White*Angel Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg er henvist til Tr.heim (offentlig)..
Satya Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Det er ikke sikkert dere trenger å låne til første forsøket. Egenandelen pr forsøk for selve behandlingen er kr 1500, og egenandelen for medisiner er kr 15000 (rett meg hvis jeg tar feil!) for tre forsøk. Foreløpig har vi ikke brukt mer enn ca 6000 på medisiner (holder på med stimulering til første forsøk nå), men må vel regne med litt mer til progesteronstøtte etter innsett. Alt i alt vil vi holde oss godt under kr 10 000, tipper jeg. Og det er jo ikke ille?! Lykke til!
Stjernemagnolia Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Så flott du er blitt henvist og skal starte opp behandlingen. Ja, det koster en del å starte opp og tallene som Satya har satt opp for betaling til behandling er riktige. Skjønner godt du trenger litt penger i bakhånd for mye av kostnadene kommer i løpet av en kort periode. Det er ikke alle som bare kan hente opp pengesedler av bukselommene ellerplukke penger ned av trærne. De fleste med vanlig dosering jeg har hørt om legger ut for mellom 8.000,- og 10.000,- kroner det første forsøket. Siden du har PCOS vil du ikke bli satt på store hormondoser på grunnlag av diagnosen. Vil derfor tippe du trenger i underkant av 10.000,- på første forsøket. Siden du er født i 1988 og er ung har du gode muligheter til å klare deg med det første forsøket. Ønsker deg og din elskede lykke til på ferden og med oppstarten
☆☆☆ Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 For vår del vil det nok innebære å måtte utsette husdrømmen noen måneder. Jeg har spart opp litt penger, skal liksom være egenkapital til hus, men nå vil deler av det gå til egenandel på baby i stedet. Om det må flere forsøk til kommer man opp til egenandelstaket på 15 000, i tillegg kommer 1500 i egenandel på sykehuset og evt egenandel på reise og opphold (vi må ta fly og bo på hotell, håper det ikke er altfor store egenandeler..). Tror det kan være lurt å ha 20 000 tilgjengelig.. Det er surt å måtte betale for det de fleste får gratis, men jeg er likevel takknemlig for at det er hjelp å få, for ikke mange årene siden hadde vi sansynligvis vært barnløse resten av livet, evt adopsjon (som fremdeles kan bli et alternativ). Tenker på de som har brukt opp forsøkene i det offentlige og betaler hele festen selv, det kan ikke være lett. Håper det ikke går så langt, i og med at jeg fremdeles er ung (27 år) og gynekologen mener sjansene er gode...
White*Angel Skrevet 23. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2010 Tusen takk for svar jenter.. Er det noen av dere som går på metformin? Jeg spurte gyn om jeg fikk det, og det gjorde jeg. Fikk ikke gå på noe hormoner før jeg startet behandling i tr.heim. Ventetiden kan jo være lang? Så nå slipper jeg å stresse hver mnd, for jeg blir da ikke gravid av meg selv! Gruer meg til jeg får time egentlig, men samtidig gleder meg! Masse hormoner, og masse bivirkninger.. Det som er verst er å måtte ligge med føttene spredt :/ Kun vært på gyn undersøkelse en gang... og har hatt kun 1 partner! Så dette er nytt for meg:p Ringte banken i dag og fikk møte på torsdag, så det ordner seg kanskje med litt penger=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå