lillespire08+10 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Hei! Noen som vil dele erfaringer med hvilket bæretøy som anbefales? Og hvor dette kan kjøpes? Min lille datter er snart 3 uker gammel. Takk )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Da vil jeg få anbefale deg Close Baby Carrier på det sterkeste!! =) Det er et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe, og jeg elsker å bruke det! Godt for ryggen og godt for babyen- den perfekte "sovemedisin" når baby er urolig, og veeldig koselig med nærheten man får også=) Her er den; http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332 Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det måtte dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det hjemme når jeg er alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=) Instruksjonsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4 Enklere blir det ikke
lillespire08+10 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2010 Takk for bra tips!! Vil gjerne ha det enkelt! Kjekt med den videoen også
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Ergo Baby Carrier. http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=56 Vi har sport utgaven(Den har 15 cm lengre skuldestropper og 10 cm lengre hoftebelte, og ett litt annerdeles design enn de andre Ergoselene. ) Kjempe fornøyd, kunne ikke hatt bedre! Du får kjøpt spedbarnsinnlegg så denne kan brukes fra nyfødt. Kan brukes både på magen(babyen MÅ sitte med magen mot magen din,kan ikke se utover),hoften(siden) og på ryggen når barnet er eldre og holder hodet selv.
Snupi27 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 jeg er veldig fornøyd med min meitai babyhawk! fås kjøpt på www.tettinntil.no eller lotusbarn.no som jeg vet om hvertfall. den er ganske enkel å knyte på seg i tillegg =) kan bære barnet på ryggen eller magen din =) Gutten vår elsker å sitte i den hvertfall
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Jeg syns manduca er genial og har brukt den så godt som fra starten. Den ligner på ergo. Kjempelett å bruke, godt med avlastning på hoftene mer enn ryggen, og hun får ligge tett inntil meg. Hun sover såå godt der bare hun er mett, og jeg får endelig gjort litt ting og tang. :-) http://www.syvsjal.no/kategori.php?kategori=8
Nikamo Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg har så lyst på en sånn Men kan den brukes fra de er nyfødt? Nå er jenta mi allerede 3 uker da, men vet ikke om det er for tidlig for meitai...?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Meitai KAN brukes fra nyfødt,da sitter babyen i froskestilling inne i selen. Ellers er den anbefalt fra 2-3mnd. Manduca og Ergo er veldig like ja, begge avlaster ryggen og du bærer mesteparten av vekten på hoftene! Kjempedeilig for ryggen min som er mye vond. lykke til med valget, jeg vet hva jeg ville gått for:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Jeg er også veldig glad i Manducaen min, den er supergod, og største forskjellen mellom den og Ergoen er vel at Manducaen har et regulerbart ryggpanel, som gjør at den blir lenger i ryggen enn det Ergoen blir, og dermed passer enda bedre til lange/ store barn. Man kan fint bruke begge disse selene fra nyfødt, men det er ikke helt optimalt, det innrømmer til og med forhandleren;) (dette gjelder vel Mei Taien også, såvidt jeg har skjønt)... Derfor synes jeg det var så genialt med Close Baby Carrier-sjalet, siden det heller ikke krever knyting, men at man likevel får alle de gode egenskapene til sjalet for de minste bebisene=)
lillespire08+10 Skrevet 24. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2010 Takk for mange forslag! Har lyst å prøve ut alle, men det blir vel litt dyrt;) Skal surfe litt på nett, og prøve å finne en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå