Gå til innhold

P-sprøyte erfaring ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca en mnd siden tok jeg p - sprøyte. Jeg har nå hatt mensen eller blødninger i snart 2 uker. Er dette normalt? hvor lenge vill disse blødningene vare? Utrolig irriterende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte p-sprøyte for mange år siden. Jeg mistet mensen mens jeg gikk på den, så kan ikke hjelpe deg der. Raste opp i vekt på kort tid uten kosthold/livsstilendring og brukte et år etter jeg var sluttet før kroppen var i "balanse" igjen. Ikke for å skremme deg, men jeg følte den "rotet" til kroppen min.

Så at blødningene dine varer lengre enn normalt, vil jeg tro er normalt. Men ring legekontoret for sikkerhetsskyld du.. så slipper du å være bekymra..

Det var min erfaring :)

Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyte ca to år. Kan ikke huske at jeg hadde blødninger. Vil tro det går seg til. Er jo en omstilling for kroppen. Jeg fikk ikke tilbake mensen på 10 mnd når jeg sluttet å ta sprøyten! Kan være greit å vite om man planlegger å bli gravid... Min neste lege sa at de vanligvis kun tilbyr denne typen til folk som ikke klarer å administrere tabletter. Grunnet min erfaring og det at om man får uønskede bivirkninger må man gå med de en stund.

Men når det er sagt, jeg var veldig fornøyd når jeg gikk på den. Bare dritt å måtte vente så lenge på mensen når vi så gjerne ville bli gravid!

Skrevet

Vet du hva, jeg anbefaler deg å ikke gå på den!! Har selv brukt den og blødde i et halvt år.. Ble ordentlig frusturert av det!! Null sex også kan du si!!

Gikk opp ca 10 kg, ble pløsen og fæl i kroppen.. Og da jeg skulle slutte, fikk jeg ikke mensen på et år, og ble gravid etter å ha prøvd i 17 mnd!! Jeg gikk ned alle de kg og nå etter fødsel er jeg tilbake til mitt gamle jeg! Nå har jeg akkurat satt inn spiral og er veldig fornøyd.. Ikke gjorde det vondt å sette inn heller!! Blødde bare den dagen og ikke noe mer..

SÅ, jeg anbefaler deg et annet prevensjonsmiddel. :o)

Skrevet

Jeg brukte denne for flere år siden, var igrunn veldig fornøyd med det! Jeg mistet mensen helt, og det tipper jeg du også kommer til å gjøre. Ingen bivirkninger som jeg kan huske. Da jeg sluttet med p-sprøyter, ble det imidlertid litt krøll, da hadde jeg mensen i 3 mnd tror jeg. Måtte begynne med p-piller for å få det under kontroll.

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd. Har ingen blødninger. Men jeg vet at det vanlig med både småblødninger(spotting) som du har og det er vanlig å miste mensen. Så du kan risikere å måtte små blø hele tiden.

Skrevet

Jeg planlegger ikke å bli gravid igjenn, har fått mine to nydelige barn. Var derfor jeg ville ha p-sprøyte også. Slapp styret med å ta pille hver dag. Gikk på det tidligere me glemte jo av det hele tiden. Men hvis jeg har småblødninger helt til jeg skal ta neste sprøyte så bytter jeg prevansjon. Gidder ikke å blø hele tiden, blir jo 0 sex av det jo! Huff, nei håper det stabiliserer seg snart å at mensen forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...