Gå til innhold

Julebord - barnevakt -flaske/amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på julebord om et pr uker og har ordnet med barnevakt. Tulla er nå 5 måneder og får kun mm. Tidligere tok hun mm på flaske, men nå spytter hun bare ut igjen melka. Lurer på om den kan ha fått litt bismak når den har stått i frysen over en periode... Utfordringen er da at jeg må være hjemme til hun har spist fra seg og lagt seg. Jeg har vurdert å prøve mme slik at det ikke blir bare stress for meg og litt ekstra kos for henne med bestemor. Noen som har erfaringer eller tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare pumpe litt siste døgnet før du skal bort og sette melken i kjøleskapet? Da slipper du jo ev. bismak om det er det som er problemet.. Eller?

Skrevet

Det er jo bare å gi henne mme.. :) Mye mindre stress for deg.

Har jeg måtte gjøre et par ganger fordi jeg simpelthen ikke fikk pumpet noe etter ammingen.

Melk får bismak i fryseren, det plaget ikke Olivia, men noen barn liker det ikke.

Pass på å sjekk at hun liker smaken av mme'en før selve kvelden så bestemor ikke står der med en baby som ikke vil spise. :)

Skrevet

Da må du sjekke at hun tar flaske, jeg ha forsøkt i mange uker nå uten hell, og han vil ikke ha pupp heller, så her får han melk med teskje, tar tid...

Skrevet

flaske med mme, mener jeg, ser jo at din tar flaske :-) Min likte ikke NAN, men synes å elske Hipp sin.

Skrevet

Hjepes, mate med teskje... Det tar nok tid det!

Jeg kunne pumpet ja, men jeg får ikke ut nok nå til et helt måltid, mengden ser ut til å ha stabilisert seg! (heldigvis)

Tror jeg skal forsøke en gang til, men med en annen flaske og se om det hjelper, hvis ikke tror jeg nok at jeg forsøker meg på mme.

Skrevet

Pröv å pumpe littegrann rett för hun skal ha mat (trenger ikke pumpe mye), for å se om hun tar flaska i det hele tatt eller om det har med den fryste melka å gjöre.

Også kan du pumpe det du gidder i forkant av julebordet. Viser det seg at hun tar opptint melk, så kan du ordne et lager over tid, hvis ikke kan du pumpe litt et par dager för å ha i kjöleskapet.

Men det er heller ikke noe problem å gi MME det ene dögnet. Jeg har hatt barnevakt flere ganger hvor babyen har fått litt morsmelk og resten MME (selvom jeg fullammer til vanlig). For det er mye jobb med den pumpinga. Hun er 5 mnd og har allerede sovet borte 2-3 ganger + at hun har blitt passet i flere timer noen andre ganger. Har gått fint å gi litt morsmelk og resten MME. Kos for besteforeldre også å gi flaske, og ikke minst avlastende for deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...