Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

kan man ha kynnere uten å vite om at man har det når man er førstegangsfødere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke om du kan ha smertefrie kynnere..

Men jeg merket aldri kynnere som førstegangs. Kjenner masse nå, og jordmor sa det var fordi livmoren min visste hva den skulle trene på denne gangen. Mange førstegangs har aldri kynnere, sa hun.

Det er over 10 år siden jeg fødte, men kroppen husker visst godt:p Kunne tenkt meg å vært førstegangs igjen, noen er ganske vonde!

Skrevet

Jeg googlet det. Der stod på en legeside at man kunne ha både merkbare og ikke merkbare kynnere, og at flergangsfødende som regel merker de bedre enn førstegangs. Jeg kan ikke huske jeg merket kynnere som førstegangs, men merker de godt nå;) Det er livmoren som trener seg til fødselssammentekningene...

Skrevet

eg var hos legen i går og han spurte om eg har hatt kynnere og då sa eg nei, men så kom eg på etterpå om eg kan ha hatt det allikevel selv om eg ikkje har latt merke til de

Skrevet

ok... Ja, du kan jo ikke si at du har hatt det om du ikke har merket det..hehe

Men det vet jo forhåpentligvis legen...

Skrevet

det jeg har lest er at forskjellen på kynnere og rier er at rier er vondt - det skal visst ikke kynnere være sier dem. bare ubehagelige. jeg tror jeg har hatt kynnere - men er litt usikker alikevel - er førstegangs.

Skrevet

Første gang merket jeg de knapt, andre gang kjente jeg en del til de, men nå 3 gang er det masse sterke kynnere og noen av de er skikkelig onde. Minner om de første riene, men kommer sjelden og sporadisk og går ikke over i rier. Så jeg kan skrive under på at kynnere kan være onde uten at det er rier:)

Spent på hva dette gjør med fødselen som nermer seg...om det går rasende fort liksom...... Godt en ikke vet hva en skal igjennom:)

Skrevet

svaret jeg har fått av legen på ahus da jeg var der, var at du vil ha kynnere gjennom svangerskapet selv om du ikke merker de. noen merker de, andre ikke. og det har ikke noe å si på fødselen. kynnere er livmoren som øver seg.

vet ikke om det er helt riktig. men det var svaret jeg fikk for et par uker siden. :)og mener jordmor har sagt mye av det samme til meg før

Skrevet

Jeg syntes jeg har kynnere hele tiden jeg! Hver time! Det føles som om hele livmoren strammer seg og magen blir helt hard! er i uke 35..

det er vel dette som kaldes kynnere??? (førstegangs :)

Skrevet

føler på en måte at legen ikkje bryr seg, for han trur ikkje eg har hatt kynnere då er ikkje livmoren moden sa han. så sa han at han trur eg komme til å gå over på grunn av at det med kynnere men kan jo være at eg har hatt det selv om eg ikje er klar over det

Skrevet

Jeg er og førstegangs, og jeg har hatt masse kynnere den siste halvannen måneden. (har 5 dager til termin). Den siste uka har de også av og til vært vonde. Jordmor sa at det er et tegn på modning, og at jeg derfor sannsynligvis ikke vil gå lenge over termin. Men jeg har også hørt om andre som overhodet ikke har merket noe til kynnere, så det er nok individuelt hvordan man opplever det. Men jeg har lest at de er der uansett, om man merker de eller ikke.

Skrevet

Med nummer en å merka jeg ikke kynnerne engang før kvelden før jeg fødte ( Viste jo ikke dte var kynnere da da, men fikk fortalt dette etterpå...)

Med nummer to fikk jeg kynnere relativt tidlig noe som også gjorde at jeg måtte sykemelde meg fra jobben for legen var redd at jeg skulle føde aaaalt for tidli...

Nå denne gangen med tredjemann så har jeg kynnere nesten hele tida å det er helt jæ..............

En kjenner klar forskjell på rier å kynnere ja uten tvil, riene bygger seg gradvis opp å blir vondere å vondere mens kynnerne er en slags trening til selve fødselen for å si det så enkelt.... Hehe

Skrevet

Hvor tidlig i svangerskapet fikk dere kynnere?

Skrevet

Jeg er også förstegangsgravid og har hatt kynnere siden ca. uke 20.

Hele magen strammer seg og blir til en kjempehard "stein" så går det over. Har merket nå den siste tiden at de er blitt mer tydligere. Kjenner nå at de begynner å bygge seg opp för det slipper taket. Men ikke vondt, bare ubehagelig:)

Skrevet

Har konstant kynnere nå jeg, og de er VONDE!!! Startfaseriene mine sist fødsel var omtrent slik(opp til 4 cm ca...). Men de kommer jo ikke i intervaller da, de er tilstede mer eller mindre hele tida :( Hvordan skal jeg vite når det er alvor når jeg har hatt disse vonde kynnerne i et par uker nå? Hvor vondt skal det liksom gjøre :(?

Livredd for å plutselig måtte føde hjemme/i bilen/fødte i do-opplevelse fordi jeg hadde en så "snill" start på sist fødsel. Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal tro :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...