Gå til innhold

Smaker litt på Kristian..

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom så mange navn nå, men kjenner at Kristian er et navn jeg virkelig liker. Har alltid sett for meg et kort navn til begge barna, men har nå da falt for Kristian. Hva synes dere?

OG for de som har fulgt med på min forrige tråd så er det IKKE snakk om Kristian Kristiansen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142596781-smaker-litt-p%C3%A5-kristian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ser poenget ditt, namedrop. Det at det faktisk BETYR kristen er en av mine ankepunkter også. Når det er sagt er det helt enormt mange navn som er religiøse. Det er bare ikke alltid like åpenbart. :P

Noen eksempler:

Tobias - gud er god

Ella - guds løfter

Astrid - gudefager

Thea - gud (!)

Johan - nådig gud

Mattis - guds gave

Jonathan - gud har gitt

osvosvosv...

Jeg liker godt litt trauste (kjedelige) navn. At de kan uttales på andre språk er også en fordel. Betydningen er ikke så viktig for meg, og synes uansett ikke kristen er den verste betydningen et navn kan ha :-)

Takk for tilbakemeldinger - flere??

Storesøster heter Anna og synes de navnene går godt sammen...

Jeg synes Kristian er et flott og godt navn. Ja, så er det kanskje mye brukt på 80-tallet, men det vil alltid forbli et tidløst navn uansett.

Anna og Kristian er flotte. Anna er utrolig fint. Ellers synes jeg Anna klinger godt med:

Jakob

Eskil

Olav

Mikkel

Fredrik

Jonas

Men du ville kanskje ikke ha forslag :P

Jeg er alltid åpen for forslag, så takk takk :-)

Mikkel navnet får jeg ikke helt tak på, Fredrik er "brukt", jeg liker Eskil og Olav veldig godt, men ikke mannen, Jakob og Jonas har vært diskutert faktiskt. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...