Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Etter en dårlig natt med lite søvn var liksom planen å få seg en liten blund på øyet, etter å ha fulgt storesøster i barnehagen og derfor har huset for oss selv. Har prøvd intenst siden kl 09.30 idag morges, meeeen fortsatt ikke noe søvn på hu mor dessverre!! (og det er ikke første gangen for å si det sånn..) Amming, gulping, amming, bæsjing med stor B i flere porsjoner, baby sovner (og mor tenker jippiii nå er det endelig tid for en liten cowboystrekk)- men NEIDA, baby våkner etter en liten halvtime og skal gulpe og prompe litt mer gitt, før en ny runde ved puppen. Når hun i tillegg ikke er så veldig fan av å ligge alene og sove, og aller helst vil sove nedi bæresjalet tett inntil meg, så sier det seg selv at mulighetene for søvn begrenses noe... Jaja, sånn går nu dagan- jeg klarer meg jeg, men blir en smuuuule oppgitt til tider kan man si
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2010 hehe, snakker om sola så skinnern gitt- putta henne oppi bæresjalet og da sov hun som en STEIN de neste 4 timene, helt utslitt stakkars! Hjalp jo ikke meg så fryktelig mye da, for da var det jo henting i barnehage, middagslaging og lek m storesøster på tapetet, men men sånn kan det også gikk
cadence Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Signerer denne!! Nå har jeg ikke noen som skal i barnehagen, men på skolen (5.klasse) med ditto lekser på ettermiddagen.. Amming, bleieskift, *se så søt jeg er mamma, jeg er til å spise opp*-oppførsel fra vesla, gulp, rap, trykking og prumping, bleieskift, amming... Og innimellom her må jeg pumpe meg, vaske/koke pumpeutstyret. Jeg kødder ikke når jeg sier at en slik økt glatt kan ta 4-5 timer. Og mens jeg pumper meg så er sannsynligheten stor for at vesla våkner med gnurk og *vræl* etter snaue 10 minutter i stillhet, slik at pumpingen kan ta 45 minutter pga stadige avbrytelser fra pruppeline. Når skal man få sove litt? og ikke minst spise? Førte "journal" idag, satt på ræva i 5 timer sammenhengene avbrutt av at jeg gikk for å skifte bleie, hente pumpeutstyr og mat til meg selv (tidsbruk tilsammen 15 minutter fordelt på 3 turer)- multitasker ved å spise mens jeg pumper Har måttet bære vesla rundt pga mageknip i 2 timer idag, den bæresela fra bereglede.no lar vente på seg!!! 12 dager siden jeg bestilte den, selv om jeg skrev at det var litt hastverk med å få sela. Skuldre og nakke er stokkstive av bæringen. Har fått vært utendørs i 15 minutter i ettermiddag, søpla måtte ut og kattedoen måtte renses samt at hestene skulle ha mat. Så det var liksom ikke *FRI* da heller. Og når vesla endelig finner det for godt å sove ei stund- så er man faktisk utslitt av å ha sittet så mye rolig, at man får ikke gjort så mye da heller. For dette er ingen ekstraordinær dag på noe som helst vis, det er mange slike dager. Hver dag faktisk (unntatt lørdagen, da hadde jeg " MEG-dag"). Det blir en halvvåken døs i lenestolen mens man knotter her inne eller på nettbanken så man slipper å bli gjeldsslave. Arg!!! Imorgen skal det inni en slik hverdag stresses inn en tur til skatteetaten slik at datteren min faktisk får en pappa på papiret. Sykehuset gjorde ikke jobben sin der, så noe slikt skjema fikk vi ikke til signering. Lei av å rydde opp etter andre, på alle måter! Men samtidig; man er jo så inn i hampen glad i det vesle nurket som driver "rovdrift" på mammaen sin:)
Canari Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Huff, ja, sånn har det vært med begge mine. Sover bare halvtimen i slengen (borsett fra de første to månedene da. Da sov jeg så mye som jeg aldri har gjort før). Nå er det 4-5 timers netter også. Men vips så går tiden og barna er så store at de sover nesten hele natta.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Åh...signerer denne ja. Sukk. Det er SÅÅÅ utrolig koselig og jeg elsker den lille klumpen min, men jaggu sa jeg smør ja. Akkurat nå sitter jeg og lufttørker pupp mens storebror får i seg en altfor sen middag (pølser og nudler...yes..) og skulle egentlig dusja, men skulle også vært i seng kl 8. Lille nurket ligger i vogna og gnurker, vil sikkert ha mer pupp (nattapupp i senga) og jeg vet han har bæsja... Også han burde vade. Og jeg er sulten og er svett og trenger dusj. Hurra...
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Kan ikke du og baby legge dere sammen? På dagtid tar jeg glatt bebisen med meg i senga. Han får egen dyne og puppen i munnen, spiser seg mett og sovner. Når han sovner snur han seg bort fra meg. Så zzzzover vi begge to til vi våkner :-)
bitthen Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Jeg har bare en, og han legger seg i 18- 19 tiden. Jeg sov akkurat middag fra 18.30 - 20.30. På dagtid går det i 30 min.- lurer - så håpløst å sove her på dagen også.
MathildeC Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Jeg har hatt to babyer og blir gal når jeg hører "sov når babyen sover". Jeg kan ikke skru av og på soveknappen min, er det dag er det ikke sovetid. Og de gangene jeg helhjertet har forsøkt, skjer det noe så det går galt (ringer på døra, eller baby våkner). Tror jeg har sovet to-tre ganger på dagen i løpet av disse tre årene med småbarn. Og da føler jeg meg kvalm og ueffen etterpå.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2010 Ja, jeg er nok litt på samme måten Louise & to søte små, klarer ikke alltid å roe meg ned og sove på dagtid, og spesielt IKKE hvis d er sol og fint vær ute... Men uansett om jeg vil eller ei, så går det som regel ikke, for jeg prøver jo såklart å legge med ned sammen med baby og puppe i søvn etter alle kunstens regler, men hun våkner gjerne etter kort tid likevel (på formiddagen ihvertfall, siden da har hun som regel en litt urolig periode med mye luft/ bæsjing osv). Og det er jo bare da jeg har mulighet til å få slappet av litt, for etter den tid er det jo henting i bhg osv som står på planen. Hun sover som en stein oppi bæresjalet da, det skal hun ha, men da får jo ikke JEG sovet noe, og da var man jo like langt Og forresten cadence; så rart at ikke du har fått sjalet enda, jeg tror jeg hadde ringt og purret på dem, for det skal jo ikke ta så lang tid i det hele tatt! Har aldri handlet noe der selv, kjøpte mine bæreting på Bæreglede-butikken i Oslo og på nett via Lotusbarn.. Håper du får det snart da!!
gulterkult Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Har du prøvd med en vugge? Jeg sleit skikkelig med å sove når babyen sov, HATET alle som sa det til meg.Bruker ofte en time på å sovne jeg... Dessuten hadde jeg dårlig samvittighet for alt jeg BURDE ha gjort av rydding etc.....tåpelig!!!!!! MEN: nå har vi endelig fått inn en rutine her! Og jeg driter i om sola skinner, for jeg har SÅ mye mer overskudd etter at jeg får meg en time på øyet hver dag! Første luren er rundt 10-11, gir pupp og roer ned, slenger ungen i vugga og vugger litt mens jeg selv leser og roer meg selv ned. hehe. Så sover vi søtt begge to. Våkner alltid etter 3 kvarter, men da vugger jeg litt igjen, og vi sover en time til. Nå har jeg ikke dårlig samvittighet lenger, fordi jeg fortjener det! Slår av mobilen og om noen ringer på så åpner jeg ikke. Søvn er livsviktig! Lykke til!
gulterkult Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 http://www.naturessway.co.nz/shop/Baby+Hammocks.html Denne er helt genial, gynger i flere minutter etter at du har gitt den fart/gynget. Roer seg veldig i den, og hvis ungen din er avhengig av gynging for å sove, hadde jeg vurdert en sånn.
Gjest Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Jeg er egentlig veldig heldig, datteren min på 7 uker sover stort sett kjempe masse og til faste tider, MEN, ikke i dag hehe hun har vært våken siden ca kl 13-14 og ned unntak av noen dupper på MAX 15 minutter der hun har våknet straks jeg har lagt henne ned, og nå er klokken 05.31 og hun har sovnet ved puppen og jeg er nervøs for å flytte henne vekk soden hun har våknet av det 3 ganger alt i løpet av denne natten. I tillegg har hun gulpet ned 5 pysjer, og har nå på seg pysj nummer 6. Noen små gulp, og noen virkelig tømme magen gulp hehe krysser fingrene for at hun ikke våkner før om minst 5 timer nå!!! Mamma er sliiiiten
Gjest Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 dårlige setninger ja haha *trøtt* med unntak av noen få korte dupper har hun vært våken fra 14.00 til 05.30... Skal det egentlig la seg gjøre med en så liten baby? Selv da vi var i butikken og den korte turen til og fra var hun lyyyyyyyyyyyyyyys våken i vogna si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå