Dette er lykken på jord! Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 -fødebagen? (den er det vel greit å ha klart nokså tidig?) - rer opp vogna og gjør den klar? (her er dillemmaet tid eller støv?) - rer opp senga? (igjen støv?) - vasker og stryker babyklærne? (de blir jo ikke akkurat støvete...) - og hvilket vaskemiddel bruker dere? Vi bruker jo vanlig skyllemiddel som lukter godt, synes sensitive lukter så stuslig...
Lillemy89 Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 -fødebagen har jeg hatt klar en ukes tid, jeg har vasket og ryddet alle barneklærne og jeg redde opp sengen i går, og gjorde ferdig vognen. så her er alt klart til lillemann kommer, etter at legene sa det var veldig sikkert at jeg kom til å føde i løpet av en 14 dager. ( de fjorten dagen har gått, og jeg sitter her med stor mage fortsatt) hehe
Mamma`N Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Sykehusbagen har vært klar i noen uker... vasket og strøket og redd opp seng og vugge nå... stellebordet står klart også, men klær og div....er ganske klar nå hehe vasker med comfort sensitiv:) har 2 uker igjen til termin:)
Dette er lykken på jord! Skrevet 23. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2010 lurer liksom på i hvilken uke dere gjør ting klart? Jeg er i uke 31 og har jo evigheter igjen...sukk
Gjest Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Sykehusbaggene har vært klar i en mnd (jeg er en mesterplanlegger...hehehe). Babyklærne ligger også nyvasket i kommoden, der har de ligget i en mnd's tid. Ligger fint der! Vasker med Blenda Color Sensitiv + Comfort Sensitive tøymykner. Seng og vogn er da helt unødvendig å ordne før ETTER hjemkomst fra sykehuset. Du kommer hjem fra sykehuset kanskje midt på dag, og det tar deg 15 minutt å støvtørke senga, riste madrassen og få på sengetøy. (Sengetøyet er selvsagt vasket og klart) Lite sannsynlig at du kommer til å trille første dagen uansett, så vognen står også fint og venter. Tar max 5 minutt å gjøre den klar. Spennende dager )
*Lissi* Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 18 dager til termin i dag, og babyklærne er vasket for ca. 1 mnd siden. Vuggen er klar, men ikke redd opp enda. Står dekket til med plast foreløpig. Vognen står hos svigers enda. Er fort gjort å ordne den, så den får sambo hente når jeg er på føden:-) Har så vidt begynt å legge i fødebagen. De fire forrige svangerskapene har jeg pakket med rier. Satse på at jeg slipper det denne gangen:-)
Gulljentene Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Idag er jeg 38+4 på vei, pakket bagen for 9 dager siden. Har en babykurv som står klart oppredd ved siden av senga vår, den har vært helt klar med sengetøy i tja...2-3 uker? Vogna står i boden med bare skinnfellen oppi, den relativt nyvaskede vognposen ligger bare oppi der. Har vasket dyne, samt trekk nå nylig, men bare lagt det klart i et skap. Ikke så tidlig ute med ting, men jobbet fulltid til jeg var 36+5, så rakk/orket ikke forberede stort før jeg sluttet å jobbe...
KKV80 Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Er uke 33 nå Holder på i dag å vasker babyklærne. Er ferdig med alt annet. Rommet er ferdig, og alt er handlet inn. Sykehusbagen pakkes i løpet av uka. Liker å ha kontroll på ting. Derfor jeg er ferdig med så og si alt
Gulljentene Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Bruker det vanlige vaskemiddelet vi alltid bruker forresten, men sånn sensitive tøymykner:)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Fødebagen har jeg litt lyst til å ordne klar i dag, 34+4. Vogna kommer i hus på torsdag, men storebror og jeg er ikke hjemme før tirsdag igjen, så da blir den klar. Det skal JEG gjøre! Hihi Senga har stått ferdig redd opp en stund nå, uten at jeg har vasket sengetøyet. Altså bare for pynt. Blir vel ikke lenge til jeg vasker det Vasket babyklærne, og de ligger klare i skuffene. Men jeg stryker de ikke altså Bruker OMO og Milo til ulla. For øyeblikket har jeg first price skyllemiddel, den synes jeg lukter godt!
Puppemamma Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 pakket fødebagen første dagen i permisjonen min vogna og senga klarte jeg ikke å holde meg lenger med så redde de opp i uke 37 vask av babyklær gjorde jeg også første uke av permisjon jeg bruker sensitive vaskemiddel kos deg masse med forberedelsene
tina 79:) Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Tips fra 2.tri : Hvis dere er redde for støv, er det jo bare å dekke til med laken, akkurat som i gamle dager! Da holder det som er under der seg støvfritt, og du har bare et laken som må vaskes eller ristes når dere kommer hjem fra sykehuset. (Jeg var så sliten da jeg reiste hjem fra sykehuset sist, at å re en seng var det siste jeg tenkte på)
2tettebabyer Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 ingenting er klart enda, men har hele 70 dager igjen så har goood tid. tenker å starte med div i uke 37, har kjøpt komode til vesla i dag til å ha klærne i, så kan vel egentlig starte å vaske klærne når den er oppe :-)
jegblomstrer Skrevet 23. november 2010 #15 Skrevet 23. november 2010 Koser meg meg forberedelsene, men må jeg vaske flunka ny dundyne, pute, vognpose (Easygrow)?
snupp86♥ Skrevet 23. november 2010 #16 Skrevet 23. november 2010 sniktitter inn hit fra 2. tri... jeg er 24+6 idag og har alt av sengetøy og babytøy ferdig vasket allerede... holder på å pakke sykehusbagen til baby med det første tøyet, og ett pledd og litt sånne ting... alt av tøy ligger klart brettet i kommoden til poden kommer hjem om mange uker...
Blt Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Hehe, jeg er visst sent ute. Har 5 dager igjen til termin, og gjorde klar bagen først i dag. Jeg har ikke satt sammen senga enda heller, men har ganske liten plass, så har tenkt at det ikke var nødvendig før helt på slutten, for ellers står den bare i veien. Men det skal gjøres nå i løpet av de nærmeste dagene. I verste fall får babyen sove i vogna den første dagen hvis vi ikke får gjort det før. Babyklærne har jeg vasket etterhvert som jeg har fått de, så de har vært klar en god stund.
AS3* Skrevet 24. november 2010 #18 Skrevet 24. november 2010 Jeg har termin i begynnelsen av februar, og vi holder på å pusse opp barnerommet nå, så ingenting er klart Vaske og stryke barneklær skal jeg gjøre så fort jeg har et støvfritt sted å legge dem i, og etterhvert som de kommer i hus. Hos oss sier helsesøster at man ikke skal bruke skyllemiddel, ikke engang neutral. Derimot mente hun at et par spiseskjeer eddik gjorde samme nytten. Har ikke prøvd, så vet ikke hvordan det lukter, men tror heller jeg vil ha litt stusselig lukt enn at barnet får eksem, så jeg tør ikke satse på skyllemiddel. Babyen kommer vel til å lukte godt nok i seg selv :)Bruker neutral vaskemiddel. Fødebagen tenker jeg å ha klar fra ca en måned før. Seng og vogn blir vel sikkert redd opp i et rastløst øyeblikk når termin nærmer seg Så får jeg heller dekke det til med sengeteppe.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 24. november 2010 #19 Skrevet 24. november 2010 jeg er 30 uker i dag. og jeg er tydeligvis tidlig ute med alt dette men siden det er den første så klarer jeg liksom ikke å vente vogna har vært klar siden uke 14. hehe (litt veeel tidlig kanskje) vugga venter jeg på at stefaren min skal fikse, men får den nok i løpet av uka. klærne vasket jeg og la i kommoden for ca 2 måneder siden.. stellebordet kom på plass for 2 uker siden mangler å få senga i hus. men den blir fortsatt brukt av tanteungen min.. og dessuten så blir de for stor for babyen de første ukene uansett så bruker nok bagen til vogna og vuggen i begynnelsen uansett. jeg mangler badebalje og litt hudprodukter + bleier.. bortsett fra det så har jeg vel det meste tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå