Gå til innhold

Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når søkte dere om foreldrepenger? Føler at vi er sent ute 10,5 uke til termin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søkte i uke 30 og søknaden var ferdig behandlet etter 2 uker

Skrevet

Jeg søkte i uke 28, Nav er mestre til å rote bort papirer og div:) Greit å få det gjort, men har ikke fått svar enda 4 uker senere:S

Skrevet

Søkte i uke 28 eller noe, og fortsatt ikke fått svar. Er i uke 34+4 nå.

Synes det er litt merkelig, permisjonen min skal starte om fem dager!!

Hvilken dato kommer i såfall pengene inn på konto?

Skrevet

Vil ha minst mulig med NAV å gjøre så eg utsetter og utsetter det.

Skrevet

sendte søknaden i uke 26 og har fortsatt ikkje hørt noko.. uke 34 nå...

Huff, ting går rimlig treigt!

Skrevet

Ikke gjort det enda, 9,5 uker til termin... Så du er ikke alene. Men her er det fordi det har vært mye fram og tilbake siden jobben ikke ante hvordan det skulle gjøres, og når det endelig begynner å bli klart er det vikar på lønningskontoret og ingen som klarer å fylle ut det j*** skjemaet. Tror det ble gjort i dag, sjefen min tok det bokstavelig talt i egne hender og kjørte opp til hovedkontoret med papiret.. :-) Håper det ikke tar hundre år altså.

Skrevet

Jeg har 8 uker igjen, og heller ikke sendt inn. Nå får jeg lønn fra arbeidsgiver så slik sett ingen hast. - Da må man søke senest 1mnd etter ungen er født elno men har fylt ut skjema nå så mangler bare terminbekreftelse som er bestilt.

Skrevet

Jeg er nok den tregeste, søkte tre uker før termin.

Gikk en uke hos meg, men her er de ajour med søknadene. Det viktigste tipset jeg fikk var i å skaffe lønnsskjema fra arbeidsgiver selv og sende inn alle nødvendige papirer samlet. Fikk noen på NAV til å se over søknaden før jeg sendte inn slik at alt skulle vær i orden. De skal jo informere om noe mangler, men opplevde med sykemelding at dette kan gå i glemmeboken hos noen saksbehandlere.

Leve inn alt samlet og sjekk søknaden, da bør det ikke gå så lang tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...