Gå til innhold

Barn på 2 og 4 må kle seg ut som troll. Hvordan enklest og billigst mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å finne striesekker, men noen andre forslag?

Og hvor får man striesekker? Felleskjøpet?

Fortsetter under...

Skrevet

Rufse til håret med gele eller noe, ta på sorte/brune/grå klær, lag hale av garn og litt sminke burde gjøre susen :)

Skrevet

Du, striesekker klør som et h*****, har jeg hørt.Hva med å ta en ensfarga joggebukse og genser som du klipper hakkete nederst på ermene, beina og i livet på genseren. Så syr du på et par lapper med garn i store sting (skikkelig stygt), rufser til håret, har litt sot fra ovnen eller grillkullposen i ansiktet og evt. noen søte fregner over nesa. Det fins tannmaling på Standard (Oslo), men det syns jeg er unødvendig. :)

Skrevet

Hmmm, har ikke noe brune klær, så da må det kjøpes inn. Da koster det plutselig noen hundrelapper.

Har noe brunt stoff, men det er ganske glinsende....Kan jo glippe hull til hodet i det, noe bånd rundt livet og rufse til nederst.

Hale da tro?

Skrevet

Det funker sikkert fint med brunt stoff, gele i håret og "møkkete" sminke.

Men når fikk de egentlig hale....?

Skrevet

Trenger jo ikke brune klær!!

121220060206VNfckt6QvuiHwrCW2U.jpg?10

Annonse

Skrevet

Er det trollfest på gang ?

Hva med mørkeblått ullundertøy (om de har det fra før) og en gammel dongeribukse eller selebukse som klippes litt taggevis og gjerne sys på noen lapper i tumpa og på knærne.

Hale kan lages av flettet garn eller sånn bast.

Skrevet

Åå, det var et nydleig lite troll, Mor Løvehjerte :-)

Skrevet

Men ikke mitt troll altså. Jeg har bare googla litt. :) Og det er i den duren jeg tenker meg troll når det er småunger. :)

Skrevet

Oj, hadde jeg bare vært så handy.

Tidligere har barnehagen stått for forkledning til trollfesten, og da var det striesekk med hale og sminke. Så det er slik jeg er vant til det, he he he.

Skrevet

Jeg tror du nettopp ikke trenger å være håndarbeidslærer for å få til dette altså. :) Du kommer langt med en saks!!

Skrevet

Troll ja haha, jeg var sikker på du mente Karius og Baktus... :D :D haha.

Skrevet

Ja trollfest, sukk.

Liker temadager, men ikke de hvor vi må kle de ut. Jeg er fryktelig lite handy og oppfinnsom.

Annonse

Skrevet

Da min var på trollfest tok vi en av pappan sine slitte t-skjorter, klippet de opp nederst slik at det hang frynser ned, både på armer og kanten nederst. Tok en av barnets litt for små, slitte joggebukser og klipte de av litt oppå leggen og ordnet frynser nederst der også. På t-skjorta sydde vi i litt garn her og der slik at det stakk tråder ut. Han fikk strikka hale også, men strikking kan ikke jeg så den fikk vi hjelp til. Ellers er det bare å klæsje på litt grønn ansiktsmaling og ordne et bustete hode.

Skrevet

Prøv å få tak i sånne billige, tynne fleece-pledd, de kan fås helt ned i 29 kroner. Farge brunt, grått eller svart. Brett dobbelt. Klipp hull til hodet i bretten. Sy sammen sidene nedenfor der hvor armene skal stikke ut for hånd med grove store tråklesting med tykk tråd (eller tvunnede tynne strimler av samme pledd). Klipp frynser nederst (du må sikkert klippe av litt for at det ikke skal bli for langt. Tvinn hale av lange strimler av pleddet og la det bli igjen til en dusk nederst. Lag eventuelt knytebelte av en lang strimmel. Ekstra-effekt - sy på lapper i en annen farge med store sting.

Vips: troll-kjole/tunika som du kan over vanlig genser og strømpebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...