Gå til innhold

Eksem/utslett i skinnene. Hva smøre på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I går morges voknet lille jenta mi på 8 uker med utslett eller eksem på begge skinnene og litt rundt i ansiktet. Noen som vet hva jeg kan smøre på? Det er rødt, sårt og tørt, kan kanskje se ut som varmeutslett som er videreutviklet(?).

Tok på morsmelk flere ganger i går og synes det hadde dempet seg i går kveld, men i dag er det like gale eller verre igjen.

Tenkte kanskje jeg kunne prøve sinksalve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til..

Tror dere det er dumt å ha henne ute i vognen i kulden når hun har utslettet i ansiktet? Huden er jo sår der på en måte

Skrevet

Jeg smurte min med a-derma krem i ansiktet. Det fungerte bra på hormonutslett i hvertfall.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Noen som vet om det er ok å ha henne ute når det er kaldt og hun har utslett i ansiktet?

Skrevet

Kulde tørker jo ut huden vår, men har du en fet god krem å smøre babyen med er det nok ingen problem.. Kjøp deg en kuldekrem på apoteket! Det er godt å smøre barna med nå som det er så kaldt!! :)

Skrevet

Selve utslettet er det vanskelig å få bort med kremer, det er som regel hormonelt og går over etterhvert.. Men dersom huden er tørr har jeg brukt a-creme og evt. litt Unguentum dersom det blir verre. Med disse kremene bør ikke huden eksponeres for kald luft før den har fått virke en stund (hvertfall 30 min.), slik at vannet i kremene fordamper og ikke fryser på huden.

Ellers sier jeg som hun over; kjøp en god kuldekrem på apoteket som du kan bruke ute når det er kaldt, utslett eller ikke. Smør gjerne på deg selv og evt. dine andre barn også om du har :)

Skrevet

Hei du,

min var også "tørr" i kinnene, jeg gjorde ikke så mye med det, smurte på med babykrem noen ganger, men hjalp ikke, så kom det litt "gult" i det, så da tok jeg med han til lege, var redd det var sopp eller verk, men det var ingen av delene, legen kalte det spedbarnsutslett .. fikk en salve som jeg ikke helt husker hva heter, og det ble bedre med en gang ..

Skrevet

Takk for svar, tar henne med til lege hvis ikke det går over innen neste uke

Skrevet

Hei!

Min gutt på 11 uker har også hatt slikt utslett. Tok han med til legen, og fikk beskjed om å kjøpe Mildison på apoteket. Smørte et tynt lag med denne, lot det tørke inn litt, og smørte med en fet krem etterpå. (Den blå tuben med apo-base). Gjorde dette morgen og kveld 2-3 dager, og vips så var han så babymyk som han skulle være.... Funket i allefall hos oss!!! Lykke til...

Skrevet

Mange gode tips her! Min er nå 4 måneder og får fremdeles tørre og røde flekker i kinnene av og til. Fikk også tips om A-derma, og det fungerer veldig bra. Smører på to-tre ganger om dagen, og venter en stund før vi eventuelt går ut på tur, og da er kinnene fine etter bare et par dagers behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...