mirasmor Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Skal inn på Ullevål neste uke og sjekke. Noen som har vært der og vil dele erfaringene sine?
Nugget Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Jeg var på Ullevål i høst for duotest.Da var jeg 13+4. Ble plassert på et lite rom sammen med mannen min da vi kom, og så en 15 min lang informasjonsfilm uten lege el andre tilstede. En dame kom inn da vi hadde sett filmen og lurte på om vi hadde noen spørsmål. Deretter ble jeg sendt rundt hjørnet for en blodprøve og det var det. Ikke akkurat den mest personlige opplevelsen men filmen var informativ nok, og fortalte om to par, ett som hadde valgt duotest og det andre morkakeprøve.. Jeg hadde også time for ultralyd samme dag (siden vi kjørte fra Lillehammer) og det var veldig stas. De bruke lang tid, målte masse, sjekket organer og forklarte mye underveis. Her fikk vi super service og dette gjorde at det hele ble en veldig bra opplevelse til slutt. Resultatet etter målinger på ultralyd fikk vi med det samme, derfor var vi ikke nervøse i ventetiden fram til vi fikk svar på blodprøven.
mirasmor Skrevet 24. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2010 OK, så bra, ingenting å grue seg for m.a.o. Takk for svar!
Moonfreckle Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Var ultralyden på Riksen? Jeg skal nemlig inn på mandag, duotest på Ullevål og så ultralyd et par timer senere, men da på Rikshospitalet.
Nugget Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Absolutt ingenting å grue seg til nei! Jeg var en veldig "nærvøs" gravid i 1 trimester, og tenke veldig mye på alt som kunne gå galt. Hadde en MA forrige sommer... Vil si at jeg ble mye roligere etter duotesten, spesielt etter ultralyden. De var virkelig flinke! Ultralyden var på Rikshospitalet, ja. Det var litt av et styr for å få til de to timene etter hverandre på samme dag Jeg vil råde dere til å tenke litt på forhånd på hva dere lurer på mht duotest. Jeg ble litt satt ut da vi kun så en film på Ullevål og ikke hadde en person som fortalte oss om duotesten. Vi kunne ikke spørre underveis i filmen, og når vi snakket med legen etterpå glemte jeg sikkert halvparten av det jeg skulle spørre om...
AnonymeAnine Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Vi var til samtale på Ullevål og snakket med en person, ganske upersonlig men selvsagt informativt og det var åpent for spørsmål. Da vi var til UL på riksen spurte de om vi hadde sett film eller snakket med noen og da vi sa vi snakket med noen sa de det var bra, for filmen var dårlig. Si ifra at dere vil snakke med noen og ikke se filmen, jeg synes det høres rart ut å bare sitte og se en film. Det må da være veldig skremmende. Ultralyden på Riksen var helt fantastisk nøye og bra. Heldigvis fant de at alt er i orden så det var bare lykke. Fikk svar på blodprøvene mens vi var der, siden de ble tatt et par uker tidligere. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå