Cornelianelia Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Tre av mine favorittnavn ser jeg sjelden diskutert her inne. Noen som har noen meninger om disse?
Gjest Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 1 Ulrikke 2 Alvilde to koselige, varme og sjarmerende navn 3 Katinka syns jeg lyder litt kaldt og hardt.
Vipsenmamma Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Katinka - flott og sterkt Ulrikke - morsomt Alvilde - skeptisk, liker ikke.
Pee-Jay Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Ulrikke syns jeg er fint, men ikke helt min smak. Alvilde syns jeg er nydelig Katinka liker jeg ikke i det hele tatt, men jeg vet ikke hvorfor
♥ Herligheten ♥ Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Liker ingen av dem.. Rikke og Vilde er fine..
Synnøve_Solbakken Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Liker både Ulrikke og Alvilde, de er jo også mye mindre brukt enn kortversjonene Rikke og Vilde. Ikke glad i Katinka.
Gjest Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 1 Ulrikke- helt vanlig. Ikke noe galt med det, men ikke min favoritt. 2 Alvilde - helt greit, Vilde er mye finere 3 katinka - liker ikke, minner bare om tinka, som mange hunder heter.
Gjest Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Katinka minner meg bare om en katt... Ulrikke er fint, men syns det er litt hardt å si høyt. Alvilde er fint!
Gjest Tuyo Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Liker veldig godt Ulrikke! Bedre enn bare Rikke. Et godt og varmt navn Katinka forbinder jeg med et kattenavn og Alvilde liker jeg ikke. Men: Vilde er derimot et pent navn!
Medi Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Alvilde er nydelig. Er også glad i Vilde. Ulrikke er jeg ikke så glad i, blir veldig opplagt "fra Ulrik". Jeg får også katteassosiasjoner til Katinka.
LilleBitteliten Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Katinka er egentlig ganske stilig! Har liksom glemt det navnet. Ulrikke og Alvilde er pene de. Liker aller best Alvilde av de tre, det er vakkert :-)
LoveDove Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Alvilde er nydelig. Ulrikke er småkult. Katinka liker jeg ikke.
prebs Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 1. Kathinka (ville skrevet med h) - veldig gode assosiasjoner til 2. Ulrikke - ganske kult 3. Alvilde - pent, men kanskje litt for spsielt for meg.
namedrop85 Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Mine subjektive meninger: Katinka: helt ok, litt harry Ulrikke: grelt! Høres ikke noe pent ut i det hele tatt. sorry.. Alvilde: pent og sjeldent
Cornelianelia Skrevet 24. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 24. november 2010 Moro med mange svar og delte meninger. Jeg planlegger ikke flere barn enn dem jeg har, så jeg har ingen planer om å bruke disse navnene. Men har fortsatt navnedilla og liker disse navnen godt. Tror særlig jeg liker Katinka, som det store flertallet her sier at dere direkte misliker. Enig i at Ulrikke er litt hardt når man sier det. Men synes likevel det er så koselig. Alvilde har vært en av mine favoritter i mange, mange år, men mannen har ikke vært enig, så det har ikke vært med i våre navnediskusjoner. Møtte ganske nylig ei lita jente som het det, og synes navnet var enda finere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå