Gå til innhold

Sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er 6-8 uker på vei, vet ikke nøyaktig. jobber sovende nattevakter og sliter me å komme meg på jobb. greit nok e bare sover der men jeg søvner jo kl. åtte på sofaen hjemme og er så kvalm e brekker meg når jeg synger natta sang for datteren min. kvelden er absolutt verst. jobber 50 % natt. -Og det er jo bare sovende som de sier.... men sliter me å komme meg på jobb å bli bare værre å værre jo senere det blir...

er dette grunn for sykemelding? vil ikke klage, men sliter me å komme meg på jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dcu kommer garantert til å bli sykemeldt. alle som jobber natt blir sykemeldt fra stillingen sin så fort de blir gravide. fordi nattearbeid ikke er bar for spira. jeg jobbet natt sist jeg var gravid og fikk time uka etter positiv test og sykemelding pga dette.

lykke til

Skrevet

Hei Fjotteline :)

Jeg syns det er viktig at du i denne perioden hører etter hva kroppen din sier til deg, og tar hensyn til at det. Er du sliten og trøtt er det jo kroppen som sier til deg at du må slappe av, så om det betyr å ta ut en sykemelding for en periode mens det står på som verst skulle vel ikke det være noen krise. Det at du får hvilt deg og friske opp batteriene kommer vel bare til å føre til at du har mer å gi senere, og det er fryktelig tungt å gå å være sliten og ikke sterkke til. Hvertfall på jobb!

Jeg er 9+2 i dag (ca, legen er litt usikker) var til legen på fredag og fikk bekreftet det hele :) Jeg er selv student og sliter voldsomt med det å være sliten. Er eksamener rett rundt hjørnet som tresser livet av meg. Så jeg vurderer å sykmelde meg fra en eksamen for å komme meg gjennom denne perioden, vi vet jo alle at det mest sansynelig kommer seg :)

Skrevet

ok. tusen takk for svar. jobbet du våken eller sovende nattevakt? føler meg då dum for alle på jobb sier det skal være ille om man ikke kommer på en nattevakt liksom... men er eksamen tider og har fått perm med lønn en del.. men gruer meg til å på jobb for e er så utrolig dårlig på kvelden...

Skrevet

Det stemmer ikke at nattarbeid umiddelbart gir sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...