad for å se deg av instinkt, mens kona kommer til å være svært skuffet over deg...!" Ungene spurte en del om dette i ettertid da..! :-p
Gjest Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Presten spurte meg hvorfor jeg ikke ville konfirmeres ( avbrøyt midt i fordi det ikke føltes riktig.) Svarte jeg: "Det føles ikke riktig å late som om jeg tror på noe jeg ikke gjør. Føler meg litt dum som konfirmerer meg kristelig når det egentlig ikke er min tro" Presten: "Det er ikke farlig å late som.." Ble allikavel ingen konfirmasjon på meg!
Gjest Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Haha, TurboPrinsessen:-), nå måtte jeg le her:)!! Har hørt om plankedressen, men hyttetur? Den var ny. Ny og morsom:)
bambi på isen Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Husker når ei av mine bestevenniner gifta seg, det var en prest av den "gode" gamle sorten. Hadde nekta å vie en annen venninne av oss fordi hun hadde vært gift før og hadde 2 barn fra før!! Men uansett, under vielsen til venninna mi så begynte han å snakke om at hverdagen kom og at det ikke alltid var en dans på roser osv. og med hverdagen kom også fiskeboller i hvit saus og skive med brunost!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå