Gå til innhold

I dag er gutten min 2 mnd. Han tar fortsatt ikke smokk og er nesten utrøstelig hvis det ikke er en pupp i nærheten som han kan få kost litt på. Mannen min vil ikke ha han alene, da han føler seg litt hjelpesløs. Hva skal jeg gjøre? Trenger så

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har en løsning på dette liggende noen steder!!

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du har prøvd ut forskjellige smokker?

Skrevet

Ja, har du prøvd mange ulike? Evt. hvilke? Min tok ikke smokk før ved ca 2 mnd. Hadde da kun brukt NUK sine, for disse skulle være så bra, men han foretrakk puppen. Hadde rota bort alle NUK -smokkene, og prøvde da en Avent- smokk jeg fikk i BAM- gave. Denne tok han, til stor glede :)

Pupp- unger er gjerne ikke så begeistra for smokk - de vil ha ekte vare, ikke noe gummiliksomgreier. Men det er fremdeles tid. Ikke gi opp og prøv deg fram.

Mannen min ville heller ikke passe mini før inntil nylig. Han var usikker. Nå har han passet han litt og ser at han mestrer det, så når er alt så mye bedre :)

Skrevet

HI her.

Jeg har nok uten å overdrive, kjøpt smokker for 600,-

Har prøvd alle jeg har kommet over, store, små, avent NUK, mam, tipi eller hva de heter...runde, flate osv...både silikon og den andre brune.

Så, jeg håper at han snart skjønner at det lønner seg for han å ta smokken. At det plutselig løsner. Skal prøve alle en gang til.

Takk for at dere svarte meg...noen flere som har noen gode råd?

Skrevet

Skulle gjerne hatt råd jeg også. Min datter er snart 2 måneder, og vil heller ikke ta smokken. Har prøvd mange ulike smokker. Mitt første barn tok smokke med en gang. Hørte om barn som ikke ville ha smokke blant mine venner, og husker jeg tenkte at da prøvde de ikke hardt nok! Men nå har jeg en annen mening. Jenta mi bare øyer og øyer når hun får smokke... Mannen min vil heller ikke passe vårt barn så veldig lenge da hun til tider er urolig..

Skrevet

hadde det samme problemet her...men plutselig en dag løsnet det! Små-trente litt hver dag (frøkna ble sint, brakk seg...i det hele tatt) med forskjellige smukker. fikk tips om å kjøpe mam 0-2 mnd på apoteket ( IKKE 0-6 mnd), og etter hun fikk den løsnet det.Hun var da 8 uker, og vi trodde egentlig at det aldri ville gå:) Nå tar hun de fleste smukker og koser seg veldig.

Skrevet

Har du prøvd bæretøy av et eller annet slag? Min roet seg i sjal hos pappan og sovnet så jeg kunne komme meg ut litt. Hvis han roer seg i vogn kunne du kanskje fått noen til å trille for deg? Prøvd Bambino- smokk? Har en liten "krok" eller bøy på tuppen. Eneste som funker her:)

Skrevet

Har du forsøkt å dyppe smokker i sukkervann? Funket bra her. Ble en del dypping første uken, men nå tar han smokken uten sukkervann :o)

Skrevet

Hei

Har du prøvd brillesmokken? Den funket her hos oss. Vi prøvde med smokk da hun var ca 2 uker gammel og jeg syntes alle smokkene så så store ut selv om de var fra 0 mnd, men da jeg fikk brillesmokken i gave, så satt smokken godt. Nå er hun 4 mnd og skal fortsatt bare ha brillesmokken. Det er ikke alle plasser som de har den, men bor du i oslo omegn, så har de den på Rudo butikkene. Det ligger en på Strømmen og en på Grønnland i oslo.

Skrevet

Hei.

HI her.

Takk for fine råd. Har ikke hørt om brillesmokk, dette må jeg sjekke ut. Fåes den på nett også tro?? Litt langt til Oslo.

Prøvde sukkervann i går...ikke spesielt interessert. Jeg får prøve videre utover uken. Her skal alt prøves!!

Skrevet

Min tar heller ikke smokk. Men vi øver og øver!

Når det er sagt har min samboer aldri hatt et valg på å være litt alene med henne. Jeg må tåle at hun gråter av og til på dagen, og det samme må han. Men siden hun kun får pupp, drar jeg aldri langt avgårde. Men en bitteliten time i uka uten baby, det hjelper for meg! Noen ganger reiser jeg på butikken og tar storhandelen. Eller jeg kjører min eldste på fritidsaktiviteter. Nå har jeg også begynt å trene, så i helgene drar jeg på formiddagen på en kort treningstime. Er hjemme igjen før en klokketime har gått. Det er ikke mye "fri" som skal til for meg, og sånn er det vel sikkert for deg også. :-)

Min erfaring er at å reise ut uten henne på kveldstid er nyttesløst. Da vil hun ha pupp hele tida. Mens på morgenen og formiddagen går det mye lenger tid mellom ammingen, så da går det fint. Nå som hun er 2 mnd, kan vi også drøye puppegråten litt ved enten å bære henne så hun ser ut i rommet, eller ved f.eks. å bade henne. Og hvis pappaen legger henne i vogna og går en lang tur, sover hun til han er hjemme igjen - vogn er digg!

Lykke til, synes du fortjener litt fri, og synes du kan kreve forståelse for dette. Og keep up med øvingen - det gjør vi.

Skrevet

Litt rart synes jeg av en pappa å gi alt ansvaret til mammaen. Vi har også brukt mye tid på å finne koder, vi må tørste og amme hele natta. Noe må da han også bidra med, han må lære seg å omgås henne, han får bære han også. Hjelpe meg "passe" sine egne barn. Ja jeg blir lit oppgitt av noen av fedrene til barna deres. Vær så snill ikke bli hårsår for at jeg er såpass direkte!! Min første tok aldri smokk, ingen tar flaske, jeg øver mange ganger om dagen, så pappan må mate med grøt og melk med skje når jeg ikke er hjemme.

Skrevet

Har prøvd brillesmokken med suksess her også. Barnevognhuset Rudo på Grønland har dem. En fantastisk dame som jobber der foreslo den for meg and I`m happy... Min butikk nr uno...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...