Gå til innhold

Vonde kynnere :-S

Makko med to små gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lenge etter at jeg stod opp i dag begynte jeg å få kynnere, og etter et par stykker var de så vonde at jeg måtte puste meg gjennom de, og lurte på om jeg skulle ringe føden (er bare i uke 32!). La meg på sofa'n og det roet seg...

- Når jeg skulle levere mini i barnehagen kom de tilbake... Så har ligget på sofa'n noen timer nå. Prøvde å gjøre noe igjen i stad, jaggu kom de ikke tilbake med full styrke!

Fler som har det slik? Må jeg bare forvente at det fortsetter slik ut svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter hva jeg har skjønt skal ikke kynnere være vonde - det er visst det som er forskjell på kynnere og rier. ville ringt føden jeg var jeg deg :) men jeg har ingen erfaring altså!! bare det jeg har blitt fortalt :)

Skrevet

Jeg ville ringt føden for sikkerhetsskyld... Det skal jo ikke være så vondt at man må puste seg igjennom dem!

Skrevet

Hei hei. Jeg hadde det sånn i går kveld og våknet av de mange ganger i natt. Valgte å se det an og det roet seg i 5-6-tiden i morges. Føler meg ikke i toppform og frøkna er litt roligere(men aktiv)... Er 38+1 i dag...så håper hun gjør seg klar :)

Skrevet

jeg har det også sånn.... enkelte dager har jeg lite kynnere, mens andre dager er de så kraftige og vonde at jeg knapt kjenner forskjell på kynnere og rier.. må puste meg gjennom de, og klarer ikke å bevege meg når jeg får dem. er også 32 uker på vei. dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har vært sånn alle svangerskapene uten at det har vært rier. barna er født 10 dager før terminen og 2 dager før.. men, jeg har hatt veldig effektive rier under fødsel og lette fødsler, noe som kanskje har en sammenheng med de vanvittige forberedelsene livmoren har gjort? :-P vært plaget med kynnere fra tidlig i alle svangerskapene. i og med at dette er "normalt" for meg tar jeg det med ro, og slapper mest mulig av på dager med mye kynnere, det er nok lurt!

Skrevet

Godt å høre at vi er fler "Mamman til ei jente og en gutt!"

Hadde mye kynnere fra uke 32 sist og (regelmessige), men kan bare ikke huske at de var så j... vonde! Skal til jordmor torsdag morgen, så får ta en sjekk.

Er sjukmeldt så har jo mulighet til å slappe av mye, iallefall når mannen er hjemme.

Skrevet

Er også 32 uker på vei og har de siste ukene hatt kynnere som var veldig ubehagelige og ikke gikk over av seg selv. Er derfor nå oppe i 50 % svangerskapspenger ettersom jobben ikke kan tilrettelegges og er så pass stressende og fysisk at det kan være fare for tidlig fødsel.

Ikke morsomt og jordmoren min sier at siden jeg er andregangs så må jeg forvente at dette vil fortsette resten av sv.skapet.....

Men så lenge jeg kan slappe av og de går over skal det ikke være "fare på ferde", ta uansett kontakt og få bekreftet at du ikke gjør noe galt.

Skrevet

Var hos jordmor i dag, alt så bra ut, og vonde kynnere måtte jeg vist bare forvente meg videre ja. Skulle ringe om jeg trodde det var mer enn kynnere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...