HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Sniker inn et lite spørsmål.. Hvor ofte KAN man gi minifom? Mi spiser bare i 5 minutter i gangen, men spiser desto oftere.. kan man gi 10 dråper hver gang? Redd for å "ødelegge" vesla vettu
2010 Mammaen Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Oppskriften er vel å gi før hvert måltid... Men ammer du f.eks. 1 gang per time - dvs kanskje 20 ganger per døgn kan du jo prøve å gi annenhver gang for å se om det hjelper...
Siamese Hellhound Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Jeg mener å ha hørt hver annen time. Så hvis du vet at det har gått 2 timer eller mer siden sist, så skal det visst være greit.
Mammahjertet <3 Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Jeg leste på babyverden at leger ikke anbefaler det til spedbarn lenger på grunn av konserveringsmidlene som er er minifom. Her er det som ble skrevet http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Babyverdenlegene-Inger-og-Hanne-May/Barn/minifom/ Du kan også prøve å gi sukkervann og fennikel te
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Minifom er nå "friskmeldt" igjen, fordi de skadelige kons.midlene nå er fjernet; http://legemiddelverket.no/templates/InterPage____82432.aspx
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 23. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2010 Tusen takk for svar folkens. Grunnen til at jeg lurer er jo fordi minifom skal tas før måltidet for å løse opp noe skum i magen som lager luft. Og om jeg gir annenhver gang hun spiser vil det si det samme som at hun vil få luft annenhver gang vil jeg kanskje tro? hehe.. Eller er jeg heeelt på jordet ?
Trultetryne Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Vi ga 2-3 ganger i døgnet. Det hjalp her ihvertfall, og vi fikk en ny unge over natta.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 23. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2010 Godt å høre litt positive erfaringer Har prøvd masse, så når jeg hører positive erfaringer øyner jeg litt håp.. Har også bestilt meg ammete, så håper det hjelper akk for svar alle sammen
storetrille Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Hei! For oss holdt det å gi 2 ganger i løpet av dagen, da holdt vi akkurat luften i sjakk! (Hun spiste hver 1-2. time på dagtid....) Lykke til!
Nordlandnøtta Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Jeg ga også minifom 3 ganger i døgnet, det funka bare godt på lillegutt. Skulle man gi hver gang man ammet ,så hadde man ikke gjort noe annet enn å gi minifom.. det gikk ett par dager her før man så forandring på gutten. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå