Gå til innhold

Hvor ofte kan man gi minifom? Tør liksom ikke gi hver gang jeg ammer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker inn et lite spørsmål..

Hvor ofte KAN man gi minifom? Mi spiser bare i 5 minutter i gangen, men spiser desto oftere.. kan man gi 10 dråper hver gang?

Redd for å "ødelegge" vesla vettu ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskriften er vel å gi før hvert måltid... Men ammer du f.eks. 1 gang per time - dvs kanskje 20 ganger per døgn kan du jo prøve å gi annenhver gang for å se om det hjelper...

Skrevet

Jeg mener å ha hørt hver annen time. Så hvis du vet at det har gått 2 timer eller mer siden sist, så skal det visst være greit.

Skrevet

Tusen takk for svar folkens. Grunnen til at jeg lurer er jo fordi minifom skal tas før måltidet for å løse opp noe skum i magen som lager luft. Og om jeg gir annenhver gang hun spiser vil det si det samme som at hun vil få luft annenhver gang vil jeg kanskje tro? hehe..

Eller er jeg heeelt på jordet ? :)

Skrevet

Vi ga 2-3 ganger i døgnet. Det hjalp her ihvertfall, og vi fikk en ny unge over natta.

Skrevet

Godt å høre litt positive erfaringer :) Har prøvd masse, så når jeg hører positive erfaringer øyner jeg litt håp.. Har også bestilt meg ammete, så håper det hjelper :)

akk for svar alle sammen :)

Skrevet

Hei!

For oss holdt det å gi 2 ganger i løpet av dagen, da holdt vi akkurat luften i sjakk! (Hun spiste hver 1-2. time på dagtid....)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ga også minifom 3 ganger i døgnet, det funka bare godt på lillegutt. Skulle man gi hver gang man ammet ,så hadde man ikke gjort noe annet enn å gi minifom.. det gikk ett par dager her før man så forandring på gutten. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...