Nat27 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Nå er lillegutt 4 uker og vi er godt i gang med amming - har ikke hatt noen problemer. Han får smokk og suger fint på den. Nå tenkte jeg etterhvert at det kan være greit å begynne så smått og gi han litt flaske, trenger jo på sikt å kunne være borte noen timer fra han. Hører stadig om de babyene som ikke tar flaske i det hele tatt - det må jo bli litt slitsomt for mammaene i lengden når de må være tilgjengelige konstant.. Regner ikke med jeg klarer å få i ham et helt måltid med flaske de første gangene, men tenkte kanskje at å gi ham litt flaske og så amme resten av måltidet kunne være en god start (selvfølgelig MM i flasken). Så mitt spm er; flaske før eller etter pupp? Litt redd for at han kan bli frustrert dersom jeg gir i begynnelsen av et måltid når han er sulten. Regner ikke med at han skjønner umiddelbart at det er den samme melken som i puppen. Samtidig tenker jeg at dersom han blir mett før jeg gir ham flaske kan han bli uinteressert i å prøve flasken... Noen med tips/ erfaringer?
Novadona Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Jeg er ingen ekspert og har ikke prøøvd, men tenker og mener jeg har hørt at de er "lettere" å suge fra flaske. Jeg vill derfor tenke at pupp er best først, slik at han ikke kun vil ha det som er lett !?
Puppen og lillemor Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 hei, min lille jente er 5 uker nå, og jeg prøvde flaske for et par uker siden.. uten problemer!! Jeg ga litt pupp først, så 50 ml morsmelk på flaske. Så viste det seg at hun ikke var mett, så hun fikk litt pupp igjen etterpå - det også uten problemer. Hun har fått flaske en gang igjen etter det også, og da fikk hun hele måltidet - null problemer! Bruker avent flaske med smokk med kun ett hull i. Jeg tror du bare må prøve - men det viktigste er vel å bruke smokk som ikke er for lett å suge på (altså de smokkene med kun ett hull beregnet på de aller minste). Jeg har også opplevd at det er viktig å sørge for at hun får rape ordentlig etterpå, for hun får litt mer luft i magen av flaska
cadence Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Det går an å få tak i "flaskesmokk" som er beregnet for MM. Vesla mi ble tidlig introdusert for flaske med MM, og jeg har ikke hatt problemer med ammingen. Hun får vel fra flaske mellom 2-3 ganger i døgnet da det er greit at pappaen får litt mattid med henne også. Hun er på puppen opptil 8 ganger i tillegg.
Pumba78 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Hvordan tiner dere mm? Og skal den varmes opp til 37 grader? Tenkte å prøve flaske jeg og, hun er 4 uker gammel. Har kjøpt dr. Browns da den visstnok gjør at de ikje svelger luft?
cadence Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Jeg tiner MM i kaldt vann. Setter begeret med MM opp i en bolle med KALDT vann. Da tiner det raskt, og uten at næringsstoffer blir ødelagt. Hvor mange grader den skal være ved servering er jeg ikke 100% sikker på, men drypper et par dråper på innsiden av håndleddet (der vi kjenner pulsen vår). Hvis dråpene ikke merkes temperaturmessig så er den klar for servering. Siden jeg har Medelapumpe, så har jeg flasker av den sorten også (med tutt for MM).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå